Een tijd geleden zag ik op internet een bedrijf, Gasotronic, die LPG-systemen levert voor dieselmotoren. Kenmerk van zo'n systeem is dat een deel van de ingespoten dieselolie wordt vervangen voor LPG. Het blijft dus een diesel. Effect is dat je geld bespaart doordat LPG goedkoper is dan dieselolie, en met de rap stijgende brandstofkosten kan het een interessant systeem zijn. Bijkomend voordeel is dat je een stuk minder roet uitstoor, de LPG zorgt ervoor dat dat verbrand.
Heb de (nieuwe) importeur gemaild en ook al een antwoord gekregen. Het systeem is nu vooral voor vrachtwagens bedoeld, Euro 3. Volgend jaar komt er waarschijnlijk een kleinere variant op de markt, die geschikt zou moeten zijn voor lichte bedrijfswagens. Dus tegen die tijd ga ik er toch weer even induiken. Ben benieuwd!
Ik hou het forum wel even op de hoogte.
Groetjes,
Rico
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
dual fuel TDI
Re: dual fuel TDI
het schijnt dat er ook iemand in heerhugowaart zit met dit sisteem je krijgt 20% meer vermogen en is zuiniger
voor de rest weet ik het niet ook niet waar hij zit
koos 1008
voor de rest weet ik het niet ook niet waar hij zit
koos 1008
mijn vrouw rijd net als een t4
Re: dual fuel TDI
Ah, dank voor de info! Zal internet eens even afgraven. Meer vermogen hoeft niet, de auto is al gechipt. Het gaat me uitsluitend om de brandstopkosten.
Re: dual fuel TDI
Heb er al meer over gelezen.
http://www.dieselperformanceproducts.com/
Ook daar is er een en ander te vinden.
mvg Henk.
ps geen binding.
http://www.dieselperformanceproducts.com/
Ook daar is er een en ander te vinden.
mvg Henk.
ps geen binding.
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Westfalia California 2,4 1995