Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dual fuel TDI

vragen over de T4
Plaats reactie
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

dual fuel TDI

Bericht door Rico »

Een tijd geleden zag ik op internet een bedrijf, Gasotronic, die LPG-systemen levert voor dieselmotoren. Kenmerk van zo'n systeem is dat een deel van de ingespoten dieselolie wordt vervangen voor LPG. Het blijft dus een diesel. Effect is dat je geld bespaart doordat LPG goedkoper is dan dieselolie, en met de rap stijgende brandstofkosten kan het een interessant systeem zijn. Bijkomend voordeel is dat je een stuk minder roet uitstoor, de LPG zorgt ervoor dat dat verbrand.

Heb de (nieuwe) importeur gemaild en ook al een antwoord gekregen. Het systeem is nu vooral voor vrachtwagens bedoeld, Euro 3. Volgend jaar komt er waarschijnlijk een kleinere variant op de markt, die geschikt zou moeten zijn voor lichte bedrijfswagens. Dus tegen die tijd ga ik er toch weer even induiken. Ben benieuwd!

Ik hou het forum wel even op de hoogte.

Groetjes,

Rico
Gebruikersavatar
koos 1008
Berichten: 231
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:21
Locatie: venhuizen
Contacteer:

Re: dual fuel TDI

Bericht door koos 1008 »

het schijnt dat er ook iemand in heerhugowaart zit met dit sisteem je krijgt 20% meer vermogen en is zuiniger
voor de rest weet ik het niet ook niet waar hij zit
koos 1008
mijn vrouw rijd net als een t4
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: dual fuel TDI

Bericht door Rico »

Ah, dank voor de info! Zal internet eens even afgraven. Meer vermogen hoeft niet, de auto is al gechipt. Het gaat me uitsluitend om de brandstopkosten.
Henk T
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Wagenborgen

Re: dual fuel TDI

Bericht door Henk T »

Heb er al meer over gelezen.
http://www.dieselperformanceproducts.com/

Ook daar is er een en ander te vinden.

mvg Henk. :jumpklap

ps geen binding.
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Plaats reactie