Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Parkeersensoren

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Parkeersensoren

Bericht door Roger B. (11)61 »

Vandaag voor de MX5 parkeersensoren besteld (de vrouw is niet gewend dat er nog een kont achter de achterruit uitsteekt en in de binnenspiegel is die ook niet te zien), en meteen ook maar een setje voor in de T4.....

Het gaat om een setje van 4 sensoren, kleur zilver of zwart (naar keuze bij bestelling aan te geven) Deze sensoren zijn over te spuiten in de kleur van je auto.
Verder zit er een speakertje voor het acoustische signaal (sneller piepen tot doorlopende piep naarmate je dichter bij komt) dat uitschakelbaar is (altijd handig voor als je er een aanhanger achter hangt...)
En uiteraard een blokje electronica ( Philips inside )

Aansluiten is vrij eenvoudig.... plus aan de plus van het achteruitrijlicht, massa aan een goede massa en de stekkers van de sensoren en het speakertje insteken...

Meeste werk is het goed en netjes plaatsen van de sensoren.......

Dit is het setje dat ik besteld heb:

Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Parkeersensoren

Bericht door Wim T4 935 »

:nouwatkostdat

En hoeveel tijd ben/was je kwijt met de montage?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Parkeersensoren

Bericht door Roger B. (11)61 »

Op ebay.de 27,50 per setje en (binnen DLD) 6,50 voor de totale zending aan verzendkosten.

Montage weet ik nog niet omdat ik nog moet beginnen he.... VANDAAG BESTELD :bonk zie eerste berichtje

De MX5 is simpel.... daar zit de binnenbumper 5cm van de buitenbumper af en kun je dus van buitenaf de sensoren plaatsen en van onderen de draden naar binnen doorvoeren... hoeft de bumper er niet af....

Bij de T4 zit de piepschuim?? binnenbumper vlak achter de buitenbumper, als ik de foto's hier en daar goed voor de geest haal, daar zal ik de bumper waarschijnlijk wel eraf moeten halen..... (Duurt nog even, de MX5 moeten ze in zitten VOOR ie de weg op gaat.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Parkeersensoren

Bericht door koos 890 »

Dit is misschien OOK wat voor Carl :bifun :bifun :bifun
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: Parkeersensoren

Bericht door Keely 798 »

Ik heb pas ook parkeer sensoren ingebouwd.
Als ik de foto's van jou bus bekijk heb jij een trekhaak. Deze moest bij mij ook gedemonteerd worden om er goed bij te kunnen.
Ik heb eerst de juiste plaats voor de sensoren bepaald, toen de gaten geboord tot in het piepschuim. Je kunt nu de bedrading via de achterlichten naar binnen werken.
Bij mijn systeem zaten 6 sensoren, waarvan 2 in de voorbumper werden gemonteerd.
De 4 sensoren worden aangesloten aan de achteruitrijlampen en de 2 voorste aangesloten op de remlichten, dit is voor parkeren.
De bedrading voor de voorste 2 sensoren moest ik verlengen, omdat dit te kort was.

Succes G. Haga
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Parkeersensoren

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb de achterbumper EN trekhaak van mijn T4 nooit goed bekeken van onderen....

hoe zit dat in elkaar, zou je door het piepschuim heen kunnen boren voor de kabels, en zo de sensoren monteren zonder demontage van bumper en/of trekhaak (zie trekhaakdemontage niet zo zitten...zit er al 12 jaar onder namelijk)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Parkeersensoren

Bericht door Multivan Generation »

Roger,
ik maak strak wel wat foto's en stuur die wel op... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie