Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

vragen over de T5
Plaats reactie
coolman
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2008, 07:18

Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door coolman »

Hallo ,

Ik had een T4 2.5 l 102 Pk bestel ,deze verkocht en wil een T5 aanschaven.
Waar moet ik naar kijken en opleten met de zelfde vermogen ongeveer.

Alvast bedankt

Mvg
Gebruikersavatar
Syste
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:41
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door Syste »

Dan kom je op een 1.9 105pk uit..
Ik zou dan toch serieus overdenken om dan een 2.5 130 pk aan te schaffen..
Dat loopt net iets rustiger en het vermogen is erg verslavend!!
Toch heerlijk op de snelweg 120 kachelen met maar 2200 toeren.
Ik bezit ook een 130 pk KWB en ben zeeer tevreden!!
Alsof je in je luxe personenwagen zit.!!
Gr.
Ruben
T5 Offroad Grey 165 pk KWB 60 editie
Fotogallerij T5 nr. 318
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door henkiepenkie »

Ik weet niet hoe je een t5 wilt "aanschaven", en weet ook niet wat "opleten" is, of wat "de" vermogen is, maar begrijp wel ongeveer uit je verhaal wat je bedoeld.
ik zou denk ik wel weer voor een 5cilinder gaan, al is het maar om het verschil tussen een distributieriem of ketting.
tja, en dan wordt het in jouw geval denk ik een 130 pk,er.
iets meer vermogen dan je 102pk,er nu, maar 10x zoveel plezier.

groetjes,

hehehehenkie
coolman
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2008, 07:18

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door coolman »

Bedankt voor jullie reactie.

Henkie zegt het verschil tussen een distributieriem of ketting.
Welke T5 heeft het 1.9 of 2.5l

Alvast bedankt.
Lisboa

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door Lisboa »

coolman schreef:Hallo ,

Ik had een T4 2.5 l 102 Pk bestel ,deze verkocht en wil een T5 aanschaven.
Waar moet ik naar kijken en opleten met de zelfde vermogen ongeveer.

Alvast bedankt

Mvg
Wil je een nieuwe of een gebruikte T5 aanschaffen?
Het allerbelangrijkste waar je eerst op let is dan je budget. :nouwatkostdat
Daarna zou ik als belangrijkste zeggen: ga zoveel mogelijk proefrijden in diverse modellen. :ikrij
Doe dit het liefst bij verschillende dealers om een objectief oordeel te kunnen geven.
De 1.9 rijdt prima, maar als je een 2.5 102pk T4 :T44EVER hebt gehad dan wil je echt geen 1.9 rijden.
Zoals bovenstaande reacties :zodenkikerookover zou ik je 2.5 130pk aanraden,
heb ik zelf ook en rijdt heerlijk, hiervoor had ik een 2.5 88pk.
De T4 2.5 88pk die ik had reed voor mij prima, niet zo snel maar wel lekker rustig.
De 1.9 maakt toch wat meer toeren en komt wat onrustig over je de 2.5 gewend bent.
Zelf ben ik bewust niet in een 174pk gaan proefrijden, ik weet zeker dat ik dan verkocht zou zijn. :bifun
Zoals je vast al gelezen hebt zijn er met de eerdere modellen T5 de nodige kinderziektes :bonk geweest,
mocht je voor een 2e hands gaan spit het forum over deze onderwerpen dan eens goed door. :alarm

Qua uitvoeringen is er een hoop keuze, da's een kwestie van smaak, koop 'm met jou wensen pakket maar verder zo kaal mogelijk.
Het opleuken van je toekomstige T5 kun je vast zelf ook wel.

suc6 en groeten,

Luuk
coolman
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2008, 07:18

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door coolman »

Ik wil een gebruikte T5 rond 2004/5
mijn budget is +/- 15.000 €

alvast bedankt
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door EricP »

Voor die jaargangen en 5 cylinder even vragen of de waterpomp vervangen is: die geeft geheid een keer de geest.
Verder heb ik weinig problemen (gehad) met de 130 pk versie.
Zou wel voor de 130 pk versie gaan, rijdt verslavend.

Groet EricP
Papoea
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jun 2008, 14:12

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door Papoea »

henkiepenkie schreef:Ik weet niet hoe je een t5 wilt "aanschaven", en weet ook niet wat "opleten" is, of wat "de" vermogen is, maar begrijp wel ongeveer uit je verhaal wat je bedoeld.
ik zou denk ik wel weer voor een 5cilinder gaan, al is het maar om het verschil tussen een distributieriem of ketting.
tja, en dan wordt het in jouw geval denk ik een 130 pk,er.
iets meer vermogen dan je 102pk,er nu, maar 10x zoveel plezier.

groetjes,

hehehehenkie
Maar.....ook weet je schijnbaar niet dat na een PUNT de nieuwe zin met een hoofdletter begint? :jump
Thei Luijten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007, 18:28
Locatie: Swalmen

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door Thei Luijten »

Als je kritiek hebt op iemands taalgebruik is dat terecht, zeker als je weet dat iedereen een spellingcorrector kan gebruiken.
Er kunnen dan nog soms foutjes doorglippen, dat is dan echt niet zo'n ramp als je weet dat iemand z'n best doet en als het voor de rest goed leesbaar is.
Heb je echter kritiek, dan moet je zelf "uit het verhaal wat je bedoeld", bedoelt schrijven, met een T dus.
Vervolgens elke nieuwe zin met een hoofdletter beginnen en spaties achter elke komma zetten.
Groet,
Thei
Bezint eer ge ontbint.
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door Makking »

Sjeeses.......
Er is mij ooit door iemand vertelt dat dit forum anders is dan alle anderen.
Maar daarintegen begint het mij steeds duidelijker te worden dat dit naar mijn idee niet het geval is.
Wat maakt het nou in godsnaam uit of er mensen zijn die af en toe een puntje of komma vergeten?
Trouwens, de tekst van de (ik noem het maar even "de analfabeet") is zo slecht leesbaar nog niet, want er zijn genoeg mensen die er een reactie op hebben.

Excuses voor de eventueel gemaakte spelfouten!!!
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door painter »

Wad maaku jully ju nau druk om en par daalvouten, hed gat er tog om, ov ju tuzzen de letturs door, strekink kun lesen ?
In feite moet je alles tot 0 relativeren, en dan kom je er vanzelf achter dat we allemaal zoekende zijn.
Kortom, maak je niet druk, en tel je zegeningen.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door Henk-1 »

Een foutloze topic typen is ook niet mijn sterkste kant
Soms maak ik ook veel fouten d of t de of het enz. enz.
En als ik een topic lees met wat fouten .........ik erger mij er niet aan , zolang ik het maar snap :yingyang :peace :yes
Er is mij ooit door iemand vertelt dat dit forum anders is dan alle anderen.
Maar daarintegen begint het mij steeds duidelijker te worden dat dit naar mijn idee niet het geval is.
we doen ons best om het forum goed te laten draaien , maar we krijgen niet alle neuzen dezelde kant op.
ik denk ook niet dat veel antwoorden op deze topic sirieus zijn , maar juist grappig bedoeld zijn
Het is maar hoe je het zelf opvat
Maar ik denk als in elke topic dit soort discussies er tussen zit het ook heel ergelijk word
Dus we kunnen het hier beter bij laten

En als iemand nog tips heeft voor het aanschaffen van een T5 reageer dan weer op deze topic

:peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace :peace
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Waar moet men opletten bij aanschaf T5 ?

Bericht door vaniac »

Ik zou bij de dealer de service-historie laten uitdraaien, dan weet je welke reparaties er al zijn uitgevoerd (waterpomp, servopomp, oliekoeler). Verder kun je navragen of er nog coulance bestaat voor de onderdelen die nog niet zijn vervangen.
Plaats reactie