Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Xenon inbouwen in Angel Eyes

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door Wim T4 935 »

Ik weet dat een aantal mensen het al gedaan hebben. Ik ben dan ook al op zoek geweest naar een verslag met foto's maar dat heb ik nog niet gevonden.

Ik wil bv graag weten of de lampunits gedemonteerd moeten worden? Of is het niet strikt noodzakelijk maar wel veel handiger?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door koos 890 »

Wim . dat kan . De unit's blijven gewoon zitten . Ik heb ze laten inbouwen in Heiloo , als je xenon inlaat bouwen moet piloot nemen . Deze storen niet op je radio (de nieuwe). Het enigste nadeel is je moet je lampen opnieuw afstellen . Oja ik heb er 6000 k
in zitten (wit licht).
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door robertTREBOR »

hahaaah weerrrr die xenon !!

ik heb ze er ook in alleen ze hangen nu los achter de lampunits.
moest de orginele h4 lampen er ter plekke inzetten anders boete 150 euro.
gelukkig had ik die oude halogeens nog in mn auto.
verhaal politie, zat er bij de type goedkeuring niet in. :ie
en op de unit staat H4 dat is voor halogeen en geen xenon. :bonk
punt uit geen discussie over mogelijk, of boete of ter plekke de goede lampen erin. :groteogen
halogeens er weer in en ik kon weer doorrijden :ikrij

wie wil er nog een setje kopen , weinig gebruikt !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door Roger B. (11)61 »

Kwestie van even navragen hoe het echt zit, en dan uitgeprint bij je autopapieren stoppen, kan oom agent het nalezen.

Xenon achteraf inbouw in de originele lampunits is WEL toegestaan, heeft geen zak te maken met de H4 aanduiding op het glas (talloze fabrikanten hebben die H4 er niet op staan....dan mag er zeker ook geen H4 in ??).

Enige beperking is de leeftijd van de auto, vanaf auto's uit -als ik me niet vergis- 2005 mag het niet meer.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door Multivan Generation »

Wim T4 935 schreef:Ik weet dat een aantal mensen het al gedaan hebben. Ik ben dan ook al op zoek geweest naar een verslag met foto's maar dat heb ik nog niet gevonden.

Ik wil bv graag weten of de lampunits gedemonteerd moeten worden? Of is het niet strikt noodzakelijk maar wel veel handiger?
@ Wim,
ik ben er mee bezig(inbouwhandleiding), heb toevallig vanavond ingebouwd en foto's gemaakt.

Meteen al antwoord op je vraag, je hoeft niet perse de lampunits te verwijderen, maar ik heb het wel gedaan, om de voorschakelunits netjes onder de lampen tegen het kunststof te monteren.

Hieronder wat foto's...
Afbeelding
dus aan de binnenzijde van de lampunit gemonteerd.

Aan de voorzijde zie je dan dit:
Afbeelding

Even van te voren testen of beide lampen ook echt werken..
Afbeelding

IK ben er NIET mee verder gegaan, omdat één van de lampen 'dead on arrival" was.
De voorschakel units heb ik wel laten zitten, dat scheelt later werk...
Ik monteer ze liever vast, ik hou niet zo van bungelende dingen in de motorruimte... :groteogen

Welke je wilt hangt van je smaak en portemonnee. Ik was voor een setje 32 euro kwijt H7 6000K...
Daarbij kwam dan wel nog verzendkosten...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door robertTREBOR »

wat kostten die hele mooie ANGEL EYES ???

zijn toch wel units voor wijsneus zo te zien ??

en waar te koop ?? :wjw

en is het BEELD wel goed zonder te veel strooi licht door die xenon op het koplampafstel apparaat ?

toen ik xenon in mijn wijsneus units had gemonteerd was het beeld van de linker unit redelijk,
( rechte streep ipv schuin naar boven richting de berm)

maar de recht unit gewoon ronduit slecht , veel strooilicht naar boven, dit is ook met halogeen erin alleen valt minder op

ook de linker xenon en de rechter geplaatst , dus omgeruild maar maakte nix uit, zit in de unit gewoon.

ik zie vaak oude auto's rijden met xenon erin wat ronduit verblind omdat het werkelijk alle kanten opschijnt !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door Multivan Generation »

waar te koop en prijs?
zie Ebay.de
lichtbeeld is okee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door pluuke »

Een halogeenlamp heeft een gecoate kop, waardoor licht van de lamp wordt teruggekaatst in de reflector.
Dit voorkomt verblinding, en zorgt ervoor dat het licht naar rechts, richting berm schijnt.
Hierdoor ontstaat ook de knik omhoog in de lijn op het afstelapparaat.

Sommige Xenon "bulbs"" hebben dit niet waardoor het licht inderdaad "alle kanten opgaat".
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door Wim T4 935 »

Multivan Generation schreef: @ Wim,
ik ben er mee bezig(inbouwhandleiding), heb toevallig vanavond ingebouwd en foto's gemaakt.

Meteen al antwoord op je vraag, je hoeft niet perse de lampunits te verwijderen, maar ik heb het wel gedaan, om de voorschakelunits netjes onder de lampen tegen het kunststof te monteren.

Hieronder wat foto's...
Afbeelding
dus aan de binnenzijde van de lampunit gemonteerd.
@ Peter,

Helaas is dat gat bij mij voorzien van koplampsproeiers, ik zal dus een ander plekje moeten vinden.

32 euro als ik dat afzet tegen de veel geroemde Pilot van ca 200 euro dat is nogal een verschil. En wat rechtvaardigd dat?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door olle griese »

robertTREBOR schreef:wie wil er nog een setje kopen , weinig gebruikt !!
Je weet toevallig zeker niet de feitcode van de (eventuele) boete?
Voor zover ik kan zoeken/vinden was het bluf of onwetendheid van de agenten.
Maar als je de schrik in de benen hebt mail me dan maar even welk merk en hoeveel K en de prijs.
Ik wil ze wel van je over nemen.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door robertTREBOR »

heb gehoord van tunex,nl dat die angel eyes met h7 ?? een perfect beeld geven met xenon erin
h4 en dan xenon erin schijnt altijd waardeloos te zijn, heb het zelf ook geprobeerd maar ziet er niet uit.
of hebik weer net de verkeerde xenon ??

te koop op ebay.de angel eyes

heb geprobeerd angel eyes transporter t4 ,lukt niet

angel eyes 400 vermeldingen

wie weet de juiste zoek woorden ?????

:wjw
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door pluuke »

Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Xenon inbouwen in Angel Eyes

Bericht door Multivan Generation »

@ Peter,
Helaas is dat gat bij mij voorzien van koplampsproeiers, ik zal dus een ander plekje moeten vinden.
32 euro als ik dat afzet tegen de veel geroemde Pilot van ca 200 euro dat is nogal een verschil. En wat rechtvaardigd dat?
precies, dat prijsverschil wordt gerechtvaardigd door de tussenhandel die er wat aan wil verdienen, zo denk ik :lach
Er komen nog wel verzendkosten bij he.... en die zijn ook niet mals vanuit Hong Kong..

Ik heb deze set: [url]http://cgi.ebay.de/HID-XENON-CONVERSION ... 67QQihZ02r is nu wel een lamp kapot, maar opsturen daar naartoe en ik krijg zo een nieuwe..
Ik laat meteen nog een setje reserve lampen meekomen, en nog een nieuwe set om in te bouwen.
Scheelt verzendkosten he :knipoog

Als je die voorschakelunits precies andersom monteerd, dan zou het misschien net moeten kunnen lukken.. :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie