Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hij 's weer fijn!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Hij 's weer fijn!

Bericht door Gaas »

Hoi allemaal,

Onze bus heeft vandaag een grote onderhoudsbeurt gehad. Zit net 90000km op dus een nieuwe distributie-set (riem, rollen, waterpomp), multiriem, alle filters + longlife, Keerringen, koelvloeistof, remvloeistof, wisserbladen, catalysator, remschijven+blokken voor en een nieuwe batterij in de afstandsbediening.

Een rib uit mijn lijf maar de bus rijdt weer als een tierelier. Hij kan er weer een hele tijd tegen aan!!

vr. gr. Gaas 1096 :T44EVER
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Hij 's weer fijn!

Bericht door Egbert&Manon »

Gefeliciteerd :yes
Je kunt weer 90000 problemloze kilometers rijden.

Zo'n batterij kan de rekening behoorlijk hoog maken :bonk

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Hij 's weer fijn!

Bericht door bartt4 »

katalisator is wel vroeg met 90000 km vind ik. Had je bete katvervanger kunnen monteren
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: Hij 's weer fijn!

Bericht door Gaas »

Egbert, het batterijtje was €4,16 ex. Dat viel mee. De remschijven + blokken en de katalysator en natuurlijk het arbeidsloon om dit te monteren maakten de rekening extra pittig. Dit was nml. niet de bedoeling maar bij de garage kwamen ze er achter dat het wel nodig was. Schijven behoorlijk afgesleten, blokken versleten en een gat in de kat.
Bart, inderdaad vroeg. Na 90000km dit stuk. Op m'n vorige bus stond 200000 en was het allemaal nog in takt. Vorige eigenaar veel geremd. De kat is gevoelig voor dikke roest..... dusssssss.

vr. gr. Gaas :T44EVER
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

Re: Hij 's weer fijn!

Bericht door robinh »

Ik heb de mijne ook net terug na een extra grote beurt incl een grote inspectie beurt van de hele auto om de kwaliteit te kunnen beoordelen.
De rekening paste niet op een vel ,daar waren er twee voor nodig met een eindbedrag van 1970,- euro maar..............de auto is het absoluut waard en het rijdt veel prettiger als je weet dat de auto in orde is.
Hou goed beginnende roest in de gaten en kijk via je luchtfilter in je zijscherm,bij mij zat er pure compost in maar aangezien mijn plaatwerk gegalvaniseerd is viel de schade mee.
Transporter rijden is niet goedkoop maar wel een belevenis.
Veel plezier met je .................................t4
groet robin
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: Hij 's weer fijn!

Bericht door Gaas »

Dag Robin, het bedrag onderaan de rekening die ik kreeg zat rond de €1700,-. Maar ik ga er helemaal vanuit dat het de volgende beurten weer veel goedkoper kan. De distributieset, schijven en kat kunnen immers weer tijden mee.
Hij rijdt nu giga lekker. Ze hebben hem ook op tijd gezet. Machtig zo'n T4.

vr.gr. Gaas 1096 :T44EVER
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Hij 's weer fijn!

Bericht door stijnh »

met een rustige rijstijl rijdt een transporter ook niet zo duur maar dat geldt voor alle auto's natuurlijk
wij rijden al 200000 km met dezelfde schijven
een kwestie van wat vooruitziend rijden :ikrij

je bepaald zelf (in bepaalde mate) je kosten die je hebt, goedkoop en sportief rijden gaan nu eenmaal spijtig genoeg niet samen

:T44EVER
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Plaats reactie