Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

keuring RDW

vragen over de T4
Plaats reactie
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

keuring RDW

Bericht door robinh »

Binnenkort moet ik mijn t4 laten keuren door de RDW omdat deze is omgebouwd ivb invaliden vervoer.
Ik heb voor jullie de volgende vragen,1)moet bij de keuring de achterbank er in zitten(op kenteken staan niet het aantal zitplaatsen vermeld, wel dat het om een dubbel cabine gaat)
2) wordt er opnieuw gewogen?
Bij de RDW geven ze geen lijst met keurings eisen omdat je verwezen word naar een officiele inbouwer die op zijn beurt geen materialen en informatie leverd aan particulieren die zelf ombouwen!!!!!!!!!!!!!
Wat betreft het volgende;de achterbank bestaat uit een twee zits bank en een losse stoel waarvan de achterkant van de zitting gelijk is aan waar eens het schot zat echter.................de rugleuningen steken iets verder naar achteren voorbij aan het denkbeeldige schot.
Ik weet niet of dit is toegestaan.
Hoor graag van jullie
Groeten uit soest.............robin
morris
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mei 2008, 23:09

Re: keuring RDW

Bericht door morris »

robinh schreef: Bij de RDW geven ze geen lijst met keurings eisen omdat je verwezen word naar een officiele inbouwer die op zijn beurt geen materialen en informatie leverd aan particulieren die zelf ombouwen!!!!!!!!!!!!!
@Robin, dat klinkt als niet in de haak. Hebben ze je dat mondeling gemeld, of schriftelijk? Weet je zeker dat de lijst met eisen niet ergens te vinden is? (hier bijvoorbeeld: http://www.rdw.nl/nl/digitale_diensten/ ... chures.htm)

Zo ja.. Als ik jou was zou ik een verzoek bij ze neerleggen (mail of per brief) en dit verzoek ook ff hier op de site plaatsen (zodat je er later altijd naar kunt verwijzen en je je mede weetjewellers op de hoogte kunt houden van de briefwisseling met de RDW). Als ze dan nog geen lijst geven, dan wil ik je wel ff helpen wel dat lijstje te bemachtigen.
Met mijn beperkte kennis van staatsrecht is het niet toegestaan wat de RDW in dit geval doet. Dit type informatie moet openbaar zijn.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: keuring RDW

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
als jouw auto aan het voertuigreglement voldoet,
en dan met name hoofdstuk 6 hiervan,
dan zit je altijd safe...

Even googlen op voertuigreglement dus.

Enne weging, ja die doen ze wel...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie