stijnh schreef:wij hebben er nu 200000 km opzitten en de eerste keer was de riem bij 120d vervangen en de tweede keer bij 200d omdat de dichting van de oliepomp lekte moest die vervangen worden(door een aluminiumen, de originele dichting is slecht en vw is daar van op de hoogte) en de distribute is dus mee vervangen maar de waterpomp is nog nooit vervangen
is het verstandig om die bij de volgende distributie wissel te vervangen of duurt dat nog te lang?
mvg
stijn
Aangezien je distributieriem net vervangen is , zou je om je waterpomp nu te vervangen , de riem terug moeten losmaken . Dus eigenlijk een nogal nutteloze kost ...
Anderzijds is er natuurlijk het feit dat , als je waterpomp kapot draait , je natuurlijk veel kans hebt op motorschade .
Maar ik heb bij mijn 2.5TDI ook nooit de waterpomp mee vervangen hoor. Nu bij de laatste riemwissel op +/-200.000km heb ik preventief de waterpomp mee laten vervangen , maar toen ik ze in de hand had heb ik ze eens goed gecontroleerd en vergeleken met de nieuwe , en er was nog geen slijtage te bespeuren (geen speling op het asje of zo) , dus eigenlijk kon ze nog blijven zitten , maar goed ... eens ze eraf is , moet je toch een nieuwe monteren . En een nieuwe kan nooit geen kwaad natuurlijk