Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verwijderen tussenwand verantwoord?!

vragen over de T4
Plaats reactie
lucdeleau
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jul 2008, 17:12

Verwijderen tussenwand verantwoord?!

Bericht door lucdeleau »

Beste,

Ik heb een verhoogde en verlengde T4 uit ´95 waarvan ik de metalen scheidingswand wil verwijderen.
Met de slijptol in de hand werd ik direct aangesproken door ervaren sleutelaars die mij vertelde dat ik daarmee alle stijfheid uit mijn bus zou halen tenzij ik allerlei X profielen zou weten te lassen.

Bij een gewone dubbele cabine of caravelle is te zien dat het verwijderen van de wand geen problemen geeft en dat zonder bijzondere aanpassingen de tussenwand er tussen uit kan.

Punt alleen is dat mijn bus verhoogd is en ik daarvan niet zeker weet hoe het zit. Wie kent het antwoord of heeft ervaring met de constructie / stijheid van een verhoogde bus?

Groet
Luc
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Verwijderen tussenwand verantwoord?!

Bericht door Donald4Motion »

Er zijn ook verhoogde campers dus dat moet geen probleem geven :wjw

Zo'n schot wordt ook meestal achteraf ingebouwd.


:zwaai

En welkom op het forum trouwens :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Verwijderen tussenwand verantwoord?!

Bericht door Multivan Generation »

campers hebben wel een versterkingsframe om de nodige stijfheid te houden
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: Verwijderen tussenwand verantwoord?!

Bericht door propje »

Officieel heeft VW nooit geen LWB campers gebouwd meende ik gelezen te hebben.
De reden zou zijn dat een LWB te slap zou worden omdat je het dak eruit zaagt.
En zie je dus ook LWB campers met een verhoogd dak wat dan weer de stijfheid geeft.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Verwijderen tussenwand verantwoord?!

Bericht door Multivan Generation »

propje schreef:Officieel heeft VW nooit geen LWB campers gebouwd meende ik gelezen te hebben.
De reden zou zijn dat een LWB te slap zou worden omdat je het dak eruit zaagt.
En zie je dus ook LWB campers met een verhoogd dak wat dan weer de stijfheid geeft.
Dit ben ik niet met je eens propje.
Als je een california coach bestelde, dan ging er een KWB basisauto naar westfalia, daar ging de zaag er in, vervolgens een versterkingsframe er in, en dan het slaapdak er op.

als je een california exclusive bestelde, dan ging er een LWB basisauto naar westfalia, daar ging de zaag er in, vervolgens werd er een vergelijkbaar versterkingsframe in gemaakt, en dan werd de dakschaal over het dak gemonteerd met kit.

Zie hieronder de afbeelding zoals die uit een originele ombouwhandleiding van Westfalia komt.
Hierin valt het verschil te zien tussen een KWB (california coach) en een LWB (california exclusive).


Afbeelding
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie