Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een t5 transporter 174 pk. In verhouding met mijn huidige t4 caravelle 151 pk vind ik de t5 zowel motorisch als wat het onderstel betreft nogal rumoerig.
Helaas had de dealer geen t5 multivan of caravelle ter beschikking voor een proefrit.
Kan iemand mij vertellen of deze stiller zijn dan een gewone transporter.
Ik meen dat de MV meer gedempt is dan de Transporter.
met een Multivan kan je ook een zogenaamd sportonderstel krijgen, ik weet niet of dat ook op de transporter kan.
heb zelf een multivan en kan je wel vertellen dat er echt veel verschil is tussen een transporter en een mv
mv is veel stiller en voelt gewoon veel meer als luxe bus dan de transporter,andere deurrubbers,dikkere vloer isolatie,andere ruitenwissers, enz.
ik zal wel reactie,s krijgen van bestuurders van een transporter maar dit is wel zoals het door mij is waargenomen.
zeker een proefrit maken met verschillende bussen en oordeel zelf.
Ik heb nu een 174pk Multivan Highline. Super fijne auto maar door z'n enorme massa wel traag. Deze week proef gereden met een vergelijkbare Transporter. Deze is absoluut minder comfi. Maakt meer herrie en de gebruikte materialen zijn een wereld goedkoper/slechter. Maar heeft ook voordelen. Zo stuurt een Transporter door het lagere gewicht veel scherper. Voor mij heel belangrijk en zodoende dus een handtekening gezet.
Dick M5 schreef:Ik heb nu een 174pk Multivan Highline. Super fijne auto maar door z'n enorme massa wel traag. Deze week proef gereden met een vergelijkbare Transporter. Deze is absoluut minder comfi. Maakt meer herrie en de gebruikte materialen zijn een wereld goedkoper/slechter. Maar heeft ook voordelen. Zo stuurt een Transporter door het lagere gewicht veel scherper. Voor mij heel belangrijk en zodoende dus een handtekening gezet.
Heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Caravelle 174 pk tiptronic T-5 opgehaald.
Dit is de 4de T-5 eerst een transporter, toen 2 X een multivan deze 3 waren met korte wielbasis.
En nu dus voor het eerst een lange bus, mooi vind ik hem nog steeds niet. maar vergelijk ik het rijgedrag met de korte dan rijd deze lang bus (met die overdreven vele drempels) erg lekker. De Caravelle is bijna net zo goed geïsoleerd als de multivan, alleen jammer van dat dashboard (maar kan niet anders).
Ik zou dus gaan voor de caravelle, kort of lang, maar die is beter geïsoleerd als de transporter.
Multivan highline 174 pk aut. gereden, ook tegen een boom.
Rijd nu transporter 130 pk schakel, wereld van verschil, maar dan negatief.
Je kunt deze auto niet vergelijken met de multivan.
Weet zeker dat de multivan weer de volgende wagen wordt.
een transporter klinkt dan pijnlijk, daarom rij ik nu in een caravelle, maar het "boom" geluid hoeft van mij niet zo nodig meer.
ik stond er wel versteld van hoe degelijk de transporter bleef, ondanks dat je vanaf 140km/pu een rondje draait en tegen een boom tot stilstand komt.
dat is geruststellend om te horen, al hoop ik het zelf nooit te constateren eigenlijk! En over dat geluid, ik zet gewoon mijn radio wat harder, en daarvoor hoef je niet eens voorbij de pijngrens. Het valt wel mee derhalve met dat geluid, toch? :)
Zoals het er nu bij staat zal ik volgend jaar juni/juli een nieuwe T5 nemen. Ik heb in 2005 bewust niet voor de Multivan gekozen maar als ik deze berichten zie twijfel ik toch.
Maar m'n huidige T5 is een HighLine oftewel een Caravelle. Die heeft de MV neus en deurrubbers en misschien nog wel veel meer.
Zou 'n MV dan nog wat toevoegen ???