Heb gisteren op het werk toch weer een geluks vogel gehad.
Man kwam binnen met een T4 '01 2.5 tdi met het verhaal dat er een hoop witte lucht uit de uitlaat kwam en dat de motor een flink rammelend geluid maakte. toen dit zich gebeurde meteen de motor uitgezet.
Auto naar ons toe gesleept.
Haal ik het kapje van de tandriem los (hoofdriem, krukas - nokkenas) Zaten er op de tandriem geen tandjes meer en de waterpomp staat helemaal om. Dan is je eerste gedachte toch ook van dit wordt een kopje demonteren.
Maar dacht zal eerst eens kijken of die nog op tijd staat, staat die nog netjes op tijd en heb toen alleen de riem vervangen met spanrol en waterpomp. Daarna gestart en lopen als een zonnetje, voor de rest helemaal geen schade. Dus deze man had echt een engeltje op zijn schouder zitten toen dit gebeurde.
Volgende week alleen de auto voor de rest maken de beurt en oliepomppakking, hadden de riem er even snel opgelegd om te kijken of er geen verdere schade was.
Ze waren de waterpomp vergeten te vervangen bij zijn vorige garage, vandaar dat dit de oorzaak was.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nog eentje die Geluk heeft gehad
Nog eentje die Geluk heeft gehad
Laatst gewijzigd door Pim 328 op 05 jul 2008, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Geluk gehad.
Dat is zeker mazzel hebben... Maar ALS ie op tijd stond... waar kwamen die vreemde geluiden en rook dan vandaan?
tandje versprongen en bij motor afzetten ook weer terug gesprongen?
overigens is dit meer een bericht voor in het topic over stijn's niet vervangen waterpomp en aanverwante vragen lijkt me, hier ging het over brand na lassen........................................................................................................................................
tandje versprongen en bij motor afzetten ook weer terug gesprongen?
overigens is dit meer een bericht voor in het topic over stijn's niet vervangen waterpomp en aanverwante vragen lijkt me, hier ging het over brand na lassen........................................................................................................................................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Nog eentje die Geluk heeft gehad
dit klinkt verontrustend
@ Pim: hoeveel km had die al?
@ Pim: hoeveel km had die al?
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: Nog eentje die Geluk heeft gehad
Deze had 175.000 km gelopen riem was vervangen bij 125.000 km
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: Nog eentje die Geluk heeft gehad
En maar lekker besparen en de waterpomp laten zitten. Nu 75000km te vroeg alles doen, tel uit je winst oeps verliesPim 328 schreef:Deze had 175.000 km gelopen riem was vervangen bij 125.000 km
Groeten van Wim