Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

intercooler op 88 pk 2500TDI

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ronaldvanderlely
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:30
Locatie: Breda.

Re: intercooler op 88 pk 2500TDI

Bericht door Ronaldvanderlely »

GA toch naar Marja, Joh. Kijk de advertentie op jeweetwel.com. Ze zijn echt goed!! (het werkt echt goed!!)

Groetjes, Ronald. :zwaai
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: intercooler op 88 pk 2500TDI

Bericht door robertTREBOR »

nog ff over die topsneldheid van 140 km /uur

ben dus bij terlouw in mijnsherenland geweest, echt super prof. bedrijf kan het iedereen aanbevelen.

doen niets anders al 30 jr. lang problemen oplossen aan diesels

tevens kan je er terrecht voor chippen/ opvoeren van diesels

ze hebben ook een vermogens testbank, kost ca 100 euro om te weten hoeveel pk / kw je echt hebt.

okay....................

ik dus naar terlouw , met het verhaal dat de topsnelheid nog maar 135/ 140 km uur was

had die powerbox er tus uit gehaald, topsnelheid zakte hierdoor van 140 naar 135 km uur.

was was het ??? schaam me er gewoon beetje voor ........................

het stekkertje op de luchtmassameter zat er niet diep genoeg ingedrukt, die deed dus niets.

je moet die stekker echt met kracht er in drukken en dat was niet gebeurd.

hun sluiten gewoon een mega grote soort labtop op de stekker onder je stuur aan , je gaat gewoon rijden en die laptop geeft exact
aan waar de storing zit !!!

zij hebben ook mij ECG? dichtgemaakt met stalen plaatje , omdat mijn allu plaatje kapot was gegaan, zat groot gat in.

tevens hebben ze het bovendeksel van de brandstofpomp wat verschoven, hierdoor wordt er een iets rijker mengsel ingespoten, en gaat het stationair iets naar boven, ook vermogens winst hierdoor.

uiteraard met de laptop erbij en alles binnen de toleratie's

omdat mijn motorcomputer is voorzien van tunex.nl nw. software :ze zeggen van 88 naar 118 pk trekt hij als een wezenloos.

ik kan het alleen niet aan de topsnelheid merken, dat is nog steeds hetzelfde als met mn powerbox , ook 160 navigatie.

vind alleen dat met die powerbox had ik echt tussen de 3000 / 4000 toeren aanvullende trekkracht, nu merk ik met die tunex.nl software en zonder powerbox dat de trekkracht afneemt bij 3000/ 4000 toeren en je beter af bent met doorschakelen.

misschien dat ik voor die 100 euro de pk/ kw nog wel eens laat controleren op de vermogensbank bij terlouw , maar sorrie voor tunex.nl ik geloof echt niet in 30 pk meer als de topsnelheid nog steeds maar 160 km/ uur is (echte km ! )

bij terlouw vertelde ze me ook nog dat het nog wel eens voorkwam dat bijv. de achterdemper vol met vuil zit en daardoor de tubodruk en doorstromimg stagneert, mijn uitlaatdemper achter is nog de eerste dus 6 jr. oud. maar ja om nu zomaar een goeie demper te vervangen, misschien zonder succes doe je ook net zomaar.

al met al ben ik over de trekkracht te spreken

oh ja......... de turbo druk is tijdens het rijden gemeten max 2.0 en dan zie je deze snel terug gaan naar 1.75 is dat bij standaard software een lagere waarde ?????? :wjw
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: intercooler op 88 pk 2500TDI

Bericht door Multivan Generation »

beetje dom dat Tunex zo iets over het hoofd ziet... :bonk
Een powerbox die wat extra's geeft boven de 3000 rpm is in mijn eigen nutteloos voor een diesel.

In die toerengebieden kom je namelijk niet veel..

Leuk joh dat je bus nu 160 km/u loopt, net zo hard als een standaard 88 pk dus...
geld en tijd kwijt bij tunex, voor een product dat niet 100% aan je verwachtingen voldoet.

Maar als je hard met je bus wilt rijden, dan zul je de karakteristieken van een 88 pk moeten kennen omdat aan te passen...


Stijn heeft gisteren met onze bus een rondje gedaan en kan je nu ook wel wat meer vertellen :knipoog

Over die turbodrukken... lees je hele topic nog eens door, ik heb daarop het antwoord al gegeven...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: intercooler op 88 pk 2500TDI

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat je motor meer pk's levert wil niet zeggen dat ie dat ook bij het zelfde toerental doet.

Stel dat je max power eerst op 4000 rpm zat en je daar je top van 160 haalde

en nu je max power 30 pk hoger is (118pk)op 3500 zit en dan weer terug valt naar je oude max power(88pk) bij 4000 toeren dan is je top niet hoger geworden terwijl je wel meer power hebt....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: intercooler op 88 pk 2500TDI

Bericht door robertTREBOR »

heb nog even nagelezen dat de standaard turbo druk ook 1.7 atm is.bij 88 pk.

snap werkelijk niet hoe ze bij tunex.nl durven te beweren dat je van 88 pk naar 118 pk kan gaan

middels andere software zonder dat de turbo druk verhoogd wordt, waar komen al die pk's dan vandaan ???

middels meer ingespoten diesel alleen ? en dan 30pk !!!! meer ??

volgens mij is de trekkracht best wel hoog maar omdat het vermogen sterk afneemt boven 3500 omw. neemt de topsnelheid niet toe.

volgens mij is 160 km/uur 3600 omw.

p.s bij tunex.nl kijken ze echt nergens naar, computertje eruit , andere software erin, computertje weer terug ,225 euro pinnen , en na 15 min sta je weer buiten, wel lekker snel knaken verdienen.
:zwaai :zwaai ze zwaaien je voor dat geld wel uit als je weg rijd :zwaai
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: intercooler op 88 pk 2500TDI

Bericht door stijnh »

Multivan Generation schreef: Stijn heeft gisteren met onze bus een rondje gedaan en kan je nu ook wel wat meer vertellen :knipoog
inderdaad, Peter zijn "bus" trekt heel goed
van in de lage toeren tot in de hoge , vrij lineair en dus zonder dip ofzo
ook op de autostrade waren de acceleraties veeel beter dan een standaard 88pk, hij heeft gewoon geen moeite met de snelheid

effe een vraagje hoe snel gaat jouw bus nu eigenlijk Peter?

en zoals je zij Peter, een standaardchip kan niet zo goed werken als een die speciaal afgesteld wordt naar je eigen bus, dan krijg je pas wat je wilt.

in elk geval Peten zijn bus :ikrij super (natuurlijk niet alleen door die marjachip :knipoog natuurlijk)
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Plaats reactie