Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

V-Snaar gaat steed skapot ????????

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: V-Snaar gaat steed skapot ????????

Bericht door Christoffel »

Kijk ook eens hoe diep de v-snaar in de poelie's liggen.

Als je poelie uitslijt en je v-snaar te diep komt te liggen draagt hij op de verkeerde plek.

Gevolg is dan dat de snaar opgevreten wordt, nog dunner wordt, gaat ravelen en stuk gaat.

Succes

Chris
Afbeelding
krantenboer
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
Locatie: Hoogkerk

Re: V-Snaar gaat steed skapot ????????

Bericht door krantenboer »

Gewoon die 4 imbus bouten los en klaar is het kind kan de was doen suc6
groeten uut hoogkerk
skoda t4
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2008, 11:06

Re: V-Snaar gaat steed skapot ????????

Bericht door skoda t4 »

om de riempoelie er af te halen zal je toch echt de centrale bout moeten los maken en deze voorzichtig te splitsen van het distributietandwiel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: V-Snaar gaat steed skapot ????????

Bericht door Roger B. (11)61 »

skoda t4 schreef:om de riempoelie er af te halen zal je toch echt de centrale bout moeten los maken en deze voorzichtig te splitsen van het distributietandwiel
LETWEL het gaat hier om een 2,4D NIET om een TDI (of 1,9) ik begrijp van meerderen dat bij de 2,4 alleen het riemwiel achter de centrale bout zit en de poelie ALLEEN met die imbusjes vast zit.......

Weet je zeker dat wat je net schrijft juist is?? ik vind het zo jammer dat men elkaar zo tegen spreekt op een punt dat (volgens mij) maar één mogelijk juist antwoord heeft
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
T4_Volkswagen
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2008, 12:27

Re: V-Snaar gaat steed skapot ????????

Bericht door T4_Volkswagen »

Beste leden,

Ik ben vandaag bij de dealer geweest en heb een tekening mee gekregen van de v-poeli en die meteen een trillingsdemper is.

Wat blijkt de v-poeli zit met 1 centrale bout vast , de 4 imbusbouten houden de krukaspoeli vast.

Ik heb ook begrepen dat als het een beetje tegenvalt dat als je de centrale bout er af hebt en je de poeli er af wil trekken dat door roest en dergelijke de krukas of iets dergelijks mee trekt. En je alles weer op tijd moet zetten.

Ik heb een afspraak laten maken en ik laat het lekker doen.

Bedankt voor jullie advies.

PS HEB EEN VRAAG ALS JE DE KAPPEN VAN JE DISTRUBITIE ER AF HAALT, DAN HEB JE BIJ DE ONDERKAP TWEE BOUTEN , ALS JE DEZE WILT LOS DRAAIEN KOMT EEN SUBSTANTIE UIT WAT OLIE OP LIJKT , WEET IEMAND WAT DAAR ACHTER ZIT??

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: V-Snaar gaat steed skapot ????????

Bericht door bartt4 »

waarschijnlijk lekt je krukas keering iets. Als je verstandig bent laat diemeteen ff vervangen. als de boel toch los is. Anders wod het met de tijd een smeerboel
RUBBEREXPRESS
Ceyhun
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 00:24

Re: V-Snaar gaat steed skapot ????????

Bericht door Ceyhun »

ja dat is waarschijnlijk koelvloeistof.
dat zijn de 2 bouten van je waterpomp. bij oudere 2,4 aab motoren wort dit gebruikt om de distrubutie riem te spannen. voor `94 dacht ik zo.


veel succes :T44EVER
Acv power
T4_Volkswagen
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2008, 12:27

Re: V-Snaar gaat steed skapot ????????

Bericht door T4_Volkswagen »

Ceyhun schreef:ja dat is waarschijnlijk koelvloeistof.
dat zijn de 2 bouten van je waterpomp. bij oudere 2,4 aab motoren wort dit gebruikt om de distrubutie riem te spannen. voor `94 dacht ik zo.


veel succes :T44EVER

Thanks !!!
Plaats reactie