Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
was vandaag remblokken aan het vervangen (geen t4) en daarbij zatten de achterste 2 velgen echt goed vast rond de centreer ring terwijl de wielbouten eruit waren
is er hier nog een handig truukje voor ? of speciaal gereedschap ?
het is wel gewoon gelukt trouwens maar ben gewoon benieuwd
is er hier nog een handig truukje voor ? of speciaal gereedschap ?
het is wel gewoon gelukt trouwens maar ben gewoon benieuwd
Re: vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
Eraf halen met een grote houten hamer. (binnenkant velg slaan)
Hierna de flens waar de centeerring op valt goed schuren en daarna een beetje kopervet eraan smeren (niet teveel kopervet)
Hierna de flens waar de centeerring op valt goed schuren en daarna een beetje kopervet eraan smeren (niet teveel kopervet)
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
Ken het probleem (landrover) wij zetten een blok hout tegen de velg (onder de auto, dus niet zichtbare kant) en mepten daar met een moker tegen, wiel stuk draaien en weer meppen.. beetje bij beetje komt ie los.
GEEN kopervet gebruiken, dat was bij ons juist de oorzaakm het koper, het aluminium en het staal zorgden samen voor extra oxidatie.
beter kun je grafietvet gebruiken, dat geeft geen galvanische corrosie
GEEN kopervet gebruiken, dat was bij ons juist de oorzaakm het koper, het aluminium en het staal zorgden samen voor extra oxidatie.
beter kun je grafietvet gebruiken, dat geeft geen galvanische corrosie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
ik heb het nu ook met een stuk hout gedaan, wel nog wat doeken ertussen
en inderdaad wel schoongemaakt en geen vet ertussen, ben dus niet de enige die het zo doet
had het trouwens nog niet meegemaakt dat het zo vast kon zitten
en inderdaad wel schoongemaakt en geen vet ertussen, ben dus niet de enige die het zo doet
had het trouwens nog niet meegemaakt dat het zo vast kon zitten
Re: vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
bij de garage een handigheidje gezien gewoon met de voorhamer.
en dan tegen de wang van de band slaan kan heel wat hebben hoor.
en dan tegen de wang van de band slaan kan heel wat hebben hoor.
Re: vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
volledig mee eens Rodger :klappen
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
Heb het bijna dagelijks op me werk. Personen wagen rubber hamer ff tik tegen binnekant en meestal springen ze wel los.
Volvo v50 en ford focus is drama die kunnen echt vast zitte. En dan nog de grote jongens truck landbou etc. Maar het pers in me bus van 15 ton die zetten we dan tussen chassis en velg rand en dan lukt het wel.
Inderdaad goed schoonmaken en invetten en dan wil het meestal wel weer los
Volvo v50 en ford focus is drama die kunnen echt vast zitte. En dan nog de grote jongens truck landbou etc. Maar het pers in me bus van 15 ton die zetten we dan tussen chassis en velg rand en dan lukt het wel.
Inderdaad goed schoonmaken en invetten en dan wil het meestal wel weer los
RUBBEREXPRESS
Re: vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
zal het komen omdat ik me eigen velgen er toch regelmatig af hebt om alles schoon te maken en dergelijke, heb het bij mijn eigen auto`s nog nooit gehad, en wel altijd lichtmetaal gereden.
maar op de wang slaan ? als die loskomt is het goed natuurlijk maar dan vangt de band toch de meeste slagkracht op dus dat zal niet altijd opgaan
maar op de wang slaan ? als die loskomt is het goed natuurlijk maar dan vangt de band toch de meeste slagkracht op dus dat zal niet altijd opgaan
- Multivan Generation
- Berichten: 33798
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
je zult er een karkasbreuk in slaan
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
Vandaar dat ik ook zei met rubber of houten hamer op de velgrand gebeurd er weinig mee. maar tja sommige ......................Multivan Generation schreef:je zult er een karkasbreuk in slaan
RUBBEREXPRESS
Re: vastzittende (geoxideerde) lichtmetalen velgen
wij hebben het met een ijzeren hamer gedaan
wel met een groot blok hout ertussen natuurlijk en nog wat poetsdoeken ertussen
zoiets maar dan op de velg
wel met een groot blok hout ertussen natuurlijk en nog wat poetsdoeken ertussen
zoiets maar dan op de velg