Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Banden

vragen over de T5
Plaats reactie
Mark vd S
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:50

Banden

Bericht door Mark vd S »

Heb enige tijd geleden een nieuwe T5 besteld. Nu rijd ik op 2 continental voor en 2 bridgestone achter. Dit omdat de garage destijds geen bridgestone op voorraad had toed de voorbanden verniuwd moesten worden.

Nu had ik het idee om de standaard continental (wordt ca 90% mee afgeleverd) te laten vervangen voor bridgestone of michelin. De garage wees mij erop dat de Michelin agilis, een camperband, een hoog comfor heeft en dat deze voor € 263,- excl. BTW netto gemonteerd kunnen worden. Ik neem aan dat de prijs voor alle 4 de banden is.

Is dat een verstandige investering? gaan ze langer mee en rijden ze comfortabeler?

Wat zouden jullie doen?
erwinf
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2007, 16:01
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door erwinf »

vrees dat het voor een band is maar dan is het wel prijslijk miscchien effe rondvragen

agilis is zeer goede band kwestie van komfort en slijtage ik rijd nu 30000 met die banden (origineel geleverd) en er is nauwelijks slijtage te zien schat dat ze toch zo'n 80000 zullen meelopen.
Mark vd S
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:50

Bericht door Mark vd S »

Ik denk zelf dat het voor alle 4 de velgen is. Ik heb de mail erop nageslagen en ze hebben het over een meerprijs. Ik "ruil" dus 4 continental banden in.

Anders is € 263,00 nogal veel, want op diverse sites bieden ze de agilis aan voor ong. € 200,00 per stuk incl montage (de maat die ik denk nodig te hebben).
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Ik reed het dubbele aantal kilometers op de michelins,, had ook eerst conti's eronder maar ik was daar niet tevreden over, deze waren zo versleten (19.000km wel veel stadsverkeer).
Afbeelding
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Bridgestones voor gingen 30000km mee, heb nu Agiles er voor opliggen (ook 30000 km) en die kunnen waarschijnlijk nog eens 30000 km mee.
Achter nog steeds de bridestones maar ja die leiden ook veel minder.

De Agiles zijn iets stiller als de Bridgestones.

Groet Eric P
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

ik denk dat de ddealer toch echt per band bedoelt
ze zijn bij hun zeker twee keeren ik zou zeker voor de michelens gaan een super band onder je bus ik had conti,s binnen 20000 op heb nu ook michelen en die zitten er al 40000 onder en er zit nog zeker 40000 op
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
vwadje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:42

Bericht door vwadje »

Ik heb al 2 maal een t5 besteld en beide keren aangegeven dat ik michelins wilde. Deze werden netjes geleverd en koste helemaal niets extra!



Groetjes, Ad :winter :winter :winter :winter
fred154
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2007, 22:31
Locatie: volendam

michelin banden

Bericht door fred154 »

Zijn de agillis banden ook te koop in de maat 235-55-17
Ik rij nu op michelins Primacy 235-55-17 maar deze zijn achter verkeerd afgesleten ( gecupt) na 25000 km, en bonken nu verschrikkelijk.
Bestaat er nog een vorm van garantie op deze banden , of heb ik gewoon pech.
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Bericht door herman94 »

ik heb ook 235 17inch michelins primacy gehad ,ik had ook al heel vlug last van (cuppen) .kreeg bij de dealer in de eerste instancy vergoed, toen ze er onder lagen weer niet ,kosten voor 2 banden 700 EURO hier ging ik niet mee akkoord ,na een wel heel velle reactie van mijn zijde kreeg ik toch een band vergoed ,maar toen ik de rekening kreeg moest ik 400 voor 1 band betalen dit omdat ik er maar 1 afnam dan kreeg ik minder korting . mooi he maar goed ik heb weer 1 keer met michelin en ik kreeg het weer. nu heb ik vanco,s (conti) en ik heb geen last meer gehad, dus voor garantie voor je banden bij de dealer hoef je niet te zijn ga gewoon naar je bandenboer daar zijn ze veel goedkoper . herman 94
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ik rij nu op mijn 2e set Bridgestone Blizzak LM 18c winterbanden (voorbanden zijn na 35.000 km vervangen achter na 60.000 km nog o.k. maar wel aan het cuppen).

Rij zomers op Michelin Agilys, 1x een Conti's er onder gekregen en mijn ervaring is dat de Conti's sneller slijten, eerder last hebben met aquaplaning en meer afrolgeluiden produceren.

Ik rij met een gechipte 174 automaat en voornamelijk snelweg.
Banden kun je beter niet bij de dealer afnemen, de bandenboer is beter gesorteerd en onafhankelijk. Je dealer zal altijd proberen Conti's te leveren (is "eigen" merk PON).

Tevens zijn de T5en erg gevoelig voor de JUISTE bandenspanning!!
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Mark vd S
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:50

Bericht door Mark vd S »

Ik heb het nagevragen bij de dealer en de €263,00 excl. is voor 4 banden. Hij gaf ook aan dat de michelin meer comfor geeft, maar dat volgens de test de continental langer mee gaat.

Ik denk dat ik niets bijbetaal en gewoon met continental begin
Lambik
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:52

Bericht door Lambik »

Ik heb ook net een nieuwe T5 en gevraagd om michelin af fabriek en ze zaten er op toen ik hem kreeg zonder bijbetaling.
Er is geen betere band dan de michelin,in alle opzichten.
Op mijn vorige T4 ook conties gehad maar waardelose banden.
Harry.
German-Shepherd
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:43

Bericht door German-Shepherd »

Mijn T5 is standaard ook uitgerust ,met Michelin Agilis

Een perfecte band

Nu heb ik mijn standaard velgen vervangen door lichtmetalen velgen
met uiteraard weer de Agilis, alleen een andere maat.

Op de standaard metalen velgen liggen nu winterbanden

De standaard Agilis banden zijn nog lang niet af ,
alleen ze passen niet om de LM velgen

De achterbanden hebben nog ruim 5 mm profiel
gebruik ze nu dus niet meer

Indien iemand hier belangstelling voor heeft
Laat eens van je horen

German-Shepherd
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

@ German-Shepard

Bericht door P@ the T5 courier »

Heb wel interesse in je Michelins. Stuur ff mailtje met de prijs die je ervoor wilt hebben.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
German-Shepherd
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:43

Re: @ German-Shepard

Bericht door German-Shepherd »

[Je hebt mail

German-Shepherd
Plaats reactie