Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

probleem met chippen

vragen over de T4
Plaats reactie
slui0041
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2008, 13:11

probleem met chippen

Bericht door slui0041 »

Kort geleden bij Tunex mijn T4 88pk laten data-chippen.
Echter geen resultaat. Trekt wel iets beter, maar rijdt niet sneller dan 120 km/u
Tunex heeft alles weer origineel gemaakt en de auto rijdt weer als voor de tuning
Opnieuw gechipt en op advies van Tunex Lucht Massa Meter laten vervangen.
Ondertussen nog een uurtje laten zoeken bij de dealer naar eventuele andere fouten.
Geen verandering. Tunex gaf de suggestie om het magneetventiel N75 te laten vervangen.
Ook geen effect.
Wie heeft een idee waar dit aan kan liggen?

Groeten,

Bert
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: probleem met chippen

Bericht door stijnh »

dat is nu al de tweede keer in korte tijd dat er probleme zijn met tunex
zie toppic "intercooler plaatsen 88pk 2500tdi"

veel kan ik je niet helpen maar ik heb wel al geleerd dat je eerst moet zorgen dat je bus technisch 100% in orde moet zijn voor je hem laat chippen
als je bus trager rijd, wat een gevolg is van een technisch probleem dan moet je de oorzaak van dat probleem aanpakken en niet het gevolg door te laten tunen

wat betreft tunex, veel goede reclame zie je hier niet

in elk geval succes ermee
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: probleem met chippen

Bericht door keescv »

moet toch zeggen dat mijn vivaro ook voorzien is van software en kan iet anders zeggen dat ik dik tevreden ben ook na 3 maanden nog steeds ,op vakantie in luxenburg op de helling in zijn 6 omhoog en gas over.

en daarvoor echt niet met 90 pk ,maar als je auto niet 100% is zal de rest ook niet goed zijn.

ik heb de auto eerst laten uitlezen bij de dealer voor ik naar tunex toe ging ,en om nu te zeggen dat het gelijk een minder goed bedrijf is.

daarbij denken ze ook met je mee zoals ik het lees ,het enigen wat k toen gehad heb is dat het onderhouds lampje bleef branden waarop hij eerlijk zegde dat hij dit niet begreep en evt kosten bij de dealer voor zijn rekening nam ,maar mijn renault dealer had het er zo uit.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: probleem met chippen

Bericht door Wim T4 935 »

Aha een Renault Vivaro!
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
slui0041
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2008, 13:11

Re: probleem met chippen

Bericht door slui0041 »

Het merkwaardige is dat mijn auto altijd bij de VW-dealer in onderhoud is geweest.
Vlak voor het chippen nog een grote beurt gehad inclusief distributie verhaal met alles wat daarbij hoort.

Tunex denkt echt wel mee.
Ik ga nu op vakantie.
Met Tunex heb ik afgesproken dat ze hem daarna weer in originele staat terugbrengen.
Tenzij iemand zegt, "hé maar dat heb je nog niet geprobeerd".

Groeten,

bert
Gebruikersavatar
jan517
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 jan 2007, 00:04
Locatie: brummen
Contacteer:

Re: probleem met chippen

Bericht door jan517 »

ligt de distributieriem er wel goed op, reed ie daarvoor wel goed?
grtzz Jan
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: probleem met chippen

Bericht door keescv »

jaja een renault vivaro met wjw sticker ,maar zonder dollen de verstandhouding tussen de opel dealer en mij is niet zo goed wat service betreft.

ik denk zo maar een een paar dingen

1 is je luchtmassameter wel goed aangesloten (pennetjes uit de conector bijv)
2 luchtfilter niet verstopt
3 brandstofpomp op tijd
4 is net wat onze andere clublid al zegt de distrubutieriem niet 1 tnd verschoven
5 brandstoffilter wel goed.
6 compessie
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: probleem met chippen

Bericht door Rico »

@Bert: Over Tunex lees je wel vaker niet zo beste verhalen, ook op het TDI-forum. Toen Johan Troost mijn T4 chipte bleek dat de brandstofpomp niet op tijd stond. Inmiddels is dat weer goed gezet. Misschien dat jouw pomp ook niet op tijd staat?

@Keescv: Mmmm, m'n vorige bus was een Vivaro. En ook ik had niet zo'n beste relatie met de Opel-dealer. Trouwens, hoeveel motorolielekkages en versnellingsbakken heb jij al gehad?

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: probleem met chippen

Bericht door keescv »

ik heb nog geen olielekkae's gehad en nog geen versnellingsbak ,moet zeggen he de 2.0 cdti fase 2 met en andere type versnellingbak.

wat olie lekkage betreft het is lease dus los het maar op (in het redelijke natuurlijk) ,moet wel zeggen mijn ervaring met de renault dealer is super.

maar moet ook zeggen mijn vader rijd een clio ,mijn 2 zussen een twingo mijn zwager een scenic mijn schoonvader ook een scenic ,en ik rijd een renault traffic of zoals eerder gezegt een renault vivaro want 99 % bestaat uit renault onderdelen behalve de gebruiksaanwizing en de vloermat.
Plaats reactie