Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VERLAGEN SYNCRO

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

VERLAGEN SYNCRO

Bericht door maartent5 »

Is het mogelijk om een T4 Syncro te verlagen? Men heeft mij verteld dat dit een probleem zou kunnen vormen met de syncro aandrijving...

Met verlaging bedoel ik de standaard caravelle/multivan veren, de syncro staat nogal hoog op zijn poten en in de bochten is dat niet zo aangenaam :nuts

T4 Syncro 1998 102PK.

Heeft er voorts iemand ervaring met het vervangen van de olie van de voor/midden/achterdifferentieel?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: VERLAGEN SYNCRO

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik zie niet zo 1,2,3, waarom dit met de synchro aandrijving problemen moet geven...

enige kan zijn dat er misschien ergens niet genoeg ruimte voor de aandrijfassen over blijft om nog vrij te kunnen inveren...(achteras)

zelf zou ik het niet doen omdat je de meerwaarde van de synchro (op slechtere ondergrond toch nog tractie hebben) dan deels teniet gaat doen door de kans op aan de grond komen te verhogen...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VERLAGEN SYNCRO

Bericht door Multivan Generation »

als het goed is, heb je er nu reeds standaard veren onder...
Is een caravelle dus je hebt hoogstwaarschijnlijk al standaard caravelle veren er onder he :knipoog

Kijk eens wat voor kleur codering er op je huidige veren staat?
Vergelijk dat eens met: http://www.gaskutsche.de/neuefedern.html#vwfedern
en je weet al veel meer....
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie