Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
LMM
LMM
Beste allemaal,
Wij hebben een T4 VR6 2.8 en daar krijgen wij het CO2 gehalte stationair niet goed. Hij gaat dan naar de 8 % en het mag maar 0.5% zijn. Bij een hoger toerental is de CO2 wel goed. Tevens galopeerd hij bij statinair toerental maar dit gaat na een paar seconden weer weg een loop hij goed. Kan dit liggen aan de LMM of heeft een benzine uitvoering helemaal geen LMM????
Gr Patrick
Wij hebben een T4 VR6 2.8 en daar krijgen wij het CO2 gehalte stationair niet goed. Hij gaat dan naar de 8 % en het mag maar 0.5% zijn. Bij een hoger toerental is de CO2 wel goed. Tevens galopeerd hij bij statinair toerental maar dit gaat na een paar seconden weer weg een loop hij goed. Kan dit liggen aan de LMM of heeft een benzine uitvoering helemaal geen LMM????
Gr Patrick
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: LMM
er zit in een benzine uitvoering zeker een versie van sensor die meet hoeveel lucht er aan de motor toegediend wordt, of ie dat via MAF, MAP of LMM doet weet ik niet (Manifold Air Flow; Manifold Air Pressure en Lucht Massa Meter)
maar het hoeft zeker niet aan de meting van de luchthoeveelheid te liggen, bij een benzine motor heb je een stationairregeling, als ik me niet vergis werkt die bij VW met een stappenmotor en een omloopluchtkanaal, hier kan de oorzaak zitten
zelf zou ik eens de lambdasonde controleren, die meet de samenstelling van de uitlaatgassen. met de meting stuurt de computer de motor armer of rijker aan..... Als ie arm aan geeft en blijft geven zal de computer (tot een maximum) gaan verrijken en dat geeft hoge CO waarde
maar het hoeft zeker niet aan de meting van de luchthoeveelheid te liggen, bij een benzine motor heb je een stationairregeling, als ik me niet vergis werkt die bij VW met een stappenmotor en een omloopluchtkanaal, hier kan de oorzaak zitten
zelf zou ik eens de lambdasonde controleren, die meet de samenstelling van de uitlaatgassen. met de meting stuurt de computer de motor armer of rijker aan..... Als ie arm aan geeft en blijft geven zal de computer (tot een maximum) gaan verrijken en dat geeft hoge CO waarde
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: LMM
Hoi Patje, nooit geweten dat jij ook een VR6 had.
Ik heb ook een probleem gehad met het stationair lopen vlak na het starten,
En dat hij niet meer zo lekker optrok, ik heb de lmm eruit gehaald, en heel voorzichtig schoongemaakt,
hij was aardig smerig, en het is daarna een stuk beter geworden.
maar hoe zo'n ding precies werkt weet ik ook niet.
anders kun je een vraag neerleggen bij http://www.vr6clubholland.nl, dat is een forum voor VR6 rijders
hier moet je ook even een inlogcode aanvragen ik zit er ook wel eens op te kijken.
of hierhttp://www.gerritspeek.nl/vag-com_lmm.html
doe er je voordeel mee
Maar het rijd voor de rest wel super zo'n VR6 vind je ook niet.
ik hoop dat we elkaar eens tegenkomen op een meeting.
Ik heb ook een probleem gehad met het stationair lopen vlak na het starten,
En dat hij niet meer zo lekker optrok, ik heb de lmm eruit gehaald, en heel voorzichtig schoongemaakt,
hij was aardig smerig, en het is daarna een stuk beter geworden.
maar hoe zo'n ding precies werkt weet ik ook niet.
anders kun je een vraag neerleggen bij http://www.vr6clubholland.nl, dat is een forum voor VR6 rijders
hier moet je ook even een inlogcode aanvragen ik zit er ook wel eens op te kijken.
of hierhttp://www.gerritspeek.nl/vag-com_lmm.html
doe er je voordeel mee
Maar het rijd voor de rest wel super zo'n VR6 vind je ook niet.
ik hoop dat we elkaar eens tegenkomen op een meeting.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Re: LMM
Deze sensors zitten d'r in...
Hier heb ik een link geplaatst met wat meer info:
https://www.yousendit.com/download/Q01F ... Z2xjR0E9PQ
UItlezen zou uitkomst kunnen bieden, als de lambda-sonde een foutieve spanning afgeeft zou dit een van deze volgende foutmeldingen kunnen opleveren :
³ P0131 ³ 16515 ³ HO2S Circuit Low Voltage ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 1) ³
------------------------------------------------------------
³ P0132 ³ 16516 ³ HO2S Circuit High Voltage ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 1) ³
------------------------------------------------------------
³ P0133 ³ 16517 ³ HO2S Circuit Slow Response ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 1) ³
------------------------------------------------------------
³ P0134 ³ 16518 ³ HO2S Circuit No Activity Detected ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 1) ³
------------------------------------------------------------
³ P0135 ³ 16519 ³ HO2S Heater Circuit Malfunction ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 1) ³
------------------------------------------------------------
³ P0137 ³ 16521 ³ HO2S Circuit Low Voltage ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 2) ³
------------------------------------------------------------
³ P0138 ³ 16522 ³ HO2S Circuit High Voltage ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 2) ³
------------------------------------------------------------
³ P0140 ³ 16524 ³ HO2S Circuit No Activity Detected ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 2) ³
------------------------------------------------------------
³ P0141 ³ 16525 ³ HO2S Heater Circuit Malfun
Ik heb eens gelezen dat de lambdasonde tussen de 150-200000km meegaat...hoeveel km's staan er bij jou op ?
Overigens, de gegevens slaan in principe op de "Golf" VR6motor, maar denk dat deze ook correct zijn voor de T4.
Ik heb nog steeds een heeeeeel warm plekkie in mijn hart voor mijn ex vr6....
Hier heb ik een link geplaatst met wat meer info:
https://www.yousendit.com/download/Q01F ... Z2xjR0E9PQ
UItlezen zou uitkomst kunnen bieden, als de lambda-sonde een foutieve spanning afgeeft zou dit een van deze volgende foutmeldingen kunnen opleveren :
³ P0131 ³ 16515 ³ HO2S Circuit Low Voltage ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 1) ³
------------------------------------------------------------
³ P0132 ³ 16516 ³ HO2S Circuit High Voltage ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 1) ³
------------------------------------------------------------
³ P0133 ³ 16517 ³ HO2S Circuit Slow Response ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 1) ³
------------------------------------------------------------
³ P0134 ³ 16518 ³ HO2S Circuit No Activity Detected ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 1) ³
------------------------------------------------------------
³ P0135 ³ 16519 ³ HO2S Heater Circuit Malfunction ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 1) ³
------------------------------------------------------------
³ P0137 ³ 16521 ³ HO2S Circuit Low Voltage ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 2) ³
------------------------------------------------------------
³ P0138 ³ 16522 ³ HO2S Circuit High Voltage ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 2) ³
------------------------------------------------------------
³ P0140 ³ 16524 ³ HO2S Circuit No Activity Detected ³
³ ³ ³ (Bank 1, Sensor 2) ³
------------------------------------------------------------
³ P0141 ³ 16525 ³ HO2S Heater Circuit Malfun
Ik heb eens gelezen dat de lambdasonde tussen de 150-200000km meegaat...hoeveel km's staan er bij jou op ?
Overigens, de gegevens slaan in principe op de "Golf" VR6motor, maar denk dat deze ook correct zijn voor de T4.
Ik heb nog steeds een heeeeeel warm plekkie in mijn hart voor mijn ex vr6....
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: LMM
Hallo allemaal,
Inderdaad was de LMM kapot en hij loopt nu weer als een zonnetje. Ik heb deze auto nog maar 3 dagen in mijn bezit Peter heb hem ingevoerd uit Duitsland. De VR6 is in NL niet te krijgen zoals wij hem hebben willen (8 zitplaatsen). En voor pluuke het zal idd een gemis zijn. Ben nu ook nog in het bezit van een T4 TDI 102 pk maar dat verschil merk je idd wel. Moet er alleen nog een gasinstallatie inzetten.
Gr Patrick
Inderdaad was de LMM kapot en hij loopt nu weer als een zonnetje. Ik heb deze auto nog maar 3 dagen in mijn bezit Peter heb hem ingevoerd uit Duitsland. De VR6 is in NL niet te krijgen zoals wij hem hebben willen (8 zitplaatsen). En voor pluuke het zal idd een gemis zijn. Ben nu ook nog in het bezit van een T4 TDI 102 pk maar dat verschil merk je idd wel. Moet er alleen nog een gasinstallatie inzetten.
Gr Patrick
- Multivan Generation
- Berichten: 33769
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: LMM
@ Peter 887: Nog een lotgenoot Peter, of zal ik lustgenoot zeggenPeter 887 schreef:Hoi Patje, nooit geweten dat jij ook een VR6 had.
kijk ook eens deze: http://www.t4forum.de/wbb2/images/avata ... -10708.jpg
Goed nieuws dat je bus weer als een zonnetje rijdt nu
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: LMM
Zeg maar rustig lustgenoot Peter
Ik ben blij dat er eindelijk weer een VR6je bijgekomen is.
Dus Patrick :love :klappen
en ik hoop dat we jou VR6 ook eens op een meeting zien (11-1-2009 Nieuwjaarsmeeting)
Dan zijn we toch een keertje met z'n 2en
Ik ben blij dat er eindelijk weer een VR6je bijgekomen is.
Dus Patrick :love :klappen
en ik hoop dat we jou VR6 ook eens op een meeting zien (11-1-2009 Nieuwjaarsmeeting)
Dan zijn we toch een keertje met z'n 2en
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: LMM
fijne vakantie Patje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon