ik kwam op een site het volgende tegen:
:alarm Ik heb bewust de naam van het bedrijf weggelaten :alarm
Ik wil toch hierover iets kwijt..
* 5 jaar garantie op de door ons geprogrammeerde software;
* Klaar terwijl u wacht;
* De originele software krijgt u op CD van ons erbij geleverd gratis terug tunen;
* Elimineren van het zogenaamde turbogat;
* Lager brandstof verbruik;
* Meer souplesse in uw motor;
* Hogere topsnelheid;
* Snellere acceleratie;
* Tuning binnen TUV emissie eisen;
* Ideaal voor het trekken van bijvoorbeeld caravans bij laag toerental in 5e versnelling;
* Vermogens toenames binnen de toleranties van de autofabrikant ((Stage 1) +30-35pk en 55 tot 70nm);
* De tuning is onzichtbaar voor diagnose apparatuur.
XXXXX******** is gespecialiseerd in alleen chiptuning en motortuning en beschikt over een jaren lange ervaring al honderden klanten zijn u voor geweest, bij ons hoeft u niet bang te zijn een verkeerde software gemonteerd te krijgen dus geen kans op storingen, foutmeldingen en een verkorting van de levensduur van uw motor.
* 5 jaar garantie op de door ons geprogrammeerde software;
Hier heb je niets aan, met software gebeurt nooit iets, want het is een dicht systeem.
Hierbij wordt schijnbare professionaliteit geveinsd.
* Klaar terwijl u wacht;
Met OBD kan dat inderdaad
* De originele software krijgt u op CD van ons erbij geleverd gratis terug tunen;
mooie geste, en misschien wel handig..
* Elimineren van het zogenaamde turbogat;
het turbogat zit er bij een T4 niet voor niets.
Onderin de toeren is er nog niet genoeg oliedruk, en is er dus nog niet genoeg zuigerbodemkoeling. Ga je in dit toerengebied flink aanpassen, dan gaat dat ten koste van de betrouwbaarheid, en ook de koppeling en het 2 massa vliegwiel krijgt het extra voor de kiezen bij lage toerentallen.
* Lager brandstof verbruik;
Er is eens software van deze leverancier uitgelezen, en hier is met zeer grote argwaan naar gekeken. Desbetreffende persoon klaagde over een toch wel hoog brandstofverbruik.
Nadat een zeer vakkundige chiptuner, die hier op het forum bij sommigen ook bekend is, de software voor de desbetreffende persoon had aangepast, ging het verbruik van 1 op 8 naar 1 op 12....
* Meer souplesse in uw motor;
Dat zou goed kunnen, de grootste winst bij chiptunen is de driveability.
* Hogere topsnelheid;
Er was iemand op dit forum, die dit niet merkbaar en aantoonbaar ervaarde.
* Snellere acceleratie;
Meer koppel en meer pk's kunnen een snellere acceleratie geven..
* Tuning binnen TUV emissie eisen;
Hier wordt geschermd met de reputatie van een respectabele keuringsinstantie in het buitenland, om een schijnbare professionaliteit te tonen. Hier in Nederland zegt me dat niets en doen we daar ook niets mee, en hebben we er ook niets mee te maken. Ons gaat het alleen maar om de roetmeting bij de APK, niets meer en niets minder..
* Ideaal voor het trekken van bijvoorbeeld caravans bij laag toerental in 5e versnelling;
Afgelopen week in het nieuws, Nederlanders die het nieuwe rijden toepassen bij het rijden met een caravan in de bergen, sneuvelen met bosjes.. Een afrader dus en uit technisch oogpunt zeker geen verkoopargument.
* Vermogens toenames binnen de toleranties van de autofabrikant ((Stage 1) +30-35pk en 55 tot 70nm);
Klinkklare onzin, een autofabrikant geeft geen toleranties af voor chiptuning of motortuning door derden. Dit gebeurd altijd buiten enige verantwoording of aansprakelijkheid van de fabriek, en is derhalve altijd een risico, dat de persoon die het wil, dus blijkbaar zelf wil nemen.
* De tuning is onzichtbaar voor diagnose apparatuur.
Dat kan kloppen
XXXXX******** is gespecialiseerd in alleen chiptuning en motortuning en beschikt over een jaren lange ervaring al honderden klanten zijn u voor geweest, bij ons hoeft u niet bang te zijn een verkeerde software gemonteerd te krijgen dus geen kans op storingen, foutmeldingen en een verkorting van de levensduur van uw motor.
Grote onzin, motortuning wordt uitgevoerd om de motor te bewegen betere prestaties te leveren. Dit zal altijd ten koste gaan van de levensduur. De vraag is alleen in welke mate.
Software monteer je trouwens niet, maar schrijf je; of kopieer je in de Eeprom van de motorcomputer. Hiervoor kun je solderen gebruiken, of het steeds meer in zwang geraakte cleane OBD-tunen. Foutmeldingen en storingen kunnen altijd optreden, getuned of niet getuned.
Ik heb bewust geen naam genoemd, het gaat mij puur om de informatievoorziening,
niets meer en niets minder..
Doe er je voordeel mee..