REcentelijk heb ik een 2 kg poederblusser er in gezet. Na lang zoeken heb ik die uiteidelijk toch achter gezet, direct bij de krik.
Dit omdat ik de bus een brandblussen snel een projectief wordt, en ik in de DC geen goede plaats kon vinden.
Ook heb ik direct links en recht noodhamers op de deuren geplaatst. Let bij plaatsen van degelijke dingen dat de airbag gebruikt kan zijn te samen met je gordelspanners. OF wel ze moeten op een goed bereikbaar plaats zitten.
Weet iemand hoeverre folies aan de binnenkant van de ramen zal de werking van de hamers nadelig beïnvloedenden. Ik denk eigeniljk dat ze nagenoeg onbruikbaar worden, maar dat is niet op feiten gebaseerd.
Ik had hem achter in.
Duurt 3 tot 4 seconden langer dat je hem hebt maar als je eigen T4 in de brand raakt wil je er toch zo snel mogelijk uit dus dan kan hij net zo goed achter in.
Misschien is het een goed idee om ipv een poederblusser, te kiezen voor een schuimblusser.
Als je nog iets van je bus wilt redden (als de brand uit is).
Het poeder bestaat grotendeel uit zouten in heel fijne vorm.
Het komt werkelijk overal !!!!!!!!!
Alles, maar dan ook alles waar een beetje blank metaal in of aanzit zal op termijn als een gek gaan roesten.
Dit gaat natuurlijk ook op voor ALLE electrische componenten aan boord.
Uitendelijk zal je zoveel roest en storingen krijgen dat je bus hier alsnog totall-loss aan zal gaan.