Hallo WJW'ers,
We willen graag een brandblusser plaatsen in de bus, wie weet waar je hem het beste kunt plaatsen?
Het is een DC.
Alvast bedankt voor de reacties.
Sebasco
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Brandblusser plaatsen
Brandblusser plaatsen
Laatst gewijzigd door sebasco op 31 jul 2008, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
Re: Brandblusser plaatsen
Aan de binnenkant
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Re: Brandblusser plaatsen
REcentelijk heb ik een 2 kg poederblusser er in gezet. Na lang zoeken heb ik die uiteidelijk toch achter gezet, direct bij de krik.
Dit omdat ik de bus een brandblussen snel een projectief wordt, en ik in de DC geen goede plaats kon vinden.
Ook heb ik direct links en recht noodhamers op de deuren geplaatst. Let bij plaatsen van degelijke dingen dat de airbag gebruikt kan zijn te samen met je gordelspanners. OF wel ze moeten op een goed bereikbaar plaats zitten.
Weet iemand hoeverre folies aan de binnenkant van de ramen zal de werking van de hamers nadelig beïnvloedenden. Ik denk eigeniljk dat ze nagenoeg onbruikbaar worden, maar dat is niet op feiten gebaseerd.
Dit omdat ik de bus een brandblussen snel een projectief wordt, en ik in de DC geen goede plaats kon vinden.
Ook heb ik direct links en recht noodhamers op de deuren geplaatst. Let bij plaatsen van degelijke dingen dat de airbag gebruikt kan zijn te samen met je gordelspanners. OF wel ze moeten op een goed bereikbaar plaats zitten.
Weet iemand hoeverre folies aan de binnenkant van de ramen zal de werking van de hamers nadelig beïnvloedenden. Ik denk eigeniljk dat ze nagenoeg onbruikbaar worden, maar dat is niet op feiten gebaseerd.
Re: Brandblusser plaatsen
Hallo InfoMuis,
Ok bedankt voor de tip.
Over de lifehammer gesproken die hebben wij net onder de bearlock zitten.
Nogmaals bedankt voor de tip.
Als iemand nog meer tips heeft zijn die welkom
Sebasco
Ok bedankt voor de tip.
Over de lifehammer gesproken die hebben wij net onder de bearlock zitten.
Nogmaals bedankt voor de tip.
Als iemand nog meer tips heeft zijn die welkom
Sebasco
Laatst gewijzigd door sebasco op 31 jul 2008, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Brandblusser plaatsen
Sebasco,
ONDER de versnellingsbak? Daar kun je slecht bij hoor!
ONDER de versnellingsbak? Daar kun je slecht bij hoor!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Brandblusser plaatsen
Ah Harry,
Zo bericht is aangepast .
Komt misschien wat duidelijker over
Zo bericht is aangepast .
Komt misschien wat duidelijker over
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: Brandblusser plaatsen
Ik had hem achter in.
Duurt 3 tot 4 seconden langer dat je hem hebt maar als je eigen T4 in de brand raakt wil je er toch zo snel mogelijk uit dus dan kan hij net zo goed achter in.
Duurt 3 tot 4 seconden langer dat je hem hebt maar als je eigen T4 in de brand raakt wil je er toch zo snel mogelijk uit dus dan kan hij net zo goed achter in.
- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
Re: Brandblusser plaatsen
Ook eve een serieuze noot ! :alarm
Misschien is het een goed idee om ipv een poederblusser, te kiezen voor een schuimblusser.
Als je nog iets van je bus wilt redden (als de brand uit is).
Het poeder bestaat grotendeel uit zouten in heel fijne vorm.
Het komt werkelijk overal !!!!!!!!!
Alles, maar dan ook alles waar een beetje blank metaal in of aanzit zal op termijn als een gek gaan roesten.
Dit gaat natuurlijk ook op voor ALLE electrische componenten aan boord.
Uitendelijk zal je zoveel roest en storingen krijgen dat je bus hier alsnog totall-loss aan zal gaan.
Grt Mastodont
Misschien is het een goed idee om ipv een poederblusser, te kiezen voor een schuimblusser.
Als je nog iets van je bus wilt redden (als de brand uit is).
Het poeder bestaat grotendeel uit zouten in heel fijne vorm.
Het komt werkelijk overal !!!!!!!!!
Alles, maar dan ook alles waar een beetje blank metaal in of aanzit zal op termijn als een gek gaan roesten.
Dit gaat natuurlijk ook op voor ALLE electrische componenten aan boord.
Uitendelijk zal je zoveel roest en storingen krijgen dat je bus hier alsnog totall-loss aan zal gaan.
Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981