Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vreemd getik

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Vreemd getik

Bericht door predikant »

Ik ben de hele middag aan het zoeken geweest waar toch het water vandaan kwam; ineens weer wat erbij :huilen
Een getik alsof de richtingaanwijzer aanstaat....of alsof de knipperlichten aanstaan.....of alsof een relais maar blijft tikken.
Als ik de motor uitzet gaat het getik gewoon door, pas als ik de sleutel uit het contact haal houdt het op. Het geluid komt van de stuurkant, onder, verder kan ik het niet traceren.
Sinds vandaag is de T4 onze enige auto :ikrij dus hij moet het wel blijven doen.
Wie weet raad :vraagteken :vraagteken :vraagteken :vraagteken :vraagteken :vraagteken

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Vreemd getik

Bericht door René »

Moet haast een klepperend relais zijn, maar welke??
Komt niet rechts van je stuur vandaan? Dan kan het namelijk je knipper relais zijn die aangestuurd wordt door ingebrande contacten van je richting aanwijzer. Na het vervangen van de richt aanwijzer hendels was het probleem opgelost.

Ben benieuwd.

René
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Vreemd getik

Bericht door predikant »

Berrie en Rene schreef:Moet haast een klepperend relais zijn, maar welke??
Komt niet rechts van je stuur vandaan? Dan kan het namelijk je knipper relais zijn die aangestuurd wordt door ingebrande contacten van je richting aanwijzer. Na het vervangen van de richt aanwijzer hendels was het probleem opgelost.

Ben benieuwd.

René
Het geklepper van het relais, ongeveer hetzelfde interval als de raw-hendel, komt toch eerder links van achter de km-teller vandaan dan van rechts.
Kan een predikant (die niet eens deurbakken aan een deur kan bevestigen :knipoog ) dit zelf verder oplossen of wordt dit werk voor de dealer??

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vreemd getik

Bericht door Roger B. (11)61 »

een voor een de relais uit de zekeringkast trekken (en als het die niet is, weer terug steken) dan kun je misschien achterhalen welk relais.... geen van de relais? dan de zekeringen een voor een, zo kun je in elk geval relatief simpel opsporen in welke kring je moet zoeken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Vreemd getik

Bericht door René »

Ik wil wel ff kijken naar beide problemen ( het vochtprobleem) en je tik probleem, naar de dealer kun je altijd nog.

René
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Vreemd getik

Bericht door predikant »

Berrie en Rene schreef:Ik wil wel ff kijken naar beide problemen ( het vochtprobleem) en je tik probleem, naar de dealer kun je altijd nog.

René
René je hebt :mail

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Vreemd getik

Bericht door René »

zal straks thuis ff kijken.

René
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Vreemd getik

Bericht door predikant »

Het getik is over.
Bleek het relais te zijn dat te maken heeft met het opladen van de tweede accu.
René hoefde het relais alleen maar aan te raken en het was over :nuts
"Magic hands" :yes

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vreemd getik

Bericht door Multivan Generation »

mooi, en je lekkage?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vreemd getik

Bericht door Roger B. (11)61 »

schijnt toch een zwak punt van de t4 (en andere vw's???) te zijn....loszittende relais.... Ik heb zo nu en dan dat ie niets doet als ik de sleutel omdraai om te starten, als ik dan op de relais'druk doetie het weer een tijd goed....

Welk relais si voor het starten? kan ik er gericht iets aan doen (te lui om te zoeken, vragen is makkelijker :knipoog )
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Vreemd getik

Bericht door René »

Het betreft hier om een achteraf geplaatst scheidingsrelais (of hoe het ook heet) Had de indruk dat de die aan/uit/aan/uit enzzzzzzz..........

Na het aanraken van het relais stopte het tikken (stond weer uit naar mijn idee ) maar na het aandrukken van de stekker met blauwe draad ging de motor ook wat harder stationair draaien. Vermeod dat het om een slecht contactje ging

Startrelais weet ik zo niet.

Rene
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vreemd getik

Bericht door Multivan Generation »

ik gok op een zwart relais 109 bij Roger
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie