Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 facelift

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

t5 facelift

Bericht door robertTREBOR »

beszte wjew.

ik rij dagelijks met veel plezier in mn t4 2500tdi heden 120 pk bjr 6-2002 400.000 km
eerste uitlaat, eerste waterpomp!!! , alles nog orgineel , wel al 3 x distr. vervangen uiteraard.

als ik al die ellende lees over die rampen t5, die ik overigens ook nog eens oerlelijk vind met die koplampen zo groot als schoenendozen en achterlichten van een '88 toyota hi-ace, dan vraag ik me af wat ik in de toekomst moet gaan kopen.

waterpompen, turbo's alles gaat binnen de kortste keren kapot alsof het allemaal normaal is.

of heeft dit te maken met het feit dat er erg hard mee gereden wordt als oorzaak ??
ik hou wel van lekker optrekken indien nodig maar heb er geen problemen mee om max 120 km/uur te rijden,
zou dan bijv. de waterpomp geen last van cavitatie hebben???

ik heb mn hoop gevestigd op de nw. t5 gefacelift , moet uitkomen denk okt. 2009 ik hoop met
mooie slanke druppelvormige koplampen en moderne achterlichten, en hoop met de nodige aanpassingen op
tech. gebied.

zou iemand mij kunnen vertellen of deze vernieuwde versie op alle zwakke punten verbeterd is ???
of dat vw uberhaupt wel bezig is met productverbetering??
tegenwoordig zijn de waterpompen bij moderne auto's elektrisch vaak bijv.
als dan de waterpomp kapot gaat blijft in ieder geval de distributieriem heel, scheelt 2500 euro's !!

ik ben heden een hele tevreden vw rijder, verbruik 1;13 , kosten zeer laag ,maar kan er absoluut niet tegen als bijv. een waterpomp na 40 dkm kapot zou gaan of een turbo binnen 2 jr.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: t5 facelift

Bericht door erik 924 »

Ik rijd al enkele jaren met de t5 en eigenlijk geen problemen gehad en heb preventief de waterpomp bij 90000 km vervangen.
Ook de t4 had kinderziektes waaronder:
Bedradingsbreuken in de deur.
Lekkage olie door doppakking in aandrijfassen.
lekkage olie door slechte pakking oliepomp.
Matige kwaliteit uitlaat.
Dichtslippende spatborden met vuil bladeren etc.
Roestende tankklep.
Opbollende raamrubbers bij 2 deursversie achte.
Rooest onder voorraamrubber.
Dichtslippende inlaatspruitstuk.
LMM welke bij de eerste de beste wasbeurt te vochtig werd door aanzuigmond in de spatbard!!!Kaduuk!
Matige geluidsisolatie.
Matige geuidskwalteit speakers.

Er rijdt nou eenmaal geen busje beter dan de Transporter!!!
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: t5 facelift

Bericht door robertTREBOR »

misschien heb ik wel een hele goede t4 getroffen of dat in 2002 de beste t4 zijn gebouwd.
maar misschien ook door mijn relaxte rijstijl dat alles heel blijft.
geen van alle bovenstaande min-punten heb ik ervaren.
de motor is heerlijk stil, je hoort hem eigenlijk helemaal niet.
olielekkage / verbruik is niets ! 1x per. jr. nw olie erin na 40.000km verbruik= 0
tot nu toe alleen remblokken, banden, filters ed. , accu en distributieriemen laten vervangen!
uitlaat is 6 jr !!! oud, bij laatste apk erop aangedrongen bij de garage deze goed na te kijken en event. te vervangen, maar was absoluut nog niet nodig.
waterpomp 6 jr. 400.000 km oud !! als nieuw nog.
op zich helemaal niet gek, iedere ca japanse auto zoals honda ,mazda, toyota, nissan daar hoef je ook nooit een waterpomp te vervangen, gaan 10 jr. mee en langer.

je snapt dat als je zelf de ervaring hebt een werkelijk probleemloze transporter te hebben , en je leest al die problemen hier over waterpompen en turbo's dat je weinig gemotiveerd bent om door te schakelen naar een nieuwe, zeker als je het model ook al niet zo mooi vind, maar dat is persoonlijk uiteraard.

ik hoop dat de nw. t5 gefacelift mijn hart sneller zal laten kloppen, heb gister de nw. passat gezien die net uit is, waaaaaazinnig mooie auto !!! :adhd :adhd

gelukkig zag ik in de tevredenheids test dat ondanks alle tech problemen er zat tevreden rijders zijn.

ik hoop ook in de toekomst met veel plezier tranporter te blijven rijden !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: t5 facelift

Bericht door Guus NLB »

Beste Robert,
Los van of je 'm mooi vindt (ik vind 'm relatief mooi :love , ook de koplampen), is de T5 mijns inziens een goede auto. Zoals wel meer hier aangegeven zie je juist de klachten op het forum verschijnen, je gaat niet elke week hier vermelden dat ie 't weer 7 dagen probleemloos gedaan heeft.

Ik heb inmiddels met mijn 174/200 automaat bijna 90.000 gereden zonder één probleem (afkloppen) terwijl ik er bepaald niet flauw mee omga. Bovendien te pas en te onpas zeer zware aanhanger er achter.
T4 Dragon
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 aug 2008, 13:59

Re: t5 facelift

Bericht door T4 Dragon »

Beste :T44EVER en :T54LIFE rijders,

Was ff aan het googlen over de T5 facelift die er aan zit te komen, en jawel een foto gevonden!!
Eveneens nieuwe motoren, eindelijk een 6 cyl. om de concurrent ff tegengas te geven.

Kijk ff op http://www.vwwatercooled.org.au weet niet of die het gaat doen die link maar kijk maar ff.
Ok ff gecheckt maar is het komplete forum dus hier nog een poginghttp://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN zo moet ie het gaan doen :toppie

Weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden....die motoren erug goed :yes , ff in de T4 lepelen :ikrij ( was het maar zo makkelijk )

T4 Dragon
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: t5 facelift

Bericht door daanser »

hhmmm misschien ziet ie er in het echt beter uit....lol
hoop niet dat ze op de "franse" toer gaan......

rij nu btw 15.000 km probleemloos met een gechipte t5, 168pk, 410 nm.
heb voor de aanschaf niet eens naar een andere bus gekeken! (ok 1 x naar een expert, was in een vlaag van verstands verbijstering....)

Maar ik geloof dat ze bij vw nu alles onder controle hebben en dat het redelijk safe is om een t5 aan te schaffen. (mits je hem mooi vind natuurlijk)

greetz mark
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: t5 facelift

Bericht door Johan nr.46 »

Dat zijn geen echte foto's. ze staan al een tijdje op internet maar ze zijn door iemand gemaakt. Volkswagen stopt trouwens met het chroom in de grill (zie nieuwe golf), Heb ik ergens gelezen in een interview met een vw ontwerper die zei chroom is nep.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: t5 facelift

Bericht door ferry395 »

Hoi

Ook ik vond de t5 nooit zo heel mooi totdat ik hem aangeschaft had en er een paar velgjes onder gezet had nou dat is wel degelijk een verschil en ik heb ook een multivan ( wat is stukken mooier vind ).
Maar idd er zijn veel problemen ik vind het ook belachelijk ook de airco pomp gaat na ong 120 dzkm stuk heb hem al 1 x vervangen en hoorde van de monteur dat het een drama is.
De waterpomp is een drama de meeste hebben een olie verbruik probleem ( en tuurlijk krijg je nu reacties dat die van hun geen druppel verbruiken ) maar de helaas de meeste uit 2004 en 2005 hebben daar erg veel last van.
Maar het is zeker geen slechte auto maar ze hadden het wel beter kunnen maken.
En de t4 had idd ook veel slechte punten hoor zeker de automatenbak had ik 2 x laten reviseren maar verder vond ik het een hele fijne bus zeker mijn verlengde versie die volledig caravelle was was ook nog wel stil etc.
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: t5 facelift

Bericht door EricP »

T5 vind ik zeker niet lelijker als een T4, wel moderner!!! Je gaat de leeftijd van een T4 toch een beetje zien (mag het voor een 16 jaar oud ontwerp).
Op de waterpomp na nog geen problemen gehad met mijn T5. Wel heeft hij af en toe op zijn donder gehad: met vakantie bagage diverse (vele) zware passen in Frankrijk, Zwitserland en Noorwegen gereden (waarbij het verbruik af en toe 1 op 3 of meer was). Wel oppassen dat je de Astraatjes niet van de weg af duwt.
Bij 35 - 38 C over de duitse autobahn met redelijke haast (140 km/h en dan nog 1 op 12.5 met airco aan, hoezo zuipen?).
Olie verbruik was in het begin vrij hoog (ca 1 op 5000 km), nu minder dan 1 liter op 20000 km (staat op 90000 KM)!
O ja, hij is van het "beruchte" bouwjaar 2003 / 2004. En hij is de beste reis auto dat ik ooit gehad heb (sterker nog een A6 of Mondeo kan er op verre reizen niet aan tippen). :jumpklap :jumpklap

Ja er zijn een paar aanloop problemen geweest (Japanners laten de nieuwe auto's ook eerst in Japan verschijnen voordat hij na Europa komt) en zelfs Toyota heeft af en toe terugroepacties vanwege aanloop problemen.

Je moet een heeeeeeeeel klen beetje geluk hebben (meeste T5 zijn gewoon erg goed) maar er kan een enkel maandag exemplaar langskomen (maar dat geld ook voor andere merken).

Groet EricP
Plaats reactie