Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

distributieriem.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: distributieriem.

Bericht door Roger B. (11)61 »

zoals ik al zei...Foutje van de garage, maar toegeven HO maar.... zo zonde....

OF die speling was er al, maar dan had je het probleem eerder al gehad............
OF de speling was er al, maar is niet opgemerkt door de monteur (vraag me af of je het probleem dan niet al gehad had moeten hebben)
OF de eerder genoemde theorie met de niet vast genoeg aangedraaide krukasbout is de oorzaak en dan is het dus fout van de garage.

Heb je het herstellen bij de zelfde garage laten uitvoeren die de riemwissel uitgevoerd heeft? dan kun je nog iets proberen. zo niet dan wordt het moeilijk omdat je bij garantie altijd de kans moet geven ZELF de fout te herstellen, je mag niet zondermeer naar een ander gaan en de rekening bij de garantieverlener presenteren....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
bop570
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:18

Re: distributieriem.

Bericht door bop570 »

Juist.
Bout van tandwiel niet vervangen.
Ik draai ervoor op. 800€
Om tocht volledig te zijn:
ik had de distributieriem laten vervangen in een kleine niet merkgebonden garage tussen Heist o/d Bergh en Aarschot. Het is dat klein garageke die de tandwiel bout niet verving. waarna de problemen begonnen.

VW garage "'Verschaeren" op dezelfde weg heeft het wel correct in orde gebracht, juiste uitleg gegeven, aangetoond dat er door dat klein garageke een nieuwe (doch slecht draaiende) waterpomp in gezet werd.
De geïnteresseerden kunnen bij mij de naam van de garage verkrijgen waar je best niet naar toe gaat (ik zie er regelmatig T4's staan). Een verwittigd T4 rijder is er 2 waard!
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: distributieriem.

Bericht door bartt4 »

hoeft niet persee foute montag te zijn geweest. kan ook een niet goed van te voren Controleren van al je onderdelen.
Tand wiel van de kruk as wil namelijk veelvuldig inslijten in de loop der jaren. Komt van de dubbele poelie voor de dynamo en stuurbekrachtiging.
Was ook probleem bij de type 3 golf met stuurbekrachtiging. Garage had wel van te voren moeten kijken of de spie baan niet was uitgesleten.
RUBBEREXPRESS
bop570
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:18

Re: distributieriem.

Bericht door bop570 »

"klant - ik dus - heeft er voor "opgedraaid"".
T.t.z. benterug geweest naar de garage - geenmerkgarage - waar de herstelling mijns inziens fout was gebeurd. Dezen ontkenden alles en zeiden dat het eigenlijk mijn fout was.
in de garage 500m verder - merkverdeler VW - herstellign laten verrichten. Heb geen vertrouwen meer in dat klein garageke.
ik heb er inderdaad voor opgedraaid - maar de boosdoener is en blijft mijns inziens dat klein garageke.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: distributieriem.

Bericht door Roger B. (11)61 »

bop570 schreef:Dezen ontkenden alles en zeiden dat het eigenlijk mijn fout was.

Oh jaaaa.... ze hebben zeker nog net niet gezegd dat je de bout zelf losgedraaid hebt..............

heb ik ook een keer gehad...die garage nadien zo vaak zwart gemaakt als ik kon....

bij aankoop koppeling laten vervangen (golf 2 D) tijdje laten aandrijfas losgeslagen en gat in de bak..... (aandrijfas zit met 6 boutjes vast en moet eraf voor koppeling vervangen....

daar kreeg ik van meneer aftersales te horen dat die as 4 weken ervoor bij de apk nog goed vast zat, want dat controleren ze dan (yeah right, de boutjes van de aandrijfas op vastzitten controleren bij de APK....) dus ik had er vast zelf aan gezeten........ Ik ben me daar toch uit mijn slof geschoten in het bijzijn van andere klanten..........................................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: distributieriem.

Bericht door dennisvt4 »

maarja jou kunnen ze niks wijsmaken, als het een leek is die gelooft het veel sneller
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: distributieriem.

Bericht door Roger B. (11)61 »

mij kunnen ze ook een boel wijs maken, weet ook heel veel niet hoor (meer dan ik wel weet waarschijnlijk)

des te dommer aangezien die lui wisten dat ik opleiding automonteur aan het doen was
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
bop570
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:18

Re: distributieriem.

Bericht door bop570 »

Door m'n T4 nu grondig in het oog te houden merk ik olieverlies tussen motorblok en versnellingsbak.
Ik vermoed de afdichting van de krukas kant drukgroep.
Is die afdichting relatief gemakkelijk te vervangen? (versnellingsbak opzij, drukgroep eraf). of moet heel de krukas los?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: distributieriem.

Bericht door Roger B. (11)61 »

versnellingsbak weg, drukgroep eraf, (2massa)vliegwiel eraf, en eventueel nog een plaat (weet niet of die motor dat heeft) demonteren en keerring eruit trekken...

MAAR

is het wel je krukaskeerring? kan je carterpanpakking zijn, of dat het van hoger komt en langs de naad van bak-op-motor loopt...

Is de olie echt zwart, zoniet, dan kan het de keerring in de bak zijn of je koppelingscilinder......

kan dus goed dat het wat anders is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5267
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: distributieriem.

Bericht door René »

Kijk, dat soort tips daar kun je wat mee.

René
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: distributieriem.

Bericht door dennisvt4 »

en maar bescheiden blijven :klappen
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: distributieriem.

Bericht door keestdi »

als je de auto er goed draaiend en zonder problemen er heen gebracht hebt,en na de rep problemen met de auto hebt,zou ik toch met het garage bedrijf praten ze zij er voor verzekerd.
sterkte :zwaai
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: distributieriem.

Bericht door Roger B. (11)61 »

Berrie en Rene schreef:Kijk, dat soort tips daar kun je wat mee.

René
Afbeelding

dennisvt4 schreef:en maar bescheiden blijven :klappen
Afbeelding

Afbeelding thnx guys
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie