Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lichtje temperatuur flikkert

vragen over de T4
Plaats reactie
dio5
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:59
Locatie: Belgie

Lichtje temperatuur flikkert

Bericht door dio5 »

Hoi,

Iemand enig idee:

Lichtje van temperatuur flikkert - maar niet altijd. Eveneens, wanneer ik de verwarming opzet gaat dit uit. Het gaat na een tijdje soms ook vanzelf uit, of soms heeft ie het niet.
Vooral het uitgaan bij het opzetten van de verwarming lijkt me een duidelijke hint naar iets?

Zit genoeg koelvloeistof in, en koelventilator werkt.


thanks,

dieter
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Lichtje temperatuur flikkert

Bericht door bartt4 »

Of hij word te heet of een sensor defect. vermoed ik
RUBBEREXPRESS
dio5
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:59
Locatie: Belgie

Re: Lichtje temperatuur flikkert

Bericht door dio5 »

Te heet lijkt me sterk want het gebeurt soms al vanaf dat ik 1 meter a h rijden ben.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Lichtje temperatuur flikkert

Bericht door Beckontheroad »

dio5 schreef:Hoi,

Iemand enig idee:

Lichtje van temperatuur flikkert - maar niet altijd. Eveneens, wanneer ik de verwarming opzet gaat dit uit. Het gaat na een tijdje soms ook vanzelf uit, of soms heeft ie het niet.
Vooral het uitgaan bij het opzetten van de verwarming lijkt me een duidelijke hint naar iets?

Zit genoeg koelvloeistof in, en koelventilator werkt.


thanks,

dieter
Bedoel je het licht van het koelvloeistofnivo?
Heb dat ook gehad, 2 mogelijkheden: of de sensor in je drukketel werkt niet goed. Of je solderingen op je printplaat van je klokkenhuis geeft kuren.
Bij mij was het laatste.
Doorsolderen wil helpen.

Suc6
(Heb zelf een AAB 2.4D uit 95)
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Busman
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2007, 09:10
Locatie: Almelo

Re: Lichtje temperatuur flikkert

Bericht door Busman »

Hoi ik heb het zelfde probleem.Ik heb reeds de sensor al vervangen, maar het heeft nog geen effect gehad.
Bij mij is het vooral met het starten dat hij blijft knipperen,maar het gaat op een gegeven moment ook wel weer uit ( en soms ook weer aan :( )
Wanneer je het lampje ziet knipperen, blijft je temperatuur meter ook uit staan?? bij mij wel.
( ik heb een T4 met een aab motor 2.4 diesel uit 96,maar met een tachograaf erin) dus ik zit ook te denken om het zaakie een keer door te laten solderen.
:ikrij
dio5
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:59
Locatie: Belgie

Re: Lichtje temperatuur flikkert

Bericht door dio5 »

Ik denk dat het bij mij de printplaat van het klokkenhuis dan wel zal zijn, die temp meter en de benzine niveau meter durven ook al wel eens paraplu te gaan staan :-)

Nee, temp meter blijft niet uit staan, maar gaat soms tot wel 1/4 te hoog, net zoals de benzine meter... soms dalen ze dan weer eens... is al 4 jaar zo, maar dat flikkeren van lampje nog maar een paar maanden...
Plaats reactie