Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bearlock ingebouwd!

vragen over de T4
Plaats reactie
Dick & Rika
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jan 2007, 23:16

bearlock ingebouwd!

Bericht door Dick & Rika »

pff na een hoop gedoe en onze dag planning helemaal in de warre te hebben geschopt :muur is de bearlock ingebouwd :toppie

wat was het geval normaal zou het een uurtje anderhalf duren maar in dit geval niet. Dit bedrijf had al wel veel meer bearlocks ingebouwd maar dan van andere merken bussen en meer t5s dit was de 1e t4 dat vond ik eigelijk nie zo prettig maar goed tis goed gekomen..

nu had hij een papier wel voor de t4 bij de hand maar die was voor de wijsneus en nie de goeie voor onze bus :bonk

nu moest het dus allemaal precies afgemeten worden en had die meneer er even wat meer tijd voor nodig..

Maar goed hij zit er in.

De rest van de dag ligt alles in de warre maar goed dat is onderhand ook al weer bijna allemaal opgelost..

Niet weer vanuit gaan dat het idd maar zo kort duurt :bonk
Gebruikersavatar
Blacktron
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:26
Locatie: Hank NB

Bericht door Blacktron »

Hallo Rika en Dirk;

Das dan mooi, dat het toch gelukt is. :jumpklap
Tja soms zit het tegen, soms zit het mee. :gekte

Nu ik nog, maar dat duurt nog even. :bifun :bifun

Veel plezier met de bearlock ene wel op slot doen he.... :alarm

Groetjes vanuit het zonige zuiden.

Jan / Blacktron
Veel plezier met mijn T4
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: bearlock ingebouwd!

Bericht door frank884 »

Dick & Rika schreef:pff na een hoop gedoe en onze dag planning helemaal in de warre te hebben geschopt :muur is de bearlock ingebouwd :toppie

wat was het geval normaal zou het een uurtje anderhalf duren maar in dit geval niet. Dit bedrijf had al wel veel meer bearlocks ingebouwd maar dan van andere merken bussen en meer t5s dit was de 1e t4 dat vond ik eigelijk nie zo prettig maar goed tis goed gekomen..

nu had hij een papier wel voor de t4 bij de hand maar die was voor de wijsneus en nie de goeie voor onze bus :bonk

nu moest het dus allemaal precies afgemeten worden en had die meneer er even wat meer tijd voor nodig..

Maar goed hij zit er in.

Veel pezier, met de bearlock, en vergeet hem ook niet te gebruiken.
maar dat zal wel lukken , het is makelijker als een stuurvergrendeling
pinnetje in de vloer drukken en klaar!!.
En een geruster gevoer als je hem in Nijmengen zou parkeren,.
want de deursloten die stellen niks voor, en de startonderbreker ook niet,
voor de op de vag groep gespecialiseerde gasten.
parkeer hem met het stuur gedraaid, dan is die moeilijker op een oprijwagen te trekken, Als ik de omgeving helemaal niet vertrouw, dan doe ik ook nog zo'n gele klem op het stuur, alles kost tijd, en dat is nu net wat de potentiele dief niet wil.

De rest van de dag ligt alles in de warre maar goed dat is onderhand ook al weer bijna allemaal opgelost..

Niet weer vanuit gaan dat het idd maar zo kort duurt :bonk
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Vanmorgen is ook bij ons de Bearlock ingebouwd, zonder problemen. :jumpklap
Wij hebben een 91er california met tdi-motor/bak. We vreesden dat ook bij ons problemen zouden optreden, maar ging OK. :jump De positie van de achteruitversnelling is van belang bij inbouw Bearlock. Bij ons is dat rechts->achteren. Inbouw is dan eenvoudig. Er zit aan de onderzijde van de bus ook nog plaatstaal, zodat ook van hieraf geen eenvoudig demontagewerk kan plaatsvinden door onbevoegden. Dit schijnt vereist te zijn door de Nederlandse verzekeraars. Waarschijnlijk zit dit niet bij de Poolse versie en kost daarom dus minder materiaal en arbeidsloon. Maandag maar even kontact opnemen met verzekeraar voor aangepaste polis.
Groetjes Egbert & Manon
Gebruikersavatar
Blacktron
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:26
Locatie: Hank NB

Bericht door Blacktron »

Egbert&Manon schreef:Vanmorgen is ook bij ons de Bearlock ingebouwd, zonder problemen. :jumpklap
Wij hebben een 91er california met tdi-motor/bak. We vreesden dat ook bij ons problemen zouden optreden, maar ging OK. :jump De positie van de achteruitversnelling is van belang bij inbouw Bearlock. Bij ons is dat rechts->achteren. Inbouw is dan eenvoudig. Er zit aan de onderzijde van de bus ook nog plaatstaal, zodat ook van hieraf geen eenvoudig demontagewerk kan plaatsvinden door onbevoegden. Dit schijnt vereist te zijn door de Nederlandse verzekeraars. Waarschijnlijk zit dit niet bij de Poolse versie en kost daarom dus minder materiaal en arbeidsloon. Maandag maar even kontact opnemen met verzekeraar voor aangepaste polis.
Groetjes Egbert & Manon
Is dit wel zo, zal toch niet.
Is tenslotte een heel Pools product.
Maar de Poolse inbouwers kunnen hier antwoord op geven.

mvg Jan
Veel plezier met mijn T4
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

De stalen bescherming onder lijkt mij niet zo noodzakelijk. Het slot+vergrendeling is al ruim voldoende om de snelle jongens te doen afdruipen. Dit is ook gemakkelijk zelf te monteren. 2 man/vrouw + hefbrug = half uur. Zonder brug is ook nog wel te doen. Dus montage in Polen is niet echt nodig. Afhalen is voldoende.
Dick & Rika
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jan 2007, 23:16

Bericht door Dick & Rika »

nou het is wel ff wennen maar ondanks dat het zo lang duurde werkt het perfect en is het goed ingebouwd! :klappen

en dan is geduld ook een schone zaak en beter als dat het ff vlot word afgewerkt..
Plaats reactie