Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vakantie Zweden

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Vakantie Zweden

Bericht door predikant »

Misschien zet ik dit nu in het verkeerde forum. Maar ik kan me niet voorstellen dat er niemand naar Zweden gaat, vandaar hier ook maar eens een poging.
Wij denken er over om volgend jaar eens richting Zweden te gaan :ikrij in de zomervakantie.
Hebben jullie tips qua route, omgeving en rustige, niet te dure campings :camping aan een mooi meer of riviertje?

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2372
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Vakantie Zweden

Bericht door spyke »

wil met je mee denken ik wil volgend jaar ook die kant op :ikrij was er al ooit geweest maar dat is 25 jaar terug
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vakantie Zweden

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij zijn er al meerdere topics over vakantie in zweden geweest, daar kun je vast een deel van de gezochte info vinden (zoeken functie bovenaan gebruiken)

verder zijn er diverse WJWérs die al in zweden geweest zijn, dus er zal best reactie komen,

ik ben er nog niet geweest, maar als ik ga is het op totaal andere manier dan de meesten.... Ik zou in de winter, en naar noord zweden gaan en niet zomaar overal terecht kunnen omdat ik dan een aantal honden bij me heb (sledesportvakantie)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
lambert
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2008, 17:02

Re: Vakantie Zweden

Bericht door lambert »

hoi wij gaan ieder jaar vissen in noord noorwegen en rijden dan van onder tot boven door zweden vav helsinborg via stockholm naar finland u kom t daar beslist een mooie camping aan een rivier tegen prachtig gebied en ik kan het beslist aanbevelen nog een prettige vankantie gewenst alvast grt bert
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: Vakantie Zweden

Bericht door Keely 798 »

Ga eens googlen en typ dan "Vakantie Zweden" dan krijg je een schat aan informatie.
Ik ben 30 jaar geleden voor mijn werk diverse keren in Zweden geweest en 4 jaar geleden nog een keer samen met mijn vrouw geweest, alleen die vond al die dennebossen maar niets.
Het is een prachtig land en wat minstens zo belangrijk is, de mensen zijn aardig en behulpzaam en spreken goed Engels.
Om op jou vraag terug te komen ik weet zo geen goedkope en mooie campings, maar als je naar de Oostkust gaat zijn er diverse campings vlakbij zee. Verder zijn er in het binnenland veel meren, waar ook vast campings zijn te vinden.
Verder is het in Zweden toegestaan om langs de openbare weg te overnachten in je auto, caravan of camper.

Succes George Haga
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Vakantie Zweden

Bericht door Adrie 260 »

Gewoon gaan, een route uitstippelen en als je op een camping wilt overnachten rond 16.00uur een camping op gaan zoeken, dan vind je vast een mooi plekje, bijna alle campings liggen trouwens aan een meer of open water.
Wij adviseren je om niet langer dan 3 tot 4 dagen op dezelfde plek te blijven, want er is zoveel te zien.
Wil je "wild"camperen dan zoek je een mooi plekje op aan een meer en blijf daar gewoon staan, niemand die je weg stuurd, of je moet op iemands terrein staan.
Er zijn zoveel mooie plaatsjes om "wild"te kamperen, dat je niet meer weet waar je wilt gaan staan.
Wij komen net zelf terug van 4 weken Scandinavië en kunnen er geen genoeg van krijgen.
Kijk ook even op http://www.rondjezweden.nl , dit zijn allemaal Nederlanders die daar een camping hebben, dus taalproblemen hoeven er sowieso niet te zijn.
Alvast veel plezier bij het voorbereiden van de volgende vakantie.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vakantie Zweden

Bericht door Multivan Generation »

Heenreis:

Bremen- Hamburg- Lübeck- Puttgarden - Rodbyhavn - Helsinggor - Helsingborg- en dan waar je naar toe wilt..

Wij hebben tussen het Vännern en Vättern meer rondgetrokken..
Er staat ergens een pagina van:
http://people.zeelandnet.nl/diape/html/trouwen.htm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Vakantie Zweden

Bericht door wilko »

In Juni voor het eerst in Zweden geweest. Door Denemarken via de Bruggen tussen Funen en Sealand naar Malmo. We hebben een rondje langs de eerder genoemde grote meren gedaan. We zijn wat langer blijven hangen in het natuurgebied Glaskogen in de buurt van de Noorse grens ter hoogte van Oslo http://www.glaskogen.se Veel bossen en mooie meren. Kanoen kun je er prachtig. Zelfs in het hoogseizoen is het overal nog lekker rustig. Mensen zijn er erg aardig en relakst. Spreken bijna allemaal wel wat engels.
Prijzen zijn (op alcoholische dranken na) ongeveer gelijk aan Nederland. Een volgende keer willen we wat verder noordelijker. Afstanden zijn wel groot, bv. afstand Malmo, Goteborg een kleine 300 km. :ikrij Kust is ook leuk. Camperplekjes om "wild" te kamperen zijn niet erg eenvoudig te vinden. Wij vinden Zweden beslist een aanrader.
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: Vakantie Zweden

Bericht door laurens »

Het viel ons ook met name in het zuiden van Zweden tegen om ergens vrij te staan. Verder naar het noorden en b.v. in het oosten van Noorwegen is dat een stuk makkelijker. In die gebieden rijd je gewoon ergens in het bos een zijweggetje in en je komt vanzelf een leuk plekje tegen. In Noorwegen reden we een doodlopende weg in, na 5 kilometer kwamen we langs twee boerderijen en na nog eens 5 kilometer hield de weg inderdaad op en stonden we in doodse stiltje naast een prachtig meertje. Dat is nog eens wat anders dan die disco-campings. Maar jw ieder heeft zijn eigen smaak
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vakantie Zweden

Bericht door Multivan Generation »

@ Laurens, dat is ook onze smaak hoor :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Vakantie Zweden

Bericht door predikant »

Bedankt voor de reacties zover :klappen
En ik ben trouwens ook "in" voor rustig.

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Plaats reactie