Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automaat

vragen over de T5
Plaats reactie
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

automaat

Bericht door urla »

hallo allemaal ik heb een aantal vragen over een automaat ik ben over een aantal maanden in het bezit van een 2.5 tdi 174 pk automaat,de lettertjes naast de versnellingspook zijn deze verlicht als je het licht aan hebt?
en in welke versnelling haalt een automaat zijn topsnelheid in de 4 of 5de verfsnelling?ik wacht graag op antwoord.
groetjes urla
Gebruikersavatar
roopie
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2007, 15:35

Bericht door roopie »

jep letters zijn verlicht ! ik heb ook een automaat top weet ik niet maar het is een 6 bak ! dus
erwinf
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2007, 16:01
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door erwinf »

gaat altijd naar hoogste versnelling zelf in tiptronic
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

Bericht door urla »

hoe bedoel je erwin ,hij gaat altijd in hoogste versnelling zefs met tiptronic,staat de versnelling dan niet vast bv in de vijf?
guzzi
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:39
Locatie: Mandello del Lario ( Como )

pardon? 4 of 5 ?

Bericht door guzzi »

als al je 174 paardjes ermee instemmen dan wordt de regie weer teruggegeven aan de automaat ook als je te slooooooom rijdt :bifun :bonk
binnen een bepaalde toerenreeks mag je dan zelf spelen
het is mij dus ook niet gelukt om in z'n 2 de topsnelheid te halen :muur
mvg Guzzi :happy
overgens welkom in de vw T5 paardestal
meestal op 2 wielen door de bocht
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

een tiptronic schakelt altijd over naar een hogere versnelling bij een bepaald toerental of dit nu in de "d" stand, "s"stand of als deze op handschakelen staat, het aantal toeren is wel verschillend per stand van de automaatbak. Ik denk dat je alleen topsnelheid haalt in de 6de versnelling, vanaf 180 km/u kruipt ie langzaam door naar de 190 / 195 km/u (op de teller) dit wel onder ideale omstandigheden, dus vlakke weg en weinig wind of wind mee.

En iid als je verlichting aan staat zijn ook de letter/cijfers bij de pook verlicht.

Ook een 174pk automaat.
Afbeelding
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

UITERAARD haalt ie zijn topsnelheid in z'n 6 (zes!).

Mijn 174(200)pk aut. loopt heel snel naar de 180. Naar de 195 op de teller duurt wat langer maar is verder geen probleem, dan grijpt de snelheidsbegrenzer in. Op de TomTom rijdt ie dan 189 echte km/h.
Dit klopt met wat VW opgeeft: 188 km/h
Zonder begrenzer zou ie dus echt wel 200 echte km's halen maar bij zulke snelheden is een T5 al vééél te instabiel, bovendien zijn de remmen daar veel te slecht voor.

Groeten van Guus
Plaats reactie