Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ook busje verwend.....

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

ook busje verwend.....

Bericht door Adri626 »

Vanmiddag even de tijd genomen om de spanningsregelaar in de ''cockpit'' te her-solderen...... Had al *heel* lang kuren. Was wel even spannend om zonder stuurdemontage het kapje te herplaatsen :ie :ie rest ging van een lijen dakje :toppie dankzij http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... gelaar.htm

Maar alles zit weer heelhuids op zijn plaats. Brandstofmeter (en temperatuurmeter) lijkt nu weer redelijk niveau aan te geven.

Uiteraard tips en trucks eerst doorgelezen waar bij mijn ervaring was dat het makkelijker is om eerst de snelheidsmeterkabel los te maken en dan de stekker (bj1994) dan kun je de cockpit nm meteen naar voren halen...heb je meer ruimte.

Wat mij ook nog op viel: dat het soldeerwerk er netjes uit zag. scherpe lamp er bij gehad en zag niets onregelmatigs behalve wat corrosie, heb dat met een hard borsteltje weggehaald.
gesoldeerd met een 12 volt sodeerboutje voor het fijne (en zeker niet te hete) werk.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ook busje verwend.....

Bericht door Roger B. (11)61 »

is het niet zo (meen ik me van een golf II te herineren) dat er drie metalen "kokertjes"op de print zitten en dat de spanningsregeltor daar in ge prikt is (en dat je dat dus even moet doorsolderen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: ook busje verwend.....

Bericht door Adri626 »

Spanningsregelaar zit met 3 pootjes gesoldeerd maar schijnt nogal eens ''los'' te geraken en moet dan toch weer even de sordeerpunten heet maken zodat er weer goed kontakt is.....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ook busje verwend.....

Bericht door Multivan Generation »

mooi adri :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie