Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

xenon conversie kit

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

xenon conversie kit

Bericht door Roger B. (11)61 »

weet iemand de exacte regels voor nederland (en liefst ook voor duitsland!) voor het legaal gebruik van een ombouwset voor xenon in een auto die normaal gewoon halogeenverlichting heeft (in mijn geval H7/H7)


Wat ik zo op duitse fora lees mag het hier NIET :politie (met alle gevolgen bij een ongeval), en ALS je het al door de TUV krijgt zul je minstens een automatische lichthoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie moeten hebben.......................... :muur :bonk

looks like I'll have to do without Xenon............................. :nuts
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: xenon conversie kit

Bericht door Multivan Generation »

He Roger,
dan effe je nickname aanpassen......








































Roger Ohne..... :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Tukkertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:13

Re: xenon conversie kit

Bericht door Tukkertje »

Zie onderstaande link staat alles duidelijk beschreven. Heb ze reeds geplaatst. Geen probleem bij apk.
http://www.pilotxenon.nl/content/view/6/58/#2
Tukkertje 260
Tukkertje 260
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: xenon conversie kit

Bericht door Multivan Generation »

probleem is dat Roger een Duits kenteken heeft, en dus naar de TÜV moet,
en die zijn veel strenger als hier in Nederland..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: xenon conversie kit

Bericht door Roger B. (11)61 »

inmiddels gaan informeren bij de TUV en er achter gekomen dat ik die investeringen met kans op nog niet legaal rijden niet ga doen.

-conversieset is al een probleem omdat je koplamp zijn e-keur verliest als je er geen halogeentjes in zet.
-mocht je een conversiekit kunnen vinden die papieren erbij heeft dat je deze set in jouw type koplamp kunt gebruiken met behoud van alle lichttechnische eigenschappen dan zou het kunnen.......MAAR

als je xenon plaatst moet je auto voorzien zijn van:
-koplamp (wis)wasinstallatie
-Automatische koplamphoogteregeling

kortom erg veel ombouw met dan alsnog de kans dat ze je xenonkit niet accepteren.... Laatmaar.................................

Tevens even nagevraagd over ledjes inde stadslichtringen..........geen probleem.....MITS de geplaatste ledjes een keurmerk hebben anders niet toegestaan..........en ledjes voor stadsicht met keurmerk heb ik nog niet kunnen vinden....

Dus dan maar illegaal ledjes erin, daarover maak ik me niet zo'n zorgen.... Het xenon verhaal is wat drastischer, als je een ongeval krijgt en de tegenpartij zegt verblind geraakt te zijn door je koplampen en ze vinden dan niet op het kentekenbewijs ingevoerde xenonlampen dan ben je goed de lul, forse boete EN schuld of niet verkeerstechnisch...je mag er op rekenen dat je (een groot deel van) de schuld van het ongeval op je mag nemen.............

van Xenon zie ik dus maar definitief af.... Led-ombouw van de ringen ben ik mee bezig maar is kutkarwei
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 31 aug 2008, 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: xenon conversie kit

Bericht door stijnh »

Roger B. schreef:

Dus dan maar illegaal ledjes erin, daarover maak ik me niet zo'n zorgen.... Het senon verhaal is wat drastischer, als je een ongeval krijgt en de tegenpartij zegt verblind geraakt te zijn door je koplampen en ze vinden dan niet op het kentekenbewijs ingevoerde xenonlampen dan ben je goed de lul, forse boete EN schuld of niet verkeerstechnisch...je mag er op rekenen dat je (een groot deel van) de schuld van het ongeval op je mag nemen.............
inderdaad, allemaal leuk zolang je niets voor hebt
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: xenon conversie kit

Bericht door Roger B. (11)61 »

stijnh schreef:
Roger B. schreef:

Dus dan maar illegaal ledjes erin, daarover maak ik me niet zo'n zorgen.... Het xenon verhaal is wat drastischer, als je een ongeval krijgt en de tegenpartij zegt verblind geraakt te zijn door je koplampen en ze vinden dan niet op het kentekenbewijs ingevoerde xenonlampen dan ben je goed de lul, forse boete EN schuld of niet verkeerstechnisch...je mag er op rekenen dat je (een groot deel van) de schuld van het ongeval op je mag nemen.............
inderdaad, allemaal leuk zolang je niets voor hebt

Hoi Stijn, hoe bedoel je dit, deze uitdrukking is me net iets te Belgisch vrees ik..... :knipoog
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: xenon conversie kit

Bericht door stijnh »

welja dat het allemaal die aanpassingen die niet voor 100% legaal zijn erg leuk zijn en op zich niemand kwaad doen maar als je een ongeval hebt en de tegenpartij is niet van de domsten dan hang je

(hetzelfde als jij zij eigenlijk)
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Plaats reactie