Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

LANG LEVE DE RDW!!!!!!!!!!

vragen over de T4
Plaats reactie
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

LANG LEVE DE RDW!!!!!!!!!!

Bericht door robinh »

Wat ben ik toch trots op dit landje met al die lieve mensen die nooit te beroerd zijn om een ander te helpen.
Bestuurd door louter zeer kundige mensen met een brede interesse , fijn communicerend en goed luisterend.
Hoog opgeleidde RIJKS-keurmeesters waken over onze veiligheid door grondige inspecties ,onderzoek en zijn bovendien zeer klantvriendelijk.
Woensdag 10-09 2008 werd ik uitgenodigd mijn t4 te laten KEUREN ivm interieur ombouw tbv invaliden vervoer.
Na ongeveer 6 maanden ploeteren met veel plezier (dat kan nml ook!!) en drie weken pijn in mijn buik(Ben ik niets vergeten??)
was het dan zover.
Ik heb een dosier aangelegd met certificaten,rekeningen ,beschrijvingen,foto's en vele kopien want een ambtenaar is hier niet vies van.
De auto stond er van binnen en van buiten piekfijn bij en ik melde mij bij de balie (15.55 is net voor sluitingstijd).
Mij werd vriendelijk gevraagd naar de reden van mijn komst en ik verraste de man met een ferme map papier een brede glimlach en de auto papieren.
Hij vertelde mij dat dit soort keuringen niet al te vaak voorkomen(eigen ombouw invaliden vervoer).
Langzaam komt de pijn in mijn maag weer opzetten maar dat zegt nog helemaal niets.
Nadat de ene keurmeester een halve sigaret uittrapte werd ik vriendelijk toegezwaaid door een andere en mocht ik de garage in ,boven een hele mooie smeerput.
De twee keurmeesters begonnen druk te raden over wat er nu weer gekeurd moest worden maar ze kwamen er nog niet uit.
Toen gingen alle deuren open en ik vertelde ze het hele verhaal vanaf april tot nu in 5 minuten , toen gebeurde het ...............
hier wisten ze niet veel van af ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh erge buikpijn want ze vroegen zich af of zij wel de goede afdeling waren ,waar de certificaten van de bevestiging rails waren (is helemaal niet nodig) en gingen opzoek naar een werkorder hierover.
Na korte tijd kwamen ze terug ,de ene ging bellen en de andere kroop eens door de auto en ik liet alles zien en legde vanalles uit omdat ik er inmiddels ALLES van weet!!!!!!!!!!!
Onder de auto werd helemaal niet gekeken ook de bouten waarmee een bankje en een stoel zijn vast gezet werden niet bekeken
Mij is ook niet verzocht om bankje en stoel los te maken om te checken of dat systeem wel veilig werkt ,en ook werd niet nagemeten of de achterste rij binnen de maten van de dubb. cabine paste(Was uiteraard in orde).
En toen .............DE WERKORDER WAS GEVONDEN EN......GOED GEKEURD!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb ik mij daarom nu zo uit de naad gewerkt een half jaar lang dat niet eens gekeken is naar die prachtige M10 bouten met zelfborgende moeren en die grote carrosserieplaatjes prachtig vast gezet ,de isolatie ,de bordeaux rode en donker blauwe bekleding ze hebben niet eens de gasveer bediende oprijplaat uit geklapt!!!!!!!!!!!!!!!
Wel hebben ze gewogen............1790kg netjes hoor.
Die jongens hebben er wel kijk op hoor geheel terecht goed gekeurd hulde.

Groet................Robin
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: LANG LEVE DE RDW!!!!!!!!!!

Bericht door harry t5 191 »

:klappen :klappen :klappen Heb er nu maar veel genot van!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: LANG LEVE DE RDW!!!!!!!!!!

Bericht door Multivan Generation »

mooi dat je een positieve ervaring daar over hebt,
dan kun je nu, met je buikpijn, weer fijn genieten :bifun :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: LANG LEVE DE RDW!!!!!!!!!!

Bericht door GerJol 716 »

Ik las vol spanning je verhaal, en net voordat ik buikpijn kreeg schreef je dat dat ie is goedgekeurd :klappen .

Wees er maar trots op dat je er zelf meer van snapt als sommige "kundigen" die je er buikpijn van kunnen bezorgen.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: LANG LEVE DE RDW!!!!!!!!!!

Bericht door Sven_Stoffelen »

nou laten we hier dan allemaal maar om lachen. En jij er verder van genieten.

Ik heb dit gelukkig niet hoeven laten doen, ze namen al genoeg met foto's.

groetjes sven
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: LANG LEVE DE RDW!!!!!!!!!!

Bericht door francisco »

super dat je door de keuring heen bend, lees het verhaal dacht.. zulde zien, lange tijd krom liggen in je bus, hoop uren en geld er ingestopt en dan niet door de keuring komen, is dan echt een zware tegevaller, gelukkig is de jouwe ok gekeurt. :D veel suc6 er mee
Plaats reactie