Robbertvw schreef:Hoi
Ja ik ben ondernemer en wil over 3 jaar de bus ombouwen naar camper.
Maar als het kan op grijs kenteken is dat voor mij goedkoop, hoef ik de BPM niet bij te betalen en minder bijtelling.
Daarbij ik heb dan 2 slaapplaatsen, vindt ik handig met kamperen.
Volgens mij komt bij een gewoon regulier hefdak de opening nog in de dubbele cabine uit, maar dat weet niet helemaal zeker.
Weten jullie zeker dat het mag?
Kennen jullie iemand die het al gedaan heeft.
Groet Robbert
een camper gaat hoe dan ook van grijs naar grijs kenteken camper.
Dat betekend vol-tarief, met mogelijk in aanmerking komen voor het kwart-tarief.
De rest-BPM zal toch afgedragen moeten worden.
De minimale afmetingen voor een hefdak bedragen 100 bij 90 cm.
Dus dat zou je zelf uit kunnen meten, of je dan voor het schot nog uitkomt.
Helemaal zeker weten doe ik het niet,
raadpleeg daarvoor het voertuig reglement hoofdstuk 6 maar eens.
Succes daarmee...
Ik ken niemand die die weg zo bewandeld heeft.
Je kunt al wel de dubbele cabine er uit halen en de bus ter keuring aanbieden als enkele cabine.
Dan kun je het hefdak er al opzetten, en heb je alle tijd...
En is het legaal ook...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...