Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

CHIPPEN BIJ TUNEX?

vragen over de T5
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door ronconnie »

zoals hierboven al is vermeld door s4rs ,alles is goed zolang het heel blijft.

goedkoop kan heel gemakkelijk duurkoop worden; wat is nu uiteindelijk het verschil in euro,s tussen pon(abt) en een andere tuner?? reken dan wel de verzekering erbij voor de garantie op de hardware.

iedereen die een beetje logisch kan nadenken weet dat de garantie op een t5 onbetaalbaar is als je serieuze problemen krijgt
-voorbeeld-
je bus gaat stuk en de wegenwacht komt erbij??? eerste wat ze doen is vagcom aansluiten en uitlezen,vw dealer idem dito,weg garantie dus tel uit je winst van zeker 3 a 400 eurotjes op het goedkopere tunen.

en natuurlijk de gebruikte software van de tuner is prima,er gaat alleen zoveel stuk aan de t5.

groet,

ron
Damy

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door Damy »

Dat de dealer niet kan zien dat de auto gechipt is is onzin, bij Audi hebben ze mij laatst laten zien hoe ze dat kunnen ontdekken en dat nog vrij simpel ook.
Mijn prive auto is dus ook gechipt, ik vroeg of ze konden zien of een auto gechipt is....Meneer uw auto is gechipt en toen volgde de uitleg met praktijk als bewijs.... :toppie
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door Roel »

Kortom, je kan het rustig laten doen bij Tunex, alleen moet je er ook even een garantie bij afsluiten. ben je nog steeds goedkoper uit dan de gemiddelde € 1000,= bij een ander. :jump
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door Guus NLB »

Om bepaalde redenen bij mij niet te zien. Anders zou ik het trouwens ook wel gehoord hebben lijkt me. Niet OBD, niet powerbox.
Damy

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door Damy »

De dealer heeft het bij mij ook niet gezegd, totdat ik het vroeg of ze het konden zien of een auto gechipt was....dat hadden ze dus al gezien.
Ze gaan pas moeilijk doen als je problemen hebt....
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door Guus NLB »

Door afwijkende tuning van wat jullie allemaal hebben bij mij niet te zien.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door robertTREBOR »

6 mnd terug laten tunen bij tunex
aardige mensen 225 euro is nog veel geld eigenlijk, snap niet dat anderen meer durven te vragen !!
binnen 5 min. wordt de oude software op cd gebrandt
de nw software in je management gezet.
je krijgt de garantie dat als het niet bevalt je je geld terug krijgt en de oude software gratis wordt terug gezet.
die software staat bij hun op een laptop en net als muziek MP3 tjes .
dus na aanschaf door hun van die software kost het hun niets meer, of ze
die software nu 3x verkopen of 300x verkopen.

mijn bus trekt als een beer de straatstenen uit de grond en verbruik is hetzelfde.

prima tevreden over TUNEX.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door painter »

Je kan het ook uit een ander oogpunt bekijken.
Waarom laat iemand zijn bus eigenlijk tunen, als men al een vermogen heeft van 174 pk.
Dat motor zuiniger gaat rijden is natuurlijk een drog reden ( waar praten we eigenlijk over).
Ik heb het vermogen ,,nodig,, ( met 174 pk trek je elke caravan de Alpen over).
Hij gaat er lekkerder van lopen ( ik heb 2 bussen gehad beide met 174 pk), maar deze liepen ongetuned allebei lekker.
Over het algemeen moet de aanpassing worden uitgevoerd, maar dan wel met de eis dat het voor de dealer niet zichtbaar is.
Oftewel, ik weet dat de kans groter is dat ik problemen kan krijgen (helemaal als het een automaat betreft),maar wil de financiële consequenties niet zelf dragen, daarom mag mijn dealer (lees PON/VW) voor de reparatiekosten opdraaien.
Resumé , wanneer je je bus laat tunen doe je dit niet voor niks, waarschijnlijk heeft het meer te maken met het feit dat je zo nu en dan wat meer wil blazen ( de rijders die hun rechtervoet beheersen uitgezonderd).
Alle andere redenen gaan bij mij zo in de afvoerput.
Als je een bus met vermogen wilt, omdat je deze nodig hebt om elke dag een paar kuub zand moet vervoeren, koop dan gewoon dat type auto, die voldoende vermogen heeft.
Ik weet van genoeg leden die een dikke 174 hebben (vaak icm een automaat) waarvan de tubo etc etc het hebben begeven.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
T5 Erwin
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 sep 2008, 17:22
Locatie: Amsterdam

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door T5 Erwin »

Beste allemaal,

ook ik vroeg mij af of er mensen waren die ook tevreden waren met hun 130PK 6-bak versie, zonder chip. :ikrij

Want ik lees veel over chippen, en dat jullie daarna er verrukt zijn over de auto, maar er zullen toch wel rijders zijn die gewoon tevreden zijn met het standaard vermogen, zoals Painter?

Erwin
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door Henk250 »

T5bijna schreef:Beste allemaal,

ook ik vroeg mij af of er mensen waren die ook tevreden waren met hun 130PK 6-bak versie, zonder chip. :ikrij

Want ik lees veel over chippen, en dat jullie daarna er verrukt zijn over de auto, maar er zullen toch wel rijders zijn die gewoon tevreden zijn met het standaard vermogen, zoals Painter?

Erwin

Hoezo zoals Painter? :nuts :nuts

De man heeft ons verlaten door een MB te kopen,maar heeft toch verlatings-angst,waardoor hij hier nog vaak is,en waarschijnlijk nooit weggaat.

Maar ontopic.

Ik ben tevreden over mijn 130pk`s,en meer is altijd fijn,maar ook
kostbaar,dus koop wat jou fijn lijkt,maar maak van tevoren goede proefritten,
en niet van 10 minuten,maar een uur of langer.
Daarna zelf beslissen wat jij fijn vindt.

Succes.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door painter »

Henk250 schreef:
T5bijna schreef:Beste allemaal,

ook ik vroeg mij af of er mensen waren die ook tevreden waren met hun 130PK 6-bak versie, zonder chip. :ikrij

Want ik lees veel over chippen, en dat jullie daarna er verrukt zijn over de auto, maar er zullen toch wel rijders zijn die gewoon tevreden zijn met het standaard vermogen, zoals Painter?

Erwin

Hoezo zoals Painter? :nuts :nuts

De man heeft ons verlaten door een MB te kopen,maar heeft toch verlatings-angst,waardoor hij hier nog vaak is,en waarschijnlijk nooit weggaat.

Maar ontopic.

Ik ben tevreden over mijn 130pk`s,en meer is altijd fijn,maar ook
kostbaar,dus koop wat jou fijn lijkt,maar maak van tevoren goede proefritten,
en niet van 10 minuten,maar een uur of langer.
Daarna zelf beslissen wat jij fijn vindt.

Succes.

:T54LIFE
Hee Henk, effe tussen ons:

Mij is door PON verzocht om zo nu en dan even een kritische noot te plaatsen.
Tevens mag ik binnenkort als eerste proefrijden in de nieuwe T6 ( V8 345 pk 7889 NM).
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Damy

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door Damy »

@ Painter...weet wel zeker dat je niet de eerste bent die in de T6 V8 gaat rijden en weet ook zeker dat deze geen ca 7900 NM heeft :zwaai
:bifun

Maar goed, ik heb een ongechipte 130 PK zesbak weegt beladen continu zo'n 2650 KG...Prima wagen geen problemen mee gehad.
Deze gaat eind December weg voor een 174Pk handbak...
Dus 130 PK is al meer dan voldoende om je Tabbert de Brennerpas over te rukken, en vergeet niet dat 10 jaar geleden 130 pk een uitzondering was bij Busjes..toen hoorde je ook niemand klagen over gebrek aan power.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door Guus NLB »

Toen wogen ze 300 kg minder en was de wegligging nog niet zo goed als de T5.
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door ferry395 »

HOI damy

Je zegt dat de 130 pk genoeg is om een tabbert te trekken door de brenner.
Ik heb een tabbert geladen 2100 kg nou ik heb een 174pk en die deed het echt zonder problemen wel af en toe terug naar zijn 4 om de 110km per uur te blijven rijden.
Maar ik weet niet of de 130 dat nou ook zo makkelijk zou doen want ook de 174 moest er echt af en toe aan trekken.

Gr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: CHIPPEN BIJ TUNEX?

Bericht door zeef »

T5bijna schreef:Beste allemaal,

ook ik vroeg mij af of er mensen waren die ook tevreden waren met hun 130PK 6-bak versie, zonder chip. :ikrij

Want ik lees veel over chippen, en dat jullie daarna er verrukt zijn over de auto, maar er zullen toch wel rijders zijn die gewoon tevreden zijn met het standaard vermogen, zoals Painter?

Erwin
Dit de score van een 130 PK automaat tot nu toe

Afbeelding

:gif :politie :gif

Tevreden dus. Ik heb de dealer wel een mailtje gestuurd over tuning (Van der Velde in Zoetermeer). Nog niks terug gehoord.
Multivan T5 Comfortline 130pk
Plaats reactie