Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tevredenheids-onderzoek

vragen over de T5
Plaats reactie

tevredenheids onderzoek , wat voor cijfer geeft jij je T5 ?

10
23
7%
9
88
26%
8
150
44%
7
43
13%
6
13
4%
5
6
2%
4
9
3%
3
2
1%
2
0
Geen stemmen
1
9
3%
 
Totaal aantal stemmen: 343

Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Franck846 »

Misschien wel saai, maar buiten een kapotte accu vorig jaar heb ik nog steeds last van kapotte dingen in de T4 :yes
Henk Caddy
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2008, 22:14

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Henk Caddy »

nog even een aanvulling op mijn verhaal van let op t5 2004 2005
HET IS MIJN EIGEN AUTO en in nieuwstaat van binnen en van buiten en ze kunnenin de computer van de t5 zien hoe vaak je hem gestart hebt ,wat je maximale toeren waren, en de beginfase van hoe je wegrijdt en of je alarm is afgegaan etc.Ik heb garantie gekregen omdat mijn rijgedrag oke was.VW was goed met de boxermotor wat in een buggy, kever of vw-bus zit.Ze kunnen dat niet meer maken omdat de goedkoopste de order krijgt van verschillende onderdelen.de dealer geeft zelf al aan dat de eerste t5 slecht zijn! en dat ze dingen repareren als je klaagt.Maar ze hebben liever dat je na 2 jaar klaagt, buiten de garantie.Je kan niet voor niks garantie bijkopen, ze vertrouwen hun spullen niet meer.Ik ga weer terug naar een japanner, nooit problemen, altijd goed.4 ton rijden zonder problemen.

zo......ik heb weer even mijn GAL gespuugt over de t5 174 pk :gif
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Henk250 »

Klopt wel een heel eind wat je zegt.
Ze vertrouwen hun eigen spul niet.
Van de week bij *** geweest,omdat ik meende een storing te hebben.
Ben er van uit gegaan dat voorkomen beter dan repareren is.
13 mnd oud,42000km,nog volledige garantie.



Kunnen ze niks vinden,maar rekenen wel even 32 euro.

:bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk

Prima hoor.
Zij het geld,maar geen klant meer.
Ik kom er nooit meer als het aan mij ligt.

:muur :muur :muur :muur :muur :muur

Buiten sommige dealers,berefijne auto.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
130pk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jun 2008, 04:39
Locatie: Zuid- Holland

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door 130pk »

Ik heb hem nu 8 weken en 9000 km gereden maar het is een top auto.
130 pk dc.
Transporter Highline
Thei Luijten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007, 18:28
Locatie: Swalmen

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Thei Luijten »

Geachte lezers,
Mijn T5 TDI (130 PK) is nu zo'n 3 maanden oud, ruim 6000 km uitsluitend prive gereden. Daarvoor had ik bijna 6 jaar een T4 TDI (88 PK), waar ik uitermate tevreden over was. Maar over de T5 ben ik nog veel enthousiaster, het kan gewoon niet op. Buiten de aanschafprijs kan eerlijk gezegd niets vinden wat me tegenstaat, het is volgens mij met een straatlengte voorsprong de allerbeste bus die ooit gemaakt is. Bovendien heb ik nu een heleboel comfort, maar dat terzijde. De T4 (105.000 km) heeft mij in alle tijd dat ik hem had geen cent aan reparatie gekost, wel onderhoud natuurlijk en ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken maar ik kan me nu niet voorstellen dat het nu anders zal zijn.Ik weet het, het is de goden (als die zouden bestaan) verzoeken, maar ik meen het echt. Ik ben er van overtuigd dat je pech kunt hebben, maar de duizenden die dat met hun T5 nooit hebben, hebben geen behoefte dat rond te bazuinen, als het wel eens tegenzit kan ik me dat voorstellen. Ik ben 62 jaar met veel meer dan 1000.000 km rijervaring.
Als ik lees in het forum dat er personen zijn die aanbevelen een nieuwe bus van meet af aan op volle toeren in te rijden...dan begrijp ik een hele boel meer. Een cijfer geven vind ik niet altijd even objectief, maar wat vinden jullie van een 11.
Succes, en voor sommigen, veel geluk.
Thei Luijten
Laatst gewijzigd door Thei Luijten op 08 nov 2008, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezint eer ge ontbint.
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Dimitri-Turbo »

Ik heb mijn t5 1,5 jaar en inmiddels staat er 187.000km op en geen enkel gekdingetje meegemaakt.... nouja oke dan.. 2 weken geleden de remlichtschakelaar (kosten 48,25 incl. BTW).
Volg wel netjes de onderhoudsintervallen volgens VW-recept! Ben zelf dus ZEER te vreden over de T5 en geef hem een 9.
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Viking64 »

Dimitri-Turbo schreef:Ik heb mijn t5 1,5 jaar en inmiddels staat er 187.000km op en geen enkel gekdingetje meegemaakt.... nouja oke dan.. 2 weken geleden de remlichtschakelaar (kosten 48,25 incl. BTW).
Volg wel netjes de onderhoudsintervallen volgens VW-recept! Ben zelf dus ZEER te vreden over de T5 en geef hem een 9.
Niet gek hè... jouw auto heeft helemaal geen tijd om stuk te gaan :toppie

Mag ik vragen waar je al die km voor/mee maakt?

Zelf heb ik mijn vorige motorfiets na 4,5 jaar en 125.000 km ingeruild.... nooit ook maar iets aan gehad (alleen analoog klokje wat niet bij de tijd bleef) Die 125.000 km waren alleen vakantie en lol kilometers!
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
hansenkarinvdberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:46

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door hansenkarinvdberg »

Heb een T5 2005 LWB 128 KW automaat.

Na 3 jaar valt motor af en toe in noodloop. Storingsdiagnose niet duidelijk. Mogelijk turbo over- of onderdruk of automatische versnellingsbak.

Verder waterpomp met 138.000 km kapot.

Verder ruitenwissers achter en voor gaan soms ineens spontaan aan en zijn niet meer uit te krijgen.

Dealer en PON willen niets doen.

Begin het aardig zat te worden.

Auto is prive gebruik en er zijn geen gekke dingen mee gedaan.
trans4motion
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2009, 21:53

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door trans4motion »

zekers een 10!!!!!!!!!!!!!!! :T54LIFE
mark
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2008, 19:33

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door mark »

Wim T4 935 schreef:Als je uit een T4 komt als mens met een meer dan gemiddelde lengte blijkt de T5 met die k..pook uit het dashboard een onding. VW krijgt van mij voor zijn T5 een dikke 1.
Lol ik vond die pook in de T4 altijd een onhandig ding. Veeeels te lang en te ver weg. Geef mij maar de T5 pook, maar een automaat is helemaal geweldig natuurlijk.
5 cilinder lover
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:05
Locatie: wezup

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door 5 cilinder lover »

Hallo, T5 èrs
Een 10 voor mijn getunede 130pk (Nu dus 170 pk 400Nm)
Een 1 voor de waterpomp die de motor vernaggelde zie forum.
Ik was (en wordt vast wel weer) een super tevreden 5 cilinder lover.
Gr. Jan
Afbeelding
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Leo45 »

Ligt eraan, de baas heeft nu 2 types T5.
Een 1.9 die krijgt van mij een 7
Een aantal (6) 2.5 met automaat etc etc die scoren wel een 8

maar het zal wel een soort snobisme zijn maar de T4 rijdt lekkerder.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door RickyT5 »

Is dit tevredenheidsonderzoek niet hetzelfde als bijvoorbeeld in het Ajax supportershome vragen wat de beste voetbalclub van Nederland is? :bifun

Gr. Ricky :T54LIFE
Rick
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door quercusgarden »

Klopt!
Daar zijn ze ook niet allemaal tevreden :knipoog
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:50
Locatie: Monnickendam

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Tino »

Steeds meer tevreden over mijn T5 ik heb hem in dec 2008 gekocht en immiddels al 50.000 km probleemloos gereden wat een verademing t/o een vito v-klasse en viano.
Toen ik hem kocht maakte hij wat rare geluiden bij de motor ik dacht eerst het vliegwiel maar het was de vrije looprol bij de dynamo (met dank aan Ron een goeie monteur van Heron zaanstad) Alleen het rolletje er opzetten was niet zo simpel als het leek maar in Amsterdam zit een bedrijfje genaamd
AC-DC en die heeft het klusje snel geklaart (kwestie van het goede gereedschap) en het kopelingslager is niet helemaal in orde de koppeling zal wel vervangen zijn maar het lager niet (met dank aan de officieele Dealer ***)
Ik houd een ander onderhoudschema aan dan voorgeschreven omdat ik er taxi mee rij en de motor stationiar laat lopen om de 20.000 olie en oliefilter en om de 40.000 alle filters om de 80.000 ditributie kompleet en elk jaar remvloeistof en elke 2 jaar de bakolie, gebruik Bosch onderdelen of orgineel en de normale Mobil 1 0W40 motor olie. Bij de vorige T4 2.5 TDI deed ik het ook zo en die heeft in 4 jaar zonder problemen de 550.000 km gehaalt
Ik heb nog steeds sluiting in me binnenverlichting en de kachelventilatie knop werk niet goed.

Kortom ik ben heel de tevreden over de 50.000 km een 9,5 daar voor
Plaats reactie