Heb een alarm aangeschaft, dit alarm heeft de optie om de brandstofpomp uit te schakelen,maar daar heb ik wel wat vraagjes over.
Waar kan ik het beste de voeding van de branstofpomp onderbreken? (heb zowiezo geen idee waar ik de pomp zoeken moet ) en hoeveel ampere moet ik dit gaan zekeren ?
Gaat dit geen storingen geven die ik met vagcom weer moet verwijderen.?
Wat kan er gebeuren als er onverhoopt storing in het alarm komt terwijl ik aan het rijden ben.?
Enige hulp hierin word ontzettend gewaardeerd.
Gaat over een T4 2.5 tdi uit 1998
grtz vouwer
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aansturing brandstofpomp waar ???
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
Aansturing brandstofpomp waar ???
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Re: Aansturing brandstofpomp waar ???
Misschien word je van onderstaande info iets wijzer
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kraftstoffpumpe
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kraftstoffabschaltventil
http://www.t4-wiki.de/wiki/Wegfahrsicherung
Succes George Haga
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kraftstoffpumpe
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kraftstoffabschaltventil
http://www.t4-wiki.de/wiki/Wegfahrsicherung
Succes George Haga
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Aansturing brandstofpomp waar ???
de brandstofpomp bij een diesel is de inspuitpomp (blok voor op je motor waar die 5 inspuitleidingen bij elkaar komen)
Omdat je pomp electronisch aangestuurd wordt moet je even goed uitzoeken OF en zoja waar je dit zondermeer kunt onderbreken inderdaad. Meestal zit er wel een afsluiter op de pomp en die wordt electrisch bediend, dus waarschijnlijk is het wel mogelijk.
Afzekeren is waarschijnlijk niet nodig omdat je een afgezekerde draad via het alarm laat lopen, dus nogmaals afzekeren is alleen maar extra kan op storing.
Als je alarm een probleem krijgt kan het dus zijn dat ie je brandstofvoorziening dicht gooit en de motor er mee ophoudt....
ik vermoed dat je achter de zekeringskast wel een draad kunt vinden die bij onderbreken de brandstofpomp uitzet (kijk eens of er een zekering is die voor de brandstofpomp is, en probeer eens wat ie doet als je deze zekering met lopende motor eruit trekt, valt ie uit dan kun je de draad vanaf deze zekering dus via je alarm laten lopen.....
De T4 heeft fabrieksmatig een startblokkering die ook op de brandstoftoevoer werkt, als je start zonder de chip in de sleutel slaat de motor wel aan, maar ook direct weer uit. Als je alarm niet OOK je startmotor onderbreekt kun je de startblokkeringsoptie misschien beter gebruiken voor de startmotor en de originele voor de brandstof laten werken....
Omdat je pomp electronisch aangestuurd wordt moet je even goed uitzoeken OF en zoja waar je dit zondermeer kunt onderbreken inderdaad. Meestal zit er wel een afsluiter op de pomp en die wordt electrisch bediend, dus waarschijnlijk is het wel mogelijk.
Afzekeren is waarschijnlijk niet nodig omdat je een afgezekerde draad via het alarm laat lopen, dus nogmaals afzekeren is alleen maar extra kan op storing.
Als je alarm een probleem krijgt kan het dus zijn dat ie je brandstofvoorziening dicht gooit en de motor er mee ophoudt....
ik vermoed dat je achter de zekeringskast wel een draad kunt vinden die bij onderbreken de brandstofpomp uitzet (kijk eens of er een zekering is die voor de brandstofpomp is, en probeer eens wat ie doet als je deze zekering met lopende motor eruit trekt, valt ie uit dan kun je de draad vanaf deze zekering dus via je alarm laten lopen.....
De T4 heeft fabrieksmatig een startblokkering die ook op de brandstoftoevoer werkt, als je start zonder de chip in de sleutel slaat de motor wel aan, maar ook direct weer uit. Als je alarm niet OOK je startmotor onderbreekt kun je de startblokkeringsoptie misschien beter gebruiken voor de startmotor en de originele voor de brandstof laten werken....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Aansturing brandstofpomp waar ???
uhm, er zijn een aantal mensen bezig geweest met bovenstaande onderwerp.
Misschien is het raadzaam om de rest van de kennis buiten het forum om via PM te delen?
Het dievengilde leest hier ook mee
Misschien is het raadzaam om de rest van de kennis buiten het forum om via PM te delen?
Het dievengilde leest hier ook mee
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Aansturing brandstofpomp waar ???
ik denk dat het echte dievengilde ons niet meer nodig heeft om een T4 weg te krijgen, en als die je T4 willen hebben is ie weg.....
die enkeling die hier komt zoeken hoe ie een T4 moet jatten krijgt de gewone startblokkering ook niet omzeilt denk ik
die enkeling die hier komt zoeken hoe ie een T4 moet jatten krijgt de gewone startblokkering ook niet omzeilt denk ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
Re: Aansturing brandstofpomp waar ???
ontvangen Paulus, dank je wel hier kan ik wat mee !!!!!Paulus schreef:Stuur wel een pb tje
Paulus
geweldige familie toch die weetjewellers !!
grtz vouwer
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.