Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stank uitlaatgassen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: stank uitlaatgassen

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik bedoel daarmee dat ik een tikfoutje gemaakt heb...Deur moet Geur zijn :bifun

timing is niet of nauwelijks afhankelijk van temperatuur, als ie niet goed staat heb je dus een minder goede verbranding en dat kan genoeg zijn om stank te veroorzaken. Meestal is bij sterke afwijking van het inspuittijdstip start ie ook iets minder goed...

Probeer eens een tank of 4-5 bij een ander merk te tanken, misschien dat dat al effect kan hebben
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
jhon
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 dec 2007, 12:34

Re: stank uitlaatgassen

Bericht door jhon »

Oké Roger helemaal duidelijk
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: stank uitlaatgassen

Bericht door harry t5 191 »

John,
Misschien deur?

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
rob18
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:10

Re: stank uitlaatgassen

Bericht door rob18 »

mijn t4 uit 2000 88pk blauwe i stinkt ook behoorlijk naar uitlaat gassen als je komt aanrijden en parkeert

bij mij rookt de auto blauw/ grijze rook als de moter koud is tot ie op tempratuur is dan is het roken weg maar blijft hij wel stinken

het lijkt wel een probleem te zijn bij dit type moter ajt 88 pk hoort

ik loop er ook al een tijd mee te stoeien en denk nu zelf dat het probleem de verstuivers zijn

heb kontakt gehad met iemand op deze site en had precies het zelfe probleem en heeft het opgelost door zijn verstuivers te laten testen en die waren bar slecht na 150.000 km

toen meteen laten reviseren en ja hoor weg probleem ga het ook overwegen om ze te laten testen cq reviseren maar het kosten plaatje is we 500 euro alleen het reviseren van de verstuivers.
jhon
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 dec 2007, 12:34

Re: stank uitlaatgassen

Bericht door jhon »

€ 500 is wel een hoop geld Rob om (alleen) de stank op te lossen. Mijn bus start zowel koud als warm perfect en loopt gewoon goed. Geen rook en nooit haperen. Ik denk er dus niet over om de verstuivers te laten testen en/of te reviseren, dan maar een beetje stank. Volgens mij heb je dan ook "andere" klachten, dan alleen stank. Wanneer zoals in jouw geval de bus wat meer rookt dan gemiddeld zou je ze kunnen laten testen en indien nodig laten reinigen. Je zou hiervoor naar een Bosch servicecenter kunnen gaan. Wellicht is dat al voldoende. Zal goedkoper zijn dan reviseren. Wat je eerst nog kan proberen is een dieselreiniger. Deze middelen worden overigens door de één geprezen en door de ander afgekraakt. Toch schijnt het, indien de motor in goede conditie is, wel degelijk een positief effect te kunnen hebben op rookontwikkeling. Het proberen waard lijkt mij. Ik hoor graag wat je uiteindelijk gaat doen of gedaan hebt.
sjefkeg
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 jan 2007, 14:37
Locatie: mariahout

Re: stank uitlaatgassen

Bericht door sjefkeg »

He,He eindelijk iemand die het ook vind stinken.Het ruikt helemaal niet naar een diesel,en het is een rot lucht. :gif
Heeft het iets te maken met het roetfilter? (denk van niet)
Verder alles in orde :zwaai
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: stank uitlaatgassen

Bericht door Duveltje-77 »

goeiedag eem


dit is inderdaad een euvel van de ajt motor ben er ook al dagen mee zoet het schijnt bij motoren voor te komen die 150000 gedraait hebben
de apk geen probleem in de koudstart fase normaal rijden geen last stationair lichtblauwe rook
ik denk zelf de verstuivers versleten openingsdruk want zodra je een beetje versnelt is het weg
op temp 90 graden is de rook zo goed als nihil mijn tdi ajt heeft bijna geen olie verbruik en rijdt op longlife 5w 30
rijdt gemiddelt 1 op 15 16 1200a1300 op een tank geweldig
ik ben wel van plan om de verstuivers te laten testen
mochten deze kaduk zijn ga ik voor een upgrade van bosio
deze kosten mits de oude nog repareerbaar zijn 450 pleuros
bij de sloop betaal je ook nog 300 per set met een km stand van 100000
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Plaats reactie