Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie koeler

vragen over de T4
Plaats reactie
Tonnie 483
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:31
Contacteer:

olie koeler

Bericht door Tonnie 483 »

Heb een oliekoeler 16 rijen kit gekocht met termostaat.Heeft iemand zoiets al op zijn bus gemaakt.Heb een wijsneus en kan de oliekoeler niet goed kwijt voor de radiateur.
franklin44
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54

Re: olie koeler

Bericht door franklin44 »

volgens mij staat er een artikel bij de tips en truuks over de inbouw van een olie koeler.

Heb zelf een oliekoeler voor mijn automaat voor de radiator en deze past net..

gr franklin
Tonnie 483
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:31
Contacteer:

Re: olie koeler

Bericht door Tonnie 483 »

Ik heb een oliekoeler van 33breed , 12 hoog, en 5 dik.Kom hier niet goed mee weg wat de bevestiging betreft.Heeft iemand zo'n zelfde ook,en misschien een foto hoe hij hem bevestigt heeft.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: olie koeler

Bericht door Multivan Generation »

kijk eens op het Belgian T4 forum bij een topic van Pascal-141,
http://www.belgian-t4-club.be/phpBB2/vi ... php?t=1874

en dan de bladzijden even doorspitten :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: olie koeler

Bericht door bartt4 »

ik heb geen wijsneus maar heb de olie koeler achter de grille voor de normale radiator geplaatst door de grille te verwijderen beetje passen en meten. zal proberen foto te maken
RUBBEREXPRESS
Tonnie 483
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:31
Contacteer:

Re: olie koeler

Bericht door Tonnie 483 »

Afbeelding.

Bij mij zit er nog een koelerstang voor de stuurbekrachtigingspomp voor de radiateur.Kom nu met de oliekoeler slecht weg.
Tonnie
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: olie koeler

Bericht door bartt4 »

heb ik bij de mijne ook heb de olie koeler ook iest lager gezet. probeer morgen ff fotos voor je te maken nu te donker enmoet grille er ook ff voorweg trekken
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: olie koeler

Bericht door Keely 798 »

Bij mijn vorige bus, een 2.4 diesel, zat hij ingebouwd achter de kunststof voorbumper recht onder de nummerplaat. Er zat een gat in de kunststof bumper geplaatst, wat met een kunststof rooster was afgedekt.
Als je de oliekoeler monteert denk dan om de plaatsing van de slangen, deze mogen natuurlijk niet de motor (die altijd iets schud en trilt) raken.
Bij mijn bus is hierdoor toen een slang doorgesleten, waardoor alle olie was weggelekt.

Succes George Haga
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: olie koeler

Bericht door Multivan Generation »

@ Tonnie,

pagina 2 op 2/3 ongeveer... :lach
http://www.belgian-t4-club.be/phpBB2/vi ... 9c41daebb6
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: olie koeler

Bericht door Pascal-141 »

Tonnie 483 schreef:Afbeelding.

Bij mij zit er nog een koelerstang voor de stuurbekrachtigingspomp voor de radiateur.Kom nu met de oliekoeler slecht weg.
Tonnie
Die koelerstang zit er bij zowat alle T4 hoor.
De oliekoeler kun je plaatsen tussen de grille en de radiator. (Zie mijn topic zoals Peter (Multivan Generation) reeds vermeld heeft)
Je moet wel een stevig frame maken , zodat de oliekoeler stevig gemonteerd staat en niet gaat trillen of wiebelen tijdens het rijden , want dan bestaat de kans dat die de radiator gaat raken en dan heb je meer kosten.
Mijn oliekoeler zit op +/- 3-4mm van de gewone radiator af , maar kan die nooit raken door het sterke frame dat ik gemaakt heb .

Het pastte net tussen de grille en de radiator , ik heb voor de zekerheid aan de achterzijde van de grille wel wat weggehaald aan de ribbels van de grille , zodat deze niet tegen de slangen zouden komen (om doorschuren te vermijden) maar daar zie je aan de voorzijde niks van.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Tonnie 483
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:31
Contacteer:

Re: olie koeler

Bericht door Tonnie 483 »

Heb gisteren het een en ander nagemeten.Mijn oliekoeler moet onder de koelleiding van de stuurbekrachtiging komen.Maak en frame die ik aan het frame vastmaak.Zal er volgende week eens aan beginnen,en wat foto's er van maken.
Tonnie
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: olie koeler

Bericht door bartt4 »

Krij het niet duidelijk op foto of moet me halve voorkant er af halen. heb inderdaad tussen de bumperbalk en frontplaat waar moterkap op rust een frame gemaakt waar ik de olie koeler tussen heb. me leidingen gaan door het kunstof waar ook de stuurbekrachtiging door heen gaat. heb er gaten bij geboord met 7 gaten zaag. me interkoeler zit lager achter me voorbumper tenminste daar zat die en komt die ook weer. dit puur vanwege ik nog aan het inrijden ben en me blok de eertse 2500 km een beetje spaar. Ben nu bezig alle laatse onderdelen aan het bij mekaar zoeken voor ik me bus in de schuur plaats en me bezig ga houden metde buitenkant. en dan voor de lente is de bedoeling dat me busje een nieuwe jas heeft en hier en daar wat subtiele veranderingen. net als me oude groene busje :wjw
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie