Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tuning, wat levert het bij jou op

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

sep schreef:@ s4 ,...die van mij loopt nog als een zonnetje ,nog geen enkele klacht .....heb de afgelopen week hier in de dordogne heerlijk wat heuveltjes gepakt ,.....alsof ie aan een lier zit ,zo sjouwt ie de hellingen op ,...moeiteloos .....ben blij te horen dat er dus meerdere t5 rondrijden met koppels hoger dan 500 nm (dat is wat de bak aankan volgens de theorie )ik heb in het begin nog wel getwijfeld over het hoge koppel ...

mvg sep
Da's mooi om te horen Sep :toppie
Heb je ook een roetfilter eronder? en heb je alleen chip of....tewel hoe is jou tuning gedaan, wat is er gedaan.
Je hebt toch een hoog koppel met zoveel pk.

Als ik dan kijk naar die van JBtuning met 257PK en 'maar' 563NM dan heb jij een superkoppel met een toch bescheidener tuning vind ik. en ook vast voor wat minder geld.
Ik staar me ook meer blind op het koppel dan op de PK's, het is toch een diesel hé :wjw
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door edjeraketje »

Daarom zeg ik het blijft appels en peren vergelijken. Maar het gevoel / sensatie blijft de graadmeter. :ikrij
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

edjeraketje schreef:Daarom zeg ik het blijft appels en peren vergelijken. Maar het gevoel / sensatie blijft de graadmeter. :ikrij
Ja over die rijsensatie is makkelijk gezegd als je al een karrevracht koppel hebt in je bussie :knipoog
'Wij' rijden nog gewoon 'standaard' rond en kunnen alleen maar fantaseren :wjw

:bonk


PS. wat verbruikt je bus nu eigenlijk? is die zuiniger met sommige dingen of spreek je gewoon altijd het volle vermogen aan :ie
Laatst gewijzigd door Donald4Motion op 23 okt 2008, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door harry t5 191 »

Ja,jullie lopen wel bij de beste tuners JB, JD en VVT! :jumpklap :jumpklap
Ik heb niet zoveel pk's maar wel erg tevreden! :knipoog

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door edjeraketje »

Verbruik is ook een relatief begrip! Als je veel met een lege bus rijd ( +-2200kg) en je rijd met standaard bandenmaat,zeg een 1 op 11/12 dan mag je jezelf in de handen knijpen. Ik weeg doorgaans wat ik wegen mag, bijna 3000 kg en wanneer ik gemiddeld een 700/750 km op een tank rijd en een 78/79 ltr moet tanken dan hoor je mij niet klagen. De bepalende factor is toch de rechtervoet, de bandenmaat en het overig verkeer (hier in het noorden minder druk dan de randstad). Niet teveel over nadenken, gewoon lekker genieten.
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door dickydick »

beste mannen,
erg indrukwekkend allemaal en ben dan ook zeer geintresseerd. maar ik heb zelf een 174 pk automaat multivan highline met roetfilter en ik neem aan dat jullie allemaal een handgeschakelde bak hebben met zulke hoge koppels want dat was dacht ik een probleem bij de automaat. die kan volgens mijn info maar 400nm aan, toch???

graag jullie reactie.

groeten van Dickydick
T5 Multivan Highline 128kw TDI
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door edjeraketje »

dickydick schreef:beste mannen,
erg indrukwekkend allemaal en ben dan ook zeer geintresseerd. maar ik heb zelf een 174 pk automaat multivan highline met roetfilter en ik neem aan dat jullie allemaal een handgeschakelde bak hebben met zulke hoge koppels want dat was dacht ik een probleem bij de automaat. die kan volgens mijn info maar 400nm aan, toch???

graag jullie reactie.

groeten van Dickydick
Neem maar eens contact op met JD die doet de automaat met roetfilter. Toch nog goed voor een ruime 200 pk en een 450 nm op zijn vermogensbank. Onlangs heeft die de 174 pk automaat en roetfilter nog gedaan van een kennis van me (zeer soepel). Wat belangrijk is dat de koppelopbouw onderin geleidelijk wordt opgebouwd zodat de automaatbak en aandrijflijn worden ontzien. Zodra je rolt kan het vermogen erop.
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door dickydick »

edje bedankt voor je reactie klinkt logisch en ga informeren
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door dickydick »

heb je voor mij misschien wat gegevens van JD. zoals adres, telefoon, website en misschien prijzen
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

dickydick schreef:heb je voor mij misschien wat gegevens van JD. zoals adres, telefoon, website en misschien prijzen
http://www.jdengineering.nl/
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door dickydick »

THNX ga me er eens in verdiepen.

S4Rs schreef:
dickydick schreef:heb je voor mij misschien wat gegevens van JD. zoals adres, telefoon, website en misschien prijzen
http://www.jdengineering.nl/
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Multivan »

Ik rij met een t5 multivan. De auto is Abt getuned door de dealer. Hij heeft nu 195 pk en 440 Newtonmeter koppel.(was 174pk) Auto is van juni 2004 en heeft nu 100.000 kilometer probleemloos gereden. Heb de auto gekocht toen hij 1 jaar oud was met 29.000km op de teller. De vorige eigenaar had hem getuned, weet dus niet hoe hij voor die tijd reed. Ik ben een rustige rijder en gebruik het hoge vermogen af en toe eens om een snelle auto naast mij bij het verkeerslicht af te troeven (lukt meestal wel) Verder rij ik regelmatig in Duitsland, heb hem daar eens uitgeprobeerd en kwam heuvel af met de wind in e rug op een teller snelheid van 210 kilometer per uur.
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door koning232 »

@ S4rs

Heb je al wat gehoord van JD? Is die downpipe al binnen?

Is het niet mogelijk dat we het gezamelijk kunnen doen met meerder wjw'ers?
Misschien zijn er meer geintresserden en kunnen we een groeps korting krijgen.

Ik ben zeker geintresseerd.

Gr. Arno.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door edjeraketje »

Ik vermoed dat die downpipe mede bedoeld is voor die andere turbo die ze hebben ontwikkeld. De diameters/ aansluitingen zullen wel verschillend zijn.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door koning232 »

edjeraketje schreef:Ik vermoed dat die downpipe mede bedoeld is voor die andere turbo die ze hebben ontwikkeld. De diameters/ aansluitingen zullen wel verschillend zijn.

Dat weet ik edje.

Dacht je dat ik alleen de downpipe wil hebben? :bifun

Ik wil ook als een raketje met 260pk. :lach
Plaats reactie