Ik rij nu ruim drie jaar in mijn T5/130PK, voorzien van mooie gemakken zoals airco en cruise control....en ik blijf nog een tijd in deze rijden dat weet ik zeker...maar mocht het zo zijn dat ik morgen een nieuwe mocht kiezen dan zou ik in plaats van achterdeuren een klep nemen...de reden is erg simpel: als het hard regent heb je bij laden/lossen bescherming boven je hoofd - wetman.
T5 DC van januari 2004 - zwart metallic - nieuw gekocht - 130pk met bijna alle opties.
Ik wou altijd 2 deurs hebben maar nooit gehad, toen ik mij T4 had met achterklep wist ik gelijk dat het veel mooier staat dan 2 deurs, ziet er sportiever uit.
Maar als je je busje gaat gebruiken voor laden en lossen dan is 2 deurs weer gunstiger.
met deuren kijk je wel altijd in de binnenspiegel tegen de midden stijlen aan vindt ik persoonlijk wel lastig,ik kies ook de grote klep ,sluit soms wel lastig,wie weet of de electronische sluithulp achteraf geplaats kan worden?
Ik heb 7 bussen gehad met deuren en heb nu een T5 met klep.
Ideaal, wil nooit weer anders.
Grootste voordeel is i.d.d. als het regent sta je droog en het word niet zo nat achterin.
ik zal blijven kiezen voor deuren. want een klep is toch te laag voor mij om onder te staan en je heb altijd vieze handen als je hem met slecht weer dicht duwt. en met een deurtje kun je er effe snel een opmaken wat pakken en weer dicht doen. en om te zien vind ik deurtjes mooier zo'n klep staat weer zo log. alleen het lompe logo op 1 deur is jammer. hadden ze beter weg kunnen laten.
Klep te laag? Ben 1.93 en pas er rechtopstaand onder!
Alleen als de auto in glooiend terein staat moet ik oppassen voor mijn hoofd., vooral bij de scherpe punten bij de achterlichten. Als je daar dan tegen aan loopt doet het echt pijn
er zit maar een naardeel aan een achterklep. Dat is in de winter dan werkken de gasveren niet helemaal optimaal. paarkeer op en neer bewegen en alles werkt weer
Dat klopt Frank,
heb dat 1 keer meegemaakt in de winter. Was bezig met een klusje in Alkmaar, had m'n klep opengezet, ben even bij m'n bus weggelopen en loop even later gedachteloos terug naar m'n bus moest achterin wat pakken, en toen was het klepkoppen....
@#$%&* hele kop onder het bloed.