Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

vragen over de T5
Plaats reactie
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door ronconnie »

multivan 174 pk aut. highline geel kenteken met alle optie,s o.a schuifdak, voice systeem,navi,dubb schuifdeuren electrisch bediend,en nog veel meer leuke dingen nieuwprijs 72.500 euro.

dit is er al gesneuveld bij een km stand van nu 80.000 km. bus is dus pas 17 maanden oud.

aut. versnellingsbak vervangen na geruime tijd klachten te hebben gehad.
olie water koeler lek inwendig.
stuurbekrachtigingspomp vervangen.
vrijloop stuurbekrachtiging vervangen.
alle deurrubbers vervangen.
roetfilter vol en roodgloeiend gereden div sensoren verbrand/noodloop.
afgesleept in frankrijk na noodloop en alle lampjes aan/geen vermogen meer.
turbo vervangen vanwege te langzame druk opbouw.
geregeld motor storing/vermogenverlies-oorzaak onbekend
automaat schakeld weer slecht na ong 30.000 km

wel moet ik eerlijk zeggen dat mn dealer(ames gorinchem)alles onder volledige garantie hersteld
en alles in het werk stelt om mn bus te maken,geen kosten voor leenauto,s enz.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door Donald4Motion »

ronconnie schreef:wel moet ik eerlijk zeggen dat mn dealer(ames gorinchem)alles onder volledige garantie hersteld
en alles in het werk stelt om mn bus te maken,geen kosten voor leenauto,s enz.
Nou da's dan mooi opgelost toch :toppie sommige worden helemaal niet geholpen :ie :wjw
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door painter »

Kortom, je hebt weer een hele nieuwe auto.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door zeef »

Als mede MV eigenaar : wat of hoe merkte je van het bestaan van de defecten? Bijvoorbeeld de versnellingsbak?
Multivan T5 Comfortline 130pk
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door ronconnie »

painter,

ik heb idd weer enige nieuwe onderdelen in mn multivan,maar voorlopig staat de mv al weer een week bij de dealer,en rij ik nu met een nieuwe touareg ook niet slecht trouwens,ik ga een nieuwe audi Q5 bestellen zodra dat kan,met enige inruil steun van de dealer/importeur.

zeef,

en hoe merk je of je aut.bak stuk is haha,als de bak vast zit in zn 5 en alleen maar slipt en niet harder wil dan 85 km/h dan is i wel stuk
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door De Bloemenman 211 »

HAlle,

Je bent echt niet de enige. Mijn vorige T5 was ook een fiasco. Heb een nieuwe gaat een stuk beter maar of er nog een volgende VW inzit weet ik nog niet.

Ik mag van de dealer nix zeggen hebben me goed behandeld en goede service verleend dus dat is goed.

Maar ook ik heb in Frankrijk gestaan met een kapotte waterpomp en dat is de grootste nachtmerrie in mijn leven geweest. Wat een VOLK zeg een drama. Ik heb er niet schrikken 8 VW garages gezien en niet een die het wil oplossen. HET ZOGENAAMDE MOBILITEITSSERVICE was ver te zoeken. Maar na een goed telefonisch gesprek met een meedenkend persoon hier in nederland is het toch opgelosd.

Duur van de werkzaamheden een week. Ik weet niet hoe jullie het ervaren hebben maar voor mij NOOIT geen FRANKRIJK meer met een VW. En na terug komst is er bij de dealer nog handerhalf uur gewerkt om de niet afgewerkte delen weer terug te plaatsen en goed in elkaar te zetten.

Nu met deze nieuwe T5 weinig problemen moet ik zeggen.

Groenten van....

De Bloemenman 211
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door ARCHIE »

jongens,heb een T5 130 tiptronic lwb van okt 2007.Nu 14000km en ben deze zomer afgeladen naar costa brava gevlogen!!!.Gelukkig tot nu toe geen problemen met overbrengingen of motor.Moet zeggen dat ikzelf niet al te rustig rijd(als motor op temperatuur is).Men vrouw houd er een rustigere rijstijl op na,alee dat hoop ik toch.Tot nu toe dus no problem en dat hoop ik zo te houden.Ciao T5-friends.
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door ronconnie »

14.000 km is ook niet echt een km stand om grote dingen stuk te hebben normaal gesproken.

ron.
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door SanderS »

Hmm, ik heb net een T5 Multivan van september 2005 gekocht, Highline 174 pk automaat met alle opties behalve Xenon, 34.000 km.
Hopelijk dat mij de ellende grotendeels bespaard wordt, auto reed bij proefrit prima!
Wie weet trouwens hoe ik eenvoudig kan checken of de oliekoeler al (onder coulance) vervangen is?
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door Johan nr.46 »

Ik heb een multivan comfortline 130pk van december 2006 met 65000km en nog 3 andere t5's (1 shuttle en 2 transporters alle 130 pk 2x 2004 en 1x 2008)waarvan 1auto met 210.000 km en er zijn nog nooit rare dingen geweest. Het kan dus wel.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door HP Hulscher »

mijn bus is nu bijna een jaar oud, 40.000 km. en behalve een kapotte aandrijfas links geen problemen. Je kan natuurlijk pech hebben dat er in de fabriek fouten worden gemaakt (zoals in mijn geval) maar ik kan me toch niet voorstellen dat het toeval is dat alle onderdelen in je bus slecht zijn. Hoe, bijvoorbeeld, gaan je deurrubbers kapot? Niet dat ik suggereer dat je zelf alles sloopt hoor, maar elke keer dat ik zo'n topic voorbij zie komen denk ik hoe is het toch mogelijk. Ik neem aan dat ook bij VW de bus op een lopende band gaat, en dat er dus een heleboel verschillende mensen er een potje van moeten maken om jouw bus samen te stellen met al z'n defecten. Tegelijk denk ik wat een mazzel hebben al die andere rijders, ikzelf incluis, met onze bussen blijkbaar! Sterkte ermee!
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door Thé Vier »

Was jouw auto soms bedoeld om botsproeven mee te doen en is ie per ongelijk toch in de verkoop gekomen
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door jw t5 121 »

deurrubbers gaan allemaal stuk !!

bij iemand die geregeld de deur rubbers schoonmaakt houden ze iets langer

als er een scheurtje in komt roesten ze gewoon weg.
Afbeelding
Damy

Re: alle problemen multivan bj april 2007 nu 80.000 km

Bericht door Damy »

Soms snap ik er ook geen reet van,
Ik heb 3 VW T5's rond rijden en die trekken elke dag de bouw op...bepakt en bezakt met stenen, zand, cement etc etc
Van de week had ik 1340kg aan gewicht erin zitten....
Alle 3 de bussen nagenoeg geen problemen behoudens de bekende waterpomp (was ontdekt door de dealer bij een kleine beurt en garantie!)
Ik wil niemand aanvallen, maar soms denk ik ook, hoe krijg je het voor elkaar.
De deurrubbers van alle 3 de bussen zijn prima na 3 jaar, vertonen niet eens iets van slijtage.
Wel worden alle 3 de bussen nagenoeg elke week gewassen en even eromheen lopen (het bekende koekeloeren)
Plaats reactie