Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 importeren met juiste km stand

vragen over de T5
Plaats reactie
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

T5 importeren met juiste km stand

Bericht door quercusgarden »

Zit er sterk over te denken om een vrij recente (2006 of 2007) T5 uit Duitsland te importeren.
Is er achter te komen of de km stand juist is en hoe controleer ik de staat van de auto.
Dekra keuring o.i.d.?
Graag advies.
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: T5 importeren met juiste km stand

Bericht door henkiepenkie »

gewoon vragen of de km stand juist is, en er om heen lopen en een schop tegen de wielen geven. :toppie

probeer eens de zoekfunctie op dit forum,, misschien staat daar iets tussen?

groeten,

henkiepenkie
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: T5 importeren met juiste km stand

Bericht door SanderS »

Ik heb onlangs een T5 Multivan geïmporteerd uit Belgïe.
Ding is net 3 jaar oud, en had 34.000 gelopen. Ik had gelijk argwaan natuurlijk.
Even met de VW dealer gebeld, waar hij afgeleverd en onderhouden is, en de kmstand bleek te kloppen.
Overigens is in Duitsland het terugdraaien van de kmstand strafbaar, dus zolang je hem niet van een NL handelaar koopt, maar direct van de vorige eigenaar/garage, is het risico al veel minder groot.
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: T5 importeren met juiste km stand

Bericht door CARVER »

Als antwoord op jouw vraag kan ik je het volgende mededelen; het is ten alletijde raadzaam om een auto te laten keuren, ben je lid van de Anwb dan kun je gebruik maken van hun keuring-aanbod, afhankelijk waar je dat laat doen zit er vaak een wachttijd aan verbonden. Je kunt ook de Dekra de auto laten keuren dat kan zowel in Nederland of in Duitsland zij maken gebruik van garage faciliteiten daar waar jij de auto koopt en vaak binnen een week. Wil je de onderhoud-reparatiehistorie achterhalen dan kan dat alleen via de VW dealer of een MAN dealer die ook service verleent, zij maken beide gebruik van het infosysteem Elsa2.cpn.vwg. Elke nederlandse VW/MAN-dealer kan dat, ook van duitse auto's alleen ben je afhankelijk van hun bereidwilligheid. Want bij een importje door jouw zelf verdienen ze nada niks, zelf heb ik ook een duitse import auto en wist wat ik kocht alle info via een bevriende MAN-dealer verzameld en uiteraard gekeurd. Succes en koop een goed uitgeruste T5.
Plaats reactie