Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Clifford Alarm (Concept 650)

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door Inbouwer »

Is er iemand die in zijn T5 een Clifford Alarm (Concept 650) heeft?

Bevalt dit alarm goed?

Welke extra modules zijn er op aangesloten?

Heeft iemand starten op afstand? :klappen

Heeft iemand de schema's voor de inbouw?
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door Fred loodrecht »

ja ik, bevalt prima.
Fred
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door Schildertje »

Prima alarm, alleen erg kostbaar, zeker als je alle modules er bij koopt.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door alfagek »

Heb zelf de concept 600 in mijn prive auto, super alarm met afstand starten, zeer leuk in een drukke winkelstraat.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door Makking »

We hebben in onze privé auto ook een concept 650.
Als het werkt is het een prima, maar kostbaar alarm!!
Het grote probleem vond ik dat het moeilijk is een inbouwstation te vinden die het alarm van binnen en buiten kent.
Omdat het nogal een complex systeem is.
Wat wel een mooie optie is, is het anti carhyjacksysteem!!
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door Schildertje »

Inderdaad, er zijn maar een paar inbouwers die er echt verstand van hebben ! Heb het vroeger ook in een prive auto gehad en ben daar voor bij een inbouwstation in Amsterdam geweest. Was toen 1 van de paar gecertificeerde inbouwers van Clifford. En verder vind ik het absoluut niet boeiend dat ik de auto op afstand kan starten in een drukke winkelstraat :bonk
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door alfagek »

anti carhyjacksysteem!! heeft de mijne ook nog, selfs op afstand starten en telefoon verbinding met sim kaart als het alarm gaat belt de auto mijn mobieltje,

Veel bedrijfen willen geen Clifford meer inbouwen, vraag niet waarom maar denk dat het ook voor hun een moeilijk alarm blijft.

Om het jaar laat ik hem keuren voor een certivicaat.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door Inbouwer »

Het inbouwen is voor mij niet het probleem. :yes Heb alleen geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden. Als mensen bepaalde zaken weten die handig zijn (tips) bij het installeren dan hoor ik ze graag.
De prijs vind ik opzich wel mee vallen. Als je zoekt op de alarms dan zijn ze echt wel goedkoop te krijgen. Het nadeel is alleen dat er weinig inbouwstations zijn die een zelf meegebracht en dan zeker geen Clifford alarm willen installeren.

Tips :mail zijn welkom, en wie weet als de bus er is en het Clifford alam zit er in kan ik jullie voortaan helpen met het inbouwen. :jumpklap

:wjw
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door Makking »

Het inbouwen zal dan ook geen probleem zijn, maar er zitten zo ontzettend veel(nutteloze) opties op zo'n clifford.
Bij onze privé auto kun je op afstand je licht aan en uit zetten, starten op afstand enz enz.
Starten op afstand.........leuk, maar zo'n module kostte toendertijd 300 euro!!!
Voor mij zou het volgende alarm gewoon weer een GT-alarm zijn. Werkt perfect en de prijs is ook redelijk!!
Fabian
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2008, 14:52

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door Fabian »

Ik heb op mijn vorige auto een Clifford 650 gehad en bij komt er niks anders meer op. Echt een super alarm.
Ik heb de mijne toen in laten bouwen bij Carshop Fortuin in Den Haag. Ze waren een goede dag bezig, maar hij was tot op de dag dat ik mijn auto verkocht storingsvrij. Die mensen weten precies waar ze op moeten letten bij een Cliford.

Succes,

Fabian
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door Inbouwer »

Ja, Clifford is meestal voor liefhebbers. :jumpklap :adhd Een Defa of anders canbus alarm is het makkelijkst te installeren. Aangezien het alarm wordt gekoppeld aan het canbus signaal heb je weinig draden die je moet aansluiten. En je bedient het alarm vaak met de orginele handzender.
Maar als je de degelijkheid van een Clifford alarm ziet (dikte van de draden etc) en heel veel mogelijkheden die dit alarm allemaal kan doen ga ik dan toch maar voor dat extra handzendertje aan me sleutelbos. Neem nu car-jacking of home-jacking, ik ken geen systeem dat dit zo goed ondervangt. Als mensen je sleutelbos hebben met je handzender dan kan bij bijna ieder systeem iedereen zo met je bus er van door gaan. Denk aan woning inbraak of sleutelbos die ontvreemd wordt uit een kleedkamer. :politie :politie :politie

Met een Clifford alarm kom je dan niet echt ver.
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: Clifford Alarm (Concept 650)

Bericht door SanderS »

Clifford heeft tegenwoordig ook CANbus alarmen. Ik weet alleen niet of ze dat ook al voor de T5 hebben.
Ik heb goeie contacten bij Clifford Benelux (de importeur), zitten in Lijnden (bij Badhoevedorp/Amsterdam), zij weten zeker hoe ze het moeten installeren :toppie.
Plaats reactie