Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BC - achterklep open (ni goed)

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

BC - achterklep open (ni goed)

Bericht door Dimitri-Turbo »

Ik heb ook tussen mijn klokkenspel (Van de auto wel te verstaan) een zeer uitgebreid BC! (Heb ik overigens nog ni gezien bij een andere vw T5)

Deze geeft aan dat de achterklep openstaat maar dat is niet zo! Heb het wel vaker maar daarna is het opeens weg...?? vandaag wel maar overmorgen op eens niet...

Wat zou het probleem kunnen zijn? Aangezien de BC iedere keer irritant gaat piepen (2x) :bonk :bonk :bonk

Mijn BC geeft Boven in Info van de radio aan (reclame ed.) in de midden het verbruik, sneldheid, rijtijd oid (wat je zelf kiest) en onderin de buiten temp.

gr. Dimitri
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: BC - achterklep open (ni goed)

Bericht door vaniac »

Hoogstwaarschijnlijk is dit probleem te wijten aan slechte elektrische contacten in de connectors naar het slot van de achterklep. Ik zou de connectors in de achterklep even lostrekken en weer monteren. Vaak is het contactprobleem dan verholpen :klappen :klappen :klappen
Gebruikersavatar
koos 1008
Berichten: 231
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:21
Locatie: venhuizen
Contacteer:

Re: BC - achterklep open (ni goed)

Bericht door koos 1008 »

en even schoon maken met wd40 en in spuiten met een silecone spree
koos 1008
vaniac schreef:Hoogstwaarschijnlijk is dit probleem te wijten aan slechte elektrische contacten in de connectors naar het slot van de achterklep. Ik zou de connectors in de achterklep even lostrekken en weer monteren. Vaak is het contactprobleem dan verholpen :klappen :klappen :klappen
mijn vrouw rijd net als een t4
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: BC - achterklep open (ni goed)

Bericht door Dimitri-Turbo »

vaniac schreef:Hoogstwaarschijnlijk is dit probleem te wijten aan slechte elektrische contacten in de connectors naar het slot van de achterklep. Ik zou de connectors in de achterklep even lostrekken en weer monteren. Vaak is het contactprobleem dan verholpen :klappen :klappen :klappen
Moet ik dan de plaat verwijderen aan de binnenkant? En dan de stekker losmaken??? Of bedoel je dit niet?
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: BC - achterklep open (ni goed)

Bericht door vaniac »

Uiteraard moet je de bekledingsplaat aan de binnenzijde van de achterklep verwijderen. Vervolgens moet je de connectors losmaken en weer in elkaar steken. Dit eventueel herhalen en testen of alles weer naar behoren werkt. :yes :yes :yes
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: BC - achterklep open (ni goed)

Bericht door Dimitri-Turbo »

vaniac schreef:Uiteraard moet je de bekledingsplaat aan de binnenzijde van de achterklep verwijderen. Vervolgens moet je de connectors losmaken en weer in elkaar steken. Dit eventueel herhalen en testen of alles weer naar behoren werkt. :yes :yes :yes
Perfect... ga ik van het weekend eens doen! En kijken of dit dan het probleem oplost..
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Plaats reactie