Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

velgen

vragen over de T5
Plaats reactie
vwvan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2008, 18:40

velgen

Bericht door vwvan »

Hallo Allemaal,

Ik kijk al wat langer hier rond op deze site (super overigens), en afgelopen vrijdag geregistreerd.
Ben sinds 2 wkn de trotse bezitter van een T5 128kw van 2004 met 120.000km.(foto's volgen nog)
Heb een vraag over velgen , de bus is nu uitgevoerd met 17" 235-55-17 conti's maar ik wil graag de 18" bmw 7-serie velgen op mijn T5 monteren , is dit mogelijk ??

De maten zijn 5 x120 ET 20 18 inch
de banden maat is 235-50-18
De T5 is abt verlaagt en 3x perjaar hangt er een caravan achter van 1500kg

mvg vwvan
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: velgen

Bericht door Donald4Motion »

Ze zouden wel passen qua steek als ik het goed heb, maar ze zijn niet goedgekeurd voor jouw gewicht(T5) denk ik.
Ik zou wel een paar goedgekeurde velgen onder me bus steken als ik jou was :groteogen
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: velgen

Bericht door Donald4Motion »

Ach,

Welkom trouwens :wjw

:toppie
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: velgen

Bericht door ferry395 »

Hoi welkom

Ik heb ook velgen van een 7 serie onder mijn bus alleen moet je wel op de et waarde letten vaak komen ze heel erg veel naar buiten.
Ik denk dat hij het gewicht wel kan dragen omdat de 7 serie ook een 1600 kg weegt dus dat moet wel goed zitten ( tenminste bij mij wel ).
Succes met het zoeken van de velgen.

Gr ferry

]
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: velgen

Bericht door Roel »

Deze die ik er onder heb zijn ook bmw velgen :ikrij
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: velgen

Bericht door Guus NLB »

Dat zo'n BMW 1600 kg weegt heeft er natuurlijk niks mee te maken. Het gaat om het max. toelaatbaar totaalgewicht en meer nog de max. aslast. Die is bij onze bussen natuurlijk véél hoger dan bij een BMW personenwagen.

Bij mijn T5 is de max. vóóraslast 1575 kg. Dat betekent dat de wielen dus al moeten zijn goedgekeurd voor bijna 800 kg en da's behoorlijk veel.

Bij caravans zit je met soortgelijke problemen, daar kun je niet zo maar een personenautovelgje opzetten.
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: velgen

Bericht door ferry395 »

Hey guus

Dat ben ik niet met je eens onder mijn tabbert mogen gewoon auto "velgjes" zitten, sterker nog het zijn gewoon borbet velgen en ja het zijn orginele tabbert velgen voordat een ieder weer zegt zijn het wel orginele.
Ojanog sterker het orginele reserve wiel is van VW groep dus tja ben het dus niet met je eens want ik heb dus bewijs.
Dan kom je met een minimaal vaan 800kg de meeste 7 serie velgen passen ook op de x5 de x5 is dik 2200 kg en de 7 serie heeft een maximale toelaatbare massa van 2680kg dat is toch niet veel minder als de t5.
En ja de mijne zijn tot 950 kg getest ( ja met tuv keuring ook bewijs van ).

Groetjes Ferry.
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
koos 1008
Berichten: 231
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:21
Locatie: venhuizen
Contacteer:

Re: velgen

Bericht door koos 1008 »

Guus NLB schreef:Dat zo'n BMW 1600 kg weegt heeft er natuurlijk niks mee te maken. Het gaat om het max. toelaatbaar totaalgewicht en meer nog de max. aslast. Die is bij onze bussen natuurlijk véél hoger dan bij een BMW personenwagen.

Bij mijn T5 is de max. vóóraslast 1575 kg. Dat betekent dat de wielen dus al moeten zijn goedgekeurd voor bijna 800 kg en da's behoorlijk veel.

Bij caravans zit je met soortgelijke problemen, daar kun je niet zo maar een personenautovelgje opzetten.
mijn vrouw rijd net als een t4
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: velgen

Bericht door Guus NLB »

Ik zei ook dat je er niet zó maar een personenautovelgje op kunt zetten. Als je een velg gebruikt die voldoende draagvermogen heeft is 't uiteraard goed !

Alleen is 't soms moeilijk te achterhalen wat het draagvermogen van 'n bepaalde velg is. Er zijn zelfs velgen waar een versterkte uitvoering van bestaat waarbij je het verschil eenmaal gemonteerd niet eens ziet.
Plaats reactie