Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterruit zonder verwarming?

vragen over de T4
Plaats reactie
Idworx
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 okt 2008, 00:25

Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Idworx »

Ik ben in het bezit van een 2.4 AAB D T4 1995. Dit is een fabriekscamper van Carthago.
Ik heb de bus nog niet zo lang en ben me in het een en ander aan het verdiepen.
De bus is voorzien van een achterklep.
In de bus zit wel een achterruitverwarmingsschakelaar maar ik zie in de achterruit geen verwarmingsdraden o.i.d. lopen. Het lampje in de schakelaar brandt wel maar ik zie in ieder geval geen resultaat. Heb ik nou een achterruit zonder verwarming of....???
mvgr
Bert
sjonnie59
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2008, 22:51

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door sjonnie59 »

Is die niet uitgevoerd in dubbel glas zoals in m`n california camper? Want dan heb je geen (weinig) last van condens.

groet jan
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door hendrikus »

misschien is er wel een keer een ruit zonder draden geplaatst. Je hebt nl ook niet verwarmde ruiten en is deze een keer verkeerd geplaatst oid
T4 2.5TDI 88pk 1999
Bartacus0001
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:45

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Bartacus0001 »

Volgens mij heb je geen achterruitverwarming omdat je inderdaad dubbel glas hebt. Ik denk dat je wel verwarmde spiegels hebt. Die gaan normaal verwarmen als je de achterruitverwarming aanzet. Zo is het in ieder geval in onze California Coach....
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Leo45 »

Ik sluit me bij de vorige schrijver aan de verwarmingsschakelaar is alleen voor je spiegels.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Idworx
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 okt 2008, 00:25

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Idworx »

:bonk :bonk inderdaad hebben jullie allemaal gelijk en heb ik niet goed gekeken.
Er zit dubbel glas in en de spiegels die zullen dan wel verwarmen, het is nu koud genoeg om dat te voelen :lach :lach
Een ieder bedankt voor de reacties, op naar het volgende "probleem"
mvgr
Bert
Gebruikersavatar
Jans Hendrik
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 aug 2008, 11:07
Locatie: Hoorn

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Jans Hendrik »

Hallo Bert,

Hier ook een fietsfanaat. Koga Randonneur, lid van de Wereldfietser.
Kijk maar eens op het forum van die club. Is heel vaak discussie gaande over Rohloff versus Shimano derailleur.

Mijn Dehler camper heeft een eigen achterkant met ook een ruit zonder verwarming, maar ook niet dubbel ( voor zover ik kan zien). De verwarmingsschakelaar werkt inderdaad op de buitenspiegels.

Op het forum van de wereldfietser wordt ook regelmatig door Idje gepost. Dit is Gerrit Gaastra himself ( de producent van De Idworx).

Ik heb mijn Dehler camper ook nog maar een paar maanden en leer hier op dit forum heel veel over de techniek, banden en velgen en alles wat je maar weten wil op T4/T5 gebied.

Kijk ook maar eens op http://www.wereldfietser.nl is voor jou vast interessant.



Groet

Jans :zwaai
Bartacus0001
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:45

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Bartacus0001 »

Ik snap het even niet: is Idje Gerrit G? En heeft hij een Carthago? En Bert uit DH dan....
Idworx
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 okt 2008, 00:25

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Idworx »

Zo dat wordt een leuke spraakverwarring :nuts
In ieder geval ben ik Bert uit D-H en heb een Idworx Rohler. Ik gebruik op alle fora de nickname "Idworx" dus ook op de wereldfietser, daar ben ik ook al een tijdje lid van.
Ik volg de discussies over de Rohloff versus derailleurversnellingen niet zo meer want voor mij is het wel duidelijk.

Ohja, ik ben ook in het bezit van een T4 Carthago Malibu 3.1. :ikrij
Is het zo duidelijk voor de geinteresseerden?
mvgr
Bert
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Multivan Generation »

welkom Idworx,
wil je eens een foto plaatsen van die T4 Carthago Malibu 3.1?
Heb er nog niet van gehoord.
Wel van een optima etc maar niet van een malibu..

Alvast dank
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Idworx
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 okt 2008, 00:25

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Idworx »

http://www.ideamerge.com/motorhomes/ita ... ecs_2.html
Ik wil wel een foto van mijn eigen camper plaatsen maar dit gaat sneller.
Mijn bekleding is (gelukkig) wel van een andere kleur, maar de bus is hetzelfde.
mvgr
Bert
Bartacus0001
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:45

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Bartacus0001 »

He, da's leuk, het dak scharnierd andersom. Heb je dan wel dezelfde slaapgelegenheid als in een CC?

Ben toch wel benieuwd wat je van de Rohloff vindt. Schaal 1 tot 10, wat scoort 'ie dan?
Idworx
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 okt 2008, 00:25

Re: Achterruit zonder verwarming?

Bericht door Idworx »

Bartacus0001 schreef:He, da's leuk, het dak scharnierd andersom. Heb je dan wel dezelfde slaapgelegenheid als in een CC?

Ben toch wel benieuwd wat je van de Rohloff vindt. Schaal 1 tot 10, wat scoort 'ie dan?
Slaapgelegenheid is ruimer als in een westfalia, Ik heb 2 slaapplaatsen in het dak over de breedte van de bus (dat is wel hetzelfde als bij de westfalia) maar het bed "beneden"is ook net zo breed als de bus, 140 en meer als je buiten de matras ligt met je knieen :knipoog :knipoog

De Idworx is voor mij een 10 en de aanschaf prijs is hoog maar ik gebruik de fiets voor alles, woon-werk en vakantie.
Ik heb iets aangepast aan de zithouding maar dat is dan ook het enige.
mvgr
Bert
Plaats reactie