Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

even een andere vraag...

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

even een andere vraag...

Bericht door raymondo »

ik be gisteren aangehouden door een moteragent in burger...... deze man reed enige tijd achter mij en ik reed achter een dikke audi.... natuurlijk iets hard op ring rotterdam van de a 20 naar a 15. Van wege het irritante rijden van de moter want het leek of deze diverse malen probeerde mij rechts in te halen hield ik natuurlijk het gat dicht. Nu moest ik uitvoegen naar de a15 en passeersde dus 2 autos aan de rechterkant om dat deze links af wilde. dat heet volgens mij ritsen maar er waren geen blokken.
Nu werd ik dus bij papendrecht aangehouden omdat deze man vond ik bumper kleefde met in zijn ogen 3,5 meter lange t5. en volgens hem zat ik 8 tot 9 meter achter de audi. Wij zaten met 3 personen in de auto en hij is alleen. Hij kan de lengte van een t5 lwb niet eens inschatten laat staan de tussen ruimte. En het feit dat hij zelf rechts wilde passeren. Ik heb het proces verbaal ook niet aangepakt van hem omdat is "pissed"was. Maar natuurlijk kanik een dikke acceptgiro verwachten. Wie weet waar ik en hoe ik het beste bezwaar kan maken?? alvast bedankt..
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: even een andere vraag...

Bericht door Wim T4 935 »

IK hoop dat je wel zijn naam en of nummer hebt. Ik zou beginnen met een klacht in te dienen over zijn rijstijl bij de minister. De aanval is ook in dit soort gevallen de beste verdediging.

En met die bon te zijner tijd met z'n drieen naar de rechter. Als het geen familie is maak je zeker een kans.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: even een andere vraag...

Bericht door theo »

je had meteen je bezwaar op de bon moeten laten zetten en de bon wel aan pakken natuurlijk,
nu is het jou woord tegen zijn woord en zijn woord is meer waard!!
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: even een andere vraag...

Bericht door Reny »

Als het goed is heeft hij jou een cautie gegeven: u hoeft niets te verklaren maar waarom deed u dat enz enz enz (zeg maar jouw verklaring) het is handig dat je nog weet wat je toen hebt gezegd :knipoog

Verder zou ik als ik jou was een schriftelijke verklaring vragen van je passagiers wat hun hebben meegemaakt, met name tijdens de rit, wat jij opmerkte over zijn rijgedrag en wat hun hebben gezien. Hou zo'n verklaring feitelijk. Dus zoiets als: hij zei: wat doet die auto nu, ik zag toen dat enz enz Ik zou dat nu doen want het verhaal zit nu nog vers in jullie hoofd.

Maak onmiddelijk bezwaar, het stond achterop de bon die je niet aanpakte, maar google even waar je bezwaar kunt maken en hoe.

Over dat hij de afstand tussen jouw voorganger en jou niet kon zien, de politie schijnt dat te kunnen relateren aan de witte strepen en je schaduw. (tenminste dat zie je gebeuren bij blik op de weg enz)
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Re: even een andere vraag...

Bericht door henk106 »

Gebruikersavatar
koos 1008
Berichten: 231
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:21
Locatie: venhuizen
Contacteer:

Re: even een andere vraag...

Bericht door koos 1008 »

een moteragent alleen op de moter kan en mag geen bon uitschrijfen want hij is alleen dus geen bewijs. ik zou het aan vechten
koos 1008
raymondo schreef:ik be gisteren aangehouden door een moteragent in burger...... deze man reed enige tijd achter mij en ik reed achter een dikke audi.... natuurlijk iets hard op ring rotterdam van de a 20 naar a 15. Van wege het irritante rijden van de moter want het leek of deze diverse malen probeerde mij rechts in te halen hield ik natuurlijk het gat dicht. Nu moest ik uitvoegen naar de a15 en passeersde dus 2 autos aan de rechterkant om dat deze links af wilde. dat heet volgens mij ritsen maar er waren geen blokken.
Nu werd ik dus bij papendrecht aangehouden omdat deze man vond ik bumper kleefde met in zijn ogen 3,5 meter lange t5. en volgens hem zat ik 8 tot 9 meter achter de audi. Wij zaten met 3 personen in de auto en hij is alleen. Hij kan de lengte van een t5 lwb niet eens inschatten laat staan de tussen ruimte. En het feit dat hij zelf rechts wilde passeren. Ik heb het proces verbaal ook niet aangepakt van hem omdat is "pissed"was. Maar natuurlijk kanik een dikke acceptgiro verwachten. Wie weet waar ik en hoe ik het beste bezwaar kan maken?? alvast bedankt..
mijn vrouw rijd net als een t4
Rollin-Vilda
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:43
Locatie: Herne, België
Contacteer:

Re: even een andere vraag...

Bericht door Rollin-Vilda »

natuurlijk iets hard
natuurlijk het gat dicht.
passeerde dus 2 autos aan de rechterkant
omdat ik "pissed"was.
waar ik en hoe ik het beste bezwaar kan maken??
Hmmm, zo natuurlijk vind ik dat allemaal niet hoor. Neem het gewoon als een man, je hebt fouten gemaakt en dat geef je ook zelf toe. Als er iemand aan die snelheid op 8 meter achter mij hangt om voor wat dan reden ook een gat dicht te houden of me rechts voorbijsteekt (neen, dat is geen ritsen) word ik daar zelf ook "pissed" van.

Rollin
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: even een andere vraag...

Bericht door ferry395 »

Hey rollin

Niet iedereen rijd als een modaal ridder

En raymondo gewoon aanvechten want zelf rijden ze als gekken en halen links en rechts in.
Gewoon voor laten komen en met zijn drieen opkomen.
Helaas heb je van die vreselijke stumpers bij de politie en veel te weinig echte agenten.

gr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: even een andere vraag...

Bericht door raymondo »

beste vilda.... als je het iets anders leest dan zul je verhaal beter begrijpen... ik was pissed over de aanhouding omdat ik niks verkeerd deed. het rechts inhalen is als de hele autoweg samenvoegt met een ander autoweg dan dan word de linker rijstrook van de rechterbaan samen gevoegt met de rechterstrook van de linkse baan en als ik 100 rijd en de auto die dus op die baan links van mij rijd iets van 90 gaat dan kun je 3 dingen doen. of je remt en en remt alles achter je ook af of je gaat naar rechts maar ja daar word de rechter baan niet vrolijk omdat die op een gegeven moment ook naar links moet of je geeft iets gas bij om er voor te komen. En bij het laatste haal je officeel rechts in. Maar goed dat was niet het punt. Het punt was dat ik netjes op een geringe afstand achter die audi reed en achter mij reden 2 collega's in een kangoo die gaat niet zo hard dus moet ik in de gaten houden dat ze in de buurt blijven. Deze werden al rechts in gehaald door de moter. en toen ik het gevoel kreeg dat deze mij ook wilde passeren aan de rechterkant heb ik het gat op mijn voorganger kleiner gemaakt maar niet te klein maar wel om die moter het gevoel te geven dat die er bij niet voor komt. De laatste tijd zie ik al genoeg ongelukken met motoren omdat ze zich niet aan de meeste regels houden( 3 weken terug bij een snelheid van 80 km klapte er zelfs een bij mij achter op omdat ik hard moest remmen net als de anderen voor me en deze moter te kort achter me zat op de middenstijl van de achterdeuren en ik haar dus niet kon zien en zij gaf aan dat ze me rechts voorbij wilde alleen niet had verwacht dat een busje zo hard kon remmen . ze viel van de moter en kwam op de rechterrijbaan bijna onder een auto die maar niet kon uitwijken) sinds die tijd ben ik helemaal klaar met motoren en rechts inhalen.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: even een andere vraag...

Bericht door bartt4 »

toen die agent rechts wou inhalen had jij ook ff naar rechts moeten gaan en ff een remme test moeten doen :muur :muur :muur
RUBBEREXPRESS
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: even een andere vraag...

Bericht door Kobus »

Remmentest???????!!!!!! Ben je wel goed bij je paasei? Zeker zelf nog nooit motor gereden? Opzettelijk iemand uit een zogeheten kwetsbare groep verkeersdeelnemers in gevaar brengen? Als dat jouw manier is om je plek op de weg "af te dwingen" mag wat mij betreft je rijbewijs meteen ingevorderd worden. Als je zoiets zou doen bij iemand die politieagent is had dat ook zeker gebeurd.
De weg zit nu eenmaal vol met slome duikelaars en irritante bumperklevers, maar ze moeten wel allemaal ergens naartoe. Als je op de weg het recht van de sterkste laat zegevieren krijg je vanzelf ooit een keer van iedereen voorrang: naar een ziekenhuis.....
Iedereen wil (en mag) toch gewoon heel thuis komen of niet dan?
stop the rat race
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: even een andere vraag...

Bericht door raymondo »

kwetsbare groep verkeers deelnemers???? Volgens valt dat wel mee.... anders zouden ze wel normaler rijden... Snap zo wiezo onze "wetgever" niet ,dat deze groep andere dingen mogen dan auto en vrachtwagen bestuurders.. Of ze nou stil staan of niet file is file en 1 rijstrook is bedoeld voor 1 weg gebruiker. Dus dat de gasten met motoren dan in de file tussen door mogen gaat nergens over zoals je aangeeft iedere weg gebruiker wilt naar een bestemming toe dus we moeten allemaal op elkaar wachten en als dan een moter wat sneller accelereert als de gemiddelde auto dan mag deze dus geoorloofd rechts passeren?? Dan zou iedere kleine snelle auto ook overal tussen door kunnne rijden zoveel ruimte dat je tegenwoordig moet laten voor die moteren met koffers en spiegels en weet ik veel wat voor uitstekende delen ze hebben.... Ik heb zelf 6 jaar me moter rijbewijs maar kom echt niet in de spits met zo'n ding.... De rest van de tijd dat ik rijd voel ik me niet kwetsbaar om dat ik lekker doe toeren als het kan. Je zoekt het zelf opals je kwetsbaar bent in dat drukke verkeer tegenwoordig en als een moter bestuurder dan vind dat hij aan andere regels moet voldoen dan ik, dan kan je mij de gevolgen niet kwalijk nemen als je dan tegen me aanrijd. Die remmentest zal ik nooit doen ook niet bij een bumper klever want zoals ik uit ervaring nu dus weer achter kom zijn er ook mensen die onbewust te dicht achter hun voor ganger rijden. Maar een sprint met een auto of moter die er rechts voorbij wilt ga ik aan.. en zoals bekend een moter mag alleen in de file tussendoor als de matrix borden 50 aangeven dan mogen ze met 10 km verschil passeren.... Dus alleen dan en niet in de kom waar mensen voor een stop licht staan of op een provinciale 2 baans weg waar autos stil staan. En ook bij 3 of 4 baans wegen alleen bij de uiterstlinkse banen mag het. Kijk eens hoe weinig moterbestuurders zich hier aan houden als het verkeer wat langzamer gaat rijden !!!!!
Damy

Re: even een andere vraag...

Bericht door Damy »

Sinds wanneer mag een motoragent geen bonnen uitschrijven als ie alleen is.....
Mijn buurman is motoragent en die komt inkt te kort na een dag werken....
Klinkklare onzin dus.
En ik heb 2x meegemaakt en voor laten komen omdat het mijn woord tegen die agent zijn woord was...werd van tafel geveegd door de rechter en de agent werd in het gelijk gesteld onder de noemer, De rechter ging ervan uit dat de be-edigde ambtenaar in functie de overtreding juist heeft waargenomen en hij (de rechter) twijfelde niet aan de onder eed afgelegde verklaring van mijn overtreding door de agent.
Kortom ......betalen!! :mail

Suc6 ermee
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: even een andere vraag...

Bericht door Reny »

Files kosten de automobilist veel tijd. Nog meer tijd kost het wanneer motorrijders in dezelfde lange rij moeten aansluiten, of wanneer motorrijders in plaats van de motor ook voor de auto zouden kiezen.

Door motorrijders ruimte en aandacht te geven, profiteert de automobilist ook. Hoe ruimte en aandacht voor motorrijders kan worden gegeven en welke spelregels daarbij voor weggebruikers gelden, is vastgelegd in een gedragscode. Als uitgangspunt geldt: door samenspel gaat het sneller en veiliger!
Bovenstaande is gejat van onderstaande link:
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm Hier staan de gedragsregels enne van die 10 km verschil heb je gelijk, met die matrixborden niet :knipoog

Misschien niet iedere motorrijder over dezelfde kam scheren als die motoragent ?? :knipoog
Doe ik ook niet met elke vrachtwagenchauffeur, personenautobestuurder, leasebak, aannemersbus, lesauto enzo, je hebt overal goede bestuurders en bestuurders die hun rijbewijs met bonapunten hebben gekegen :ikrij
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: even een andere vraag...

Bericht door raymondo »

ik scheer niet alle moterrijders over 1kam... alleen degene die zich door de weeks door de spits wurmen om iets eerder te zijn dan mensen met de auto. en dat van die matrix borden kwam vorige week zaterdag nog bij een herhaling van weg misbuikers uit de mond van Koos Spee. Want alleen dan is het duidelijk dat er file staat.Kan me helemaal niet voorstellen dat er als iedereen 80 rijd op ene 120 weg de overheid het toestaat dat die moteren dan maar tussen door komen... Stel je voor 30 autos voor een stoplicht en ik wil er met me bus bij de 5e tussen?? tramelant een moterrijder doet het gewoon en als hij dan wat te laat optrekt staat de rest wel te wachten achter hem....Officeel zou ik het ook mogen... Doe het niet uit fatsoen voor mede weg gebruikers.
Plaats reactie