Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ze zitten er weer onder

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Ze zitten er weer onder

Bericht door painter »

Zo, vanmiddag maar eens even de winterbanden vervangen voor de zomerbanden, aangezien ik niet meer geloof in een late winterperiode.
Gelijk maar even mijn bus laten uitlijnen (hij staat toch op de brug), en wat bleek, hij spoorde aan alle kanten, dus hoefde niet uitgelijnd te worden.
Wat mijn verder opviel, dat mijn rechtervoorband 1 mm meer was afgesleten dan mijn linkervoorband.
Zou te maken kunnen hebben met de extra belasting op de band wanneer je een rotonde neemt (het hele gewicht komt dan op band te hangen).
Nou heb ik wel met deze banden een paar keer tijdens de vakantie meerdere keren de haarspeldbochtenweg (wat een woord), tussen Frankrijk en Spanje meerdere malen,,genomen,, ( mijn vrouw zei al, ik wilde dat je mij eens wat meer nam, maar dit doet nu even niet terzake).
Kortom, het schijnt volgens de bandenboer regelmatig voor te komen, dat de linkervoorband sneller slijt, dan de rest.
Tevens werd mij verteld, dat de Vanco Contact tov andere merken eerder uitdroogt ????.
Op de vraag welk merk dit minder heeft, kwam Michellin uit de bus, maar in mijn maat (235/55/17), was er in dit merk weinig tot niets te koop, ivm de T-waarde.
[/img]
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Na wat zoeken en intikken, kwam ik bij dit type band uit, heeft wel de goede loadindex.



Ongetwijfed bij sommige bekend ????

http://www.michelin.nl/nl/autonl/auto_T ... selectIV=Y
http://www.vaco.nl/nieuws.asp?pid=452&cn=Nieuws
Laatst gewijzigd door painter op 05 mar 2007, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

oude bekende

Bericht door vaniac »

Deze Michelin wordt af fabriek zeer vaak toegepast op middenklasse personenwagens. Ik ga er van uit dat het een band is met goede allround eigenschappen.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Vraag is dus, wat heeft Dr.Vaniac onder zijn bus zitten ??????????
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Ze zitten er weer onder

Bericht door erik 924 »

painter schreef:Zo, vanmiddag maar eens even de winterbanden vervangen voor de zomerbanden, aangezien ik niet meer geloof in een late winterperiode.
Gelijk maar even mijn bus laten uitlijnen (hij staat toch op de brug), en wat bleek, hij spoorde aan alle kanten, dus hoefde niet uitgelijnd te worden.
Wat mijn verder opviel, dat mijn rechtervoorband 1 mm meer was afgesleten dan mijn linkervoorband.
Zou te maken kunnen hebben met de extra belasting op de band wanneer je een rotonde neemt (het hele gewicht komt dan op band te hangen).
Nou heb ik wel met deze banden een paar keer tijdens de vakantie meerdere keren de haarspeldbochtenweg (wat een woord), tussen Frankrijk en Spanje meerdere malen,,genomen,, ( mijn vrouw zei al, ik wilde dat je mij eens wat meer nam, maar dit doet nu even niet terzake).
Kortom, het schijnt volgens de bandenboer regelmatig voor te komen, dat de linkervoorband sneller slijt, dan de rest.
Tevens werd mij verteld, dat de Vanco Contact tov andere merken eerder uitdroogt ????.
Op de vraag welk merk dit minder heeft, kwam Michellin uit de bus, maar in mijn maat (235/55/17), was er in dit merk weinig tot niets te koop, ivm de T-waarde.
[/img]
Painter,

Is er wel michelin 235/55/17 xse radiaal 103 h extra load mxm4

Heb ik er zelf onder zitten bevallen goed vooral stil bij hogere snelheden.
Stuurt perfect en zijn super stil alleen....prijzig.
Ik zeg altijd maar zo betaal liever 150 euro meer voor eigen veiligheid en rijgenot.

Erik
Gebruikersavatar
Jaap 162
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Valthe in het wonderschone Drentshe land
Contacteer:

Bericht door Jaap 162 »

"Wat mijn verder opviel, dat mijn rechtervoorband 1 mm meer was afgesleten dan mijn linkervoorband."

Kijk Painter, het zit zo!!! jij zit aan de linkerkant, dus met zou gewicht zakt de linkerzijde zover in dat de rechter wiel meer slipt die heeft dan minder druk op de wiel :bifun :bifun :bifun :bifun

"mijn vrouw zei al, ik wilde dat je mij eens wat meer nam, maar dit doet nu even niet terzake"

Tja hier zal ik maar niet op reageren :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun kom morgen wel ff langs

Ik zweer bij michelin banden al z'n dikke 20 jaar nog nooit gehad dat één band meer afslijt.
Groeten

Jaap
Afbeelding

"Thank you, Thank you, Elvis left the building"

http://www.geuzinge.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Dat je banden niet exreem slijten zal wel komen dat je te zuinig bent om het gaspedaal wat verder in te drukken.
Volgens mij komt er bij jou alleen maar rubber bij.
En dat langskomen heeft ook totaal geen zin, tenzij je eerst je hoofd laat verbouwen, de katten blazen naar jou.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
jan vb
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2007, 21:17
Locatie: schilde

Bericht door jan vb »

heeft er iemand ervaring met Kumho banden was gisteren bij de bandenboer michelin premacy hp 235/55/17 103y prijs 234 € Kumho 235/55/17 103 y prijs 131€ dat scheelt 400 euro op een set
Ik ben een Michelin fan maar soms...
volgens de leverancier gaan ze zeker even lang mee en maken ze niet meer lawaai dan de michelins
174 auto dc
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Je auto spoort dus kennelijk goed, nou jij nog..... :gekte :alarm

Het is dus wel diep triest dat op jouw leeftijd je vrouw al zulke klachten heeft maar het is wel eerlijk van je. Als ik jou was sloot ik de katten op en liet ik Jaap toch eens langskomen :love :love :love
Misschien kun je meekijken :ie :ie en steek je er nog iets van op ook nog, iedereen blij !!

Houd moed,
Groeten van Guus
Plaats reactie