Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Levensduur accu

vragen over de T5
PDBteH
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:34

Re: Levensduur accu

Bericht door PDBteH »

Er is een partij slechte accu's vooral de T5's (vanaf 2004) die in Polen zijn geassembleerd.
Heb tot nu toe iedere twee jaar een accu moeten vervangen ( 80AH de 95 paaste net niet )
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: Levensduur accu

Bericht door marko t5 114 »

Mijn accu heeft op één maand na 4 jaar uitgehouden en 102.000km gelopen. Afwisselend korte en lange ritten, maar voornamelijk kort, dus vaak starten en de accu aangesproken. Ik weet niet of het lang of kort is.
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Levensduur accu

Bericht door SCOTT »

Hallo mannen,

Vandaag wou ik de t4 tdi starten, na een week stil ge staan te hebben in de vrieskou...

laten gloeien ... rrrrbww, accu leeg.

Ik heb 2 accu's erin zitten (motorruimte en onder bestuurdersstoel). Als nu 1 accu defect (vrieskou) is , trekt die dan de andere accu ook leeg? Heb nu de oplader eraan hangen, en opladen. benieuwd als ik het nog aan de hand ga hebben...
Volgens mij heeft er nog iets opgestaan, maar zou niet weten wat.
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Levensduur accu

Bericht door Kobus »

Mijn accu werd al vóór aflevering vervangen omdat ie te zwak was. De huidige doet het redelijk, maar niet meer dan dat. Van de accuboer hoorde ik dat veel accu's al gezuurd en wel maanden bij de producent in voorraad staan, vervolgens maanden bij de autofabrikant, en dan nog weet ik hoe lang voordat de auto wordt afgeleverd. Daar knapt zo'n ding echt niet van op. Hij kan dan ook al een flink stuk capaciteit kwijt zijn.
Als ik aan de beurt ben wordt het een Odyssey ( http://www.hefra.nl/default.aspx?tabInd ... 00&tabID=3 , geen binding mee ). Kost een paar knaken maar dan heb je wat.
stop the rat race
wim T5
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2008, 16:06

Re: Levensduur accu

Bericht door wim T5 »

Mijn VW T5 (camper)van 2006 heeft nu al accuproblemen. Volgens de officiele VW garage is dit helemaal niet zo verwonderlijk. Bij hun komen nieuwe T5's binnen die na een jaar al een accu moeten vervangen! Dus na 175 euro op tafel gelegd te hebben kun je weer rijden. De garantie of coulanceregel geldt niet voor accu's!!
Echter:
Bij een niet officiele dealer kreeg ik te horen dat je niet zo maar een accu moet vervangen. Het zou nl wel eens kunnen zijn dat er ergens in het circuit lekstromen zitten. Rijdt je dan een tijdje niet met de auto dan is de accu leeg.
Dus eerst even de stroom meten voor je de accu vervangt. Als je toch volgens het eerste geval de accu vervangen zou hebben dan lijkt dit goed, maar na een jaar heb je weer dezelfde problemen.
Plaats reactie