Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ben der eigenlijk wel klaar mee

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door ktmkrik »

jacobsentertainment476 schreef:
ktmkrik schreef: Je kan voor de zekerheid terwijl je zit te wachten op je donor turbo de voorwielen even los zetten van de grond, de zesde versnelling inschakelen en de wielen rond draaien....mocht je een fout hebben gemaakt die ik niet verwacht dan zal die zeker aan het licht komen en op deze manier draai je dan niets stuk!
Succes!!
Gedaan :yes Ik heb echter het andere wiel op de grond gelaten, ik kan er zo verschrikkelijk slecht bij om deze tegen te houden :muur :bonk
Maar tijdens het rond draaien, geen weerstand gevoeld ( abnormale weerstand) Tevens nog een drup koel vloeistof gevonden, één slang op de achterkant lekt een beetje. Goed er op gezet en het klipje anders geplaatst :toppie

Dank voor de tip Krik....
Geen dank Olaf, kleine moeite voor mij en voor jou nu een zekerheid dat je alles goed hebt gedaan toch!
De donor turbo al binnen inmiddels?
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

:muur :muur Nee :huilen :huilen :censor

De postbode had vanmorgen maar één pakje, en ik kon aan het formaat al zien dat het geen turbo was :muur
Zat de nieuwe 7.1 geluidskaart in :yes

Morgen is er weer een dag.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door ktmkrik »

Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen .....
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

:yes de postbode heeft me vanmorgen blij gemaakt. :werkaanT4 :bonk :yes :yes :yes :yes :yes :yes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door frank884 »

de ontknoping komt eraan :yes :ikrij
Zeer knap wat jij allemaal uit het niks uiteen en ineen hebt gesleuteld

ik hoop dat die het hierna nog jaren gaat doen!!!!
maar rustig aan in het begin, en regelmatig alle vloeistoffen in de gaten houden.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Ben der klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

:yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes

De eerst 40Km zitten er weer op :driveT5 :driveT5 :driveT5 :driveT5 :driveT5 :driveT5

:yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Multivan Generation »

en toen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Multivan Generation schreef:en toen?
De auto doet het weer :yes :yes starten ging even moeizaam, maar er zat natuurlijk ook geen diesel in het leiding systeem. maar daarna was het ronken, en geen drup rook uit de uitlaat. Had tijdens het monteren de standkachel al even bij gezet dus de motor was al een beetje warm. Waarschijnlijk is het nog een beetje nieuwigheid van de hydraulische klep stoters, want ik vindt de motor stationair een beetje luid klikkend lopen, maar zodra je een beetje verhoogd in toeren dan hoor je haast niet.
Tevens omdat alles nieuw is ruitk het een beetje vreemd onder de kap, een beetje een combi tussen de lucht van een oud shirt strijken en motor olie. Maar verder niet verontrustend. Na 10 min te hebben gelopen de motor olie en koelvloeistof gecontroleerd en bijgevuld tot het juiste niveau.

Toen m'n handen gewassen en m'n zoon van het station in Emmen gehaald, dit alles lekker rustig eigenlijk niet boven de 2500 toeren geweest. En bij terugkomst in totaal 40,2 km gereden.

Zo dadelijk nog een keer onder de auto kijken of alles nog lek dicht is, en dan de bodemplaat er onder. Volgend plan boodschappen voor het weekend doen :ie

J e z u s, ergens ben ik heel erg blij dat het klaar is, aan de andere kant vindt ik het ook wel weer jammer, want het is best leuk en leerzaam om zo te prutsen.


:yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes
Laatst gewijzigd door jacobsentertainment476 op 01 jun 2013, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door harry t5 191 »

Geweldig dat alles goed gedaan is!
Het was leuk om het hele project zo te volgen.
Helder en onderhoudend verteld,erg leerzaam.
Nu lekker :driveT5

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Multivan Generation »

Mijn complimenten Olaf.

Over een paar duizend kilometer heb je echt zekerheid of alles wat je gedaan hebt okee is/was..

Lekker bezig geweest,
en nu kun je wel zeggen:

Hij is er klaar mee !
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door ktmkrik »

Ook mijn complimenten Olaf!
Dat heb je ondanks al het wachten snel gedaan, en zo zie je maar weer als je wil kan je als mens alles leren :toppie
BramM
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 apr 2013, 09:16

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door BramM »

chapeau!
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door frank884 »

Geweldig !!!!! :yes
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zo ondertussen staat er al weer 60Km op de teller, en al een paar keer stop en start achter de rug. Zoals ik zij m'n zoon opgehaald uit Emmen, en thuis ff snel een bakkie gedaan ff gedoucht etc etc ( had ik vanmorgen geen tijd voor genomen :ie je weet wel) En vervolgens was het gewoon starten en snorren :knipoog

Morgen ochtend nog voor het ontbijt aan ga ik het weer proberen of het starten en lopen is. Tja nu heb ik momenteel de auto weer in de garage staan en is de bodemplaat er nog onderweg, en liggen er witte absorberende matten onder, ik wil zeker zijn dat het blok lek vrij is. En tja onder de kap ruikt het nog een beetje naar verbrande olie ( zo noem ik het maar) maar het is gelukkig geen uitlaatgassen. Ik heb alles in elkaar gezet met een drup 0W30 olie, dus op de plekken die heet worden zal het nu wel langzaam weg dampen.

Ik wil ook iedereen bedanken die mij technisch heeft ondersteund, tot vandaag heb ik alles alleen gedaan en vanmorgen met de uitlaat op de turbo plaatsen had ik toch echt even m'n zoon nodig om de uitlaat in de juiste richting te drukken van onderaf. Voor de rest was het voor mij ook heel leerzaam, en kan ik echt zeggen dat ik er blij mee ben ( ff afkloppen) De komende dagen/tijd even de boel rustig in werken en tja hopelijk gaat de auto mij nog heel veel kilometer plezier geven.

Ondertussen heb ik natuurlijk het één en ander aan tooltjes verzameld en gemaakt, mocht iemand van :wjw ze willen lenen dan geeft U maar een gil kan er vast wat besproken worden. Ik zal even een foto met uitleg maken.

Op naar het volgende project, maandag een begin maken aan de camera inbouwen in de achterklep, zal er ook wel een inbouw topic van bij houden :toppie


En nu is het weekend :wjw
Laatst gewijzigd door jacobsentertainment476 op 01 jun 2013, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

ktmkrik schreef: en zo zie je maar weer als je wil kan je als mens alles leren :toppie
Ik ben er zeker van overtuigd dat iedereen alles kan, zolang men maar interesse heeft zal men leren. :yes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie