Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke remblokken zijn oke?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Oskar 725 »

En voor alle auto's met ABS: Knappe vent die zijn remmen geblokkeerd krijgt :ie
Verder is "verse" remvloeistof erg belangrijk, remvloeistof trekt vocht aan en water kookt nou eenmaal eerder dan remvloeistof, en damp (waterdamp) is moeilijk samen te persen bij remmen, dit geeft dus ook een sponzig gevoel. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door carl »

Yep ook ik heb orgineele schijfen en blokken rond om achter heb ik net laten doen voor mij waren de schijven 70 Euro exbtw en de blokken 100 euro exbtw WHAAAAAA :groteogen ja de blokken zijn duur. let wel ik heb 16" schijven dan wel hoor wat ze voor een 102 pk zijn weet ik niet.

en hij remt super goed hoor :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door GerJol 716 »

Ik heb ook originele remblokken en schijven rondom.
Bij de laatste grote beurt alle remblokken vervangen, en ook nieuwe remvloeistof erin (moet elke 2 jaar hé)
Dat maakte inderdaad nog wel het verschil.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stijn-71
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:30
Locatie: België/Hageland
Contacteer:

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Stijn-71 »

Het hangt gewoon af van je remblokken.

Heb 6 maand geleden remblokken vooraan vervangen. Merk: MINTEX
Van de eerste moment remde de wagen ni goed meer. Hebben ze tot zes maal toe gedemonteerd en gemonteerd. Vet tussengedaan, verf weggeslepen van de blokken zodat ze beter zouden schuiven niks hielp. Dan begin je te twijfelen: zou het toeval willen dat de hoofdremcylinder stuk is? Nieuwe hoofdremcylinder geplaatst en dan maar remmen. Remde voor geen r**t beter.
Aiaiaiaiai als die ABS-blok maar niet stuk is. Tot een vriend me zei van eerst nog eens andere blokken te steken alvorens een ABS-blok te veranderen (kostelijk)
Ben toen TRW-blokken gaan halen. :jumpklap :jumpklap :jumpklap Mijn neus is nog aan het genezen van die eerste remtest met de nieuwe blokken. De bus remt als vanouds/ dus
MINTEX de vuilbak in ,waren nogthans blokken van 100+€
TRW zijn blokken van 130€ maar remmen als de beste, dus kijk uit met wat je koopt.

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

@ Peter: moet je daar al ballen voor hebben om zo te stoppen? :lach Tegen welke snelheid was dat? en hoeveel meter? Dan kunnen we allemaal dezelfde test doen en de afstanden vergelijken
Greetz

Stijn-71


T1 PRITSCHE '62
T2 DOKA '74
T3 PRITSCHE '90
T4 MULTiVAN '99
T5 MULTIVAN '15
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Pascal-141 »

dukerider schreef:Pascal, heb jij ooit met Zimmerman schijven gereden ?
Ik ken enkele mensen die daar zeer goede erveringen mee hebben.
Wat heb je betaald voor de Brembo's en waar heb je ze gehaald ?
Ja, ik heb er ook al Zimmerman's onder gehad : die kun je vergelijken met de originele schijven , waarmee ik zeker niet bedoel dat ze slecht zijn hoor. Nee, ik was er ook tevreden over , maar de Brembo's vind ik gewoon nog beter. (en ze gaan al 20.000km langer mee )

De TRW blokken kostten +/- 80-90eur en de schijven +/- 75a80eur/st
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
heintje 31
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:16

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door heintje 31 »

Ik ga binnenkort zimmerman schijven monteren met EBC remblokken(zwarte carbon remblokken)
Ik zal wel hier ff laten weten hoe dat werkt!! p.s. remblokken waren 143 euro voor en achter incl rembours verzending!
Mvg heino
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Multivan Generation »

@ Heintje,
welke schijven ga je monteren, de geperforeerde of de massieve?
Die blokken klinken veelbelovend :toppie


@ Stijn, je neus is nog aan het genezen? :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door René »

Stijn

Heb net online gekeken naar de remblokken van TRW, maar kan geen artikel nr vinden van die dingen

Heb jij een nr voor mij??
Thanks

Vond nog stukje op internet ;)

Houdt er rekening mee dat de Mintex en (in mindere mate) Pagid blokken een flink stuk “viezer” zijn dan de standaard blokken. Ze laten flink wat meer remstof achter op de velgen. Daarnaast staan de Mintex blokken er ook nog eens om bekend dat ze flink piepen!

Ze vertellen ook nog dat het merk past goed remt na dat het flink ingeremd is, dus voor die tijd is het bagger. Je zal maar net een noodstop moeten maken :ie :ie :ie

René
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Die Bruine »

Na het lezen van Pascal zijn reactie heb ik maar Brembo's besteld. Ik had bijna een order voor Zimmerman geplaatst bij Ultimot. Ik hoop ze vrijdag binnen te krijgen dan kunnen ze er zaterdag op. Blokken heb ik van EBC besteld, ook de carbon versie. Ben benieuwd hoe dat remt over een maand ofzo.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
Stijn-71
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:30
Locatie: België/Hageland
Contacteer:

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Stijn-71 »

@ René: Sorry, normaal houd ik alle nummers bijvan onderdelen die ik monteer maar ben deze vergeten :bonk . Ik kan dit wel nog navragen bij m'n leverancier.

Wat je tekstje betreft over de Mintexen. Hebben er 6 maand ondergezeten en als ze dan nog niet ingeremd zijn, dan weet ik het ook ni meer hoor

De TRW's piepen ook.

@ Peter: jaja en zonder brake-booster hè.
Greetz

Stijn-71


T1 PRITSCHE '62
T2 DOKA '74
T3 PRITSCHE '90
T4 MULTiVAN '99
T5 MULTIVAN '15
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Multivan Generation »

Die Bruine schreef:Na het lezen van Pascal zijn reactie heb ik maar Brembo's besteld. Ik had bijna een order voor Zimmerman geplaatst bij Ultimot. Ik hoop ze vrijdag binnen te krijgen dan kunnen ze er zaterdag op. Blokken heb ik van EBC besteld, ook de carbon versie. Ben benieuwd hoe dat remt over een maand ofzo.
Wat is het prijsverschil tussen Brembo massieve schijven en Zimmermann geperforeerde schijven?
En heb je enig inzicht in hoeveel die blokken gaan kosten?
Ben eigenlijk wel benieuwd.

@ Stijn, heb je iets aangepast?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door René »

Hallo Stijn, geen probleem hoor, heb inmiddels begrepen dat TRW en Lucas het zelfde zijn. Dus ben er eigenlijk al uit (evengoed bedankt nog voor je reactie)
Wat ik bedoelde met inremmen is dat ze goed warm moeten zijn voordat ze lekker remmen ( meer race blokken zeg maar)
Ze hebben pas hun maximale remvertraging als ze goed heet zijn, en dat heb je voor straat gebruik net niet nodig.

René
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Pascal-141 »

René , als je Stijn zijn rijstijl kent , dan weet je ook dat zijn remmen redelijk snel "warm" gereden zullen zijn :knipoog :nuts
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Die Bruine »

Voor de remblokken ben ik € 160,- kwijt. De schijven van Zimmerman zouden bij Ultimot op € 233,- uitkomen inclusief verzendkosten. De Brembo schijven krijg ik voor € 250,-. Moet er wel bij zeggen dat ik in geval van Brembo en remblokken wat korting krijg omdat een vriend van mij dat besteld. Hij is bandenimporteur en bestelt het op zijn naam voor mij. De remblokken komen rechtstreeks bij EBC vandaan. Levertijd is 1 week. Brembo schijven gewoon bij automaterialenzaak waar ik al jaren kom. Ultimot (Zimmerman schijven) via het Duitse T4 forum. Jouw oude leverancier is er doorheen, vandaar dat het nu via ultimot gaat. Nu maar hopen dat ik de goed heb. Was nogal wat gezeik met 300 en 314mm. 1LB kent beiden namelijk. Zaterdag zullen we het weten :ie
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Pascal-141 »

250eur voor een set Brembo schijven ? Wow , da's duur !
Voor een set 16" Brembo schijven (300of312mm schijven) betaal ik amper 85eur/stk hoor ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie