Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe T5 facelift

vragen over de T5
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Nieuwe T5 facelift

Bericht door Guus NLB »

Er mag van mij gerust een 8oo cc motortje in als ie maar ruim 200 pk heeft, 500 Nm koppel en heel mooi trillingsvrij en stil loopt :adhd
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Nieuwe T5 facelift

Bericht door Donald4Motion »

Guus NLB schreef:Er mag van mij gerust een 8oo cc motortje in als ie maar ruim 200 pk heeft, 500 Nm koppel en heel mooi trillingsvrij en stil loopt :adhd
vind ik ook!
Zo zie je maar dat er niks mis mee is met downsizen :toppie en we doen het tenslotte voor het mileu :wjw
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: Nieuwe T5 facelift

Bericht door appie »

Hallo Guus,

In de MV en caravelle zit exact dezelfde isolatie. Het enigste verschil is dat het MV dash van binnen zacht is. Dit lost men op in de caravelle om een soort wasemkapmat aan te brengen het dashbord. En ik weet dat in de eerste MV een soort schuimblokken in de kokerbalken zat. Maar in de recente MV's zijn ze weg, ook die onder de motorkap, afdekplaat en diverse matten in de motorruimte (oa een mat in de voorbumperkoker). Er zou eerst sprake van zijn van een 20kleps 5 cil maar die blijft op de plank en Porsche directie vond het onzinnig een 2e v6 diesel te ontwikkelen terwijl er een hele goede aanwezig is. Das heel jammer.

Hoe lang het V6 feest duurt bij MB is ook maar af te wachten daar eind volgend jaar de motoren worden vervangen door de nieuwe Bluetec 4 cilinders.

In ieder geval heb ik ook lang getwijfeld wat aan te schaffen maar ik zal eens een samenvatting geven van wat ik doorslaggevend vond:

Comfort, ik hou er van om over drempels heen te deinen, harde remmen, en een kleine draaicirkel, stille motor en een laagtoerige automaat. En ik hou gewoon van verandering.

Misschien komt de Vito/Viano in sommige dingen wat fragiler over en doet alles misschien niet zo hoogwaardig aan als in een MV maar ik stuur al 28000 km zonder problemen dus blijft het bij een indruk.

Natuurlijk heb ik ook onder de hemel, tapijt en in de deuren dempingsmatten aangebracht nu is het echt lekker stil.
Neemt de bus!
Gebruikersavatar
TieskeT5
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:55
Locatie: Melick

Re: Nieuwe T5 facelift

Bericht door TieskeT5 »

hallo,
we hebben het toch over een vernieuwde T5 die gaat komen, de commonrail diesels zijn ook in 4 cilinder uitvoering stil.
Als je een huidige T5 met een VITO vergelijkt en ik ga dan uit van de mijne bouwjaar 2003 dus een van de eerste met 4 cilinder motor was deze veel stiller dan een vergelijkbare VITO waar ik ook in heb proef gereden beide bussen waren nieuw en dus goed te vergelijken. Ik denk dat je zo moet vergelijken.
Theo s
Gebruikersavatar
rob63
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 20:07
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

Re: Nieuwe T5 facelift

Bericht door rob63 »

Afbeelding

Deze kwam ik tegen op het net, mooie facelift?.


Rob
Plaats reactie